Technologické stálice si nechcú nechať uniknúť biliónový biznis, Instagram a LinkedIn inovovali priame správy, Skype sa zmodernizoval na mobiloch a Google sprístupnil „Gmailové“ reklamy všetkým.

IBM a ARM sa spojili pre internet vecí

Ak ste ešte nepočuli o ARMe, tak vedzte, že licencované procesorové jadrá tejto spoločnosti nosíte pravdepodobne denne vo vrecku. Teda takmer určite, ak máte smartphone a ten nemá procesor od Intelu.

IBM predpokladám poznáte, takže stačilo predstavovačiek. IBM a ARM spojili svoje sily a zatiaľ čo ARM sa bude starať o dodávky čipov pre internet vecí, cloudová sila IBM bude analyzovať z nich zozbierané dáta a zlepšovať náš svet.

Internet of Things má byť ďalšia veľká vec s biliónmi dolárov v hre, takže tých dát bude asi celkom dosť. Keď už teraz máte paranoju zo sledovania, predstavte si svet, kde možno práve IBM bude presne vedieť napríklad to, ako dlho ľudia vysávajú, v akom sklone pri tom držia hadicu a koľko toho navysávali. A tieto dáta bude samozrejme predávať ďalej, aby výrobca vysávačov svoj nový model upravil presne na mieru ľuďom. Tešíte sa? 😉

Instagram a LinkedIn redizajnovali priame správy v rovnakom týždni

Začnime tým, čo majú redizajny spoločné: uľahčenie prístupu k správam a celkové zjednodušenie ich fungovania. Spoločný bude aj cieľ: zvýšenie počtu ľudí, ktorí tieto features využívajú.

A teraz špecialitky, začnime LinkedIn-om. Ten prišiel na to, že v súkromných správičkach chcú byť aj profesionáli menšími profesionálmi, preto do komunikácie pridal emotikony, stickery a GIFy. Zmenil sa aj zoznam kontaktov a správ. Zatiaľ čo doteraz sa podobal viac na e-mailový klient, redizajn ho posunul bližšie k chatovacej aplikácii.

Čo sa týka Instagramu, tam je hlavnou novinkou spôsob, akým do konverzácie budú ľudia vstupovať. Najviac sa podobá na „zdieľanie“ obsahu, kedy jednou nenápadnou šípkou môžete obrázok či video posunúť ďalej do súkromnej diskusie. Veď mrknite na video:

Skype mení tvár na mobiloch na modernejšiu

A s redizajnmi ešte nekončíme. Vyšvihol sa aj Microsoft a aktualizoval Skype na oboch hlavných mobilných platformách. Dostal ho do podoby, v ktorej vyzerá a ovláda sa tak, aby dokonale zapadol do najnovšieho Androidu aj iOS.

Podľa mňa je super, že MS nehrá urazeného a aj na konkurenčné platformy poskytuje to najlepšie, čo vie. Veď nakoniec, ide o ich peniaze…

Natívne Gmailové reklamy sú dostupné všetkým v AdWords

Google minulý týždeň zobral exkluzivitu partnerským agentúram a sprístupnil reklamy v Gmaile pre všetkých zadávateľov. Áno, znamená to, že spolupráce s agentúrou už nie je podmienkou pre ich zadávanie, ALE…

…ALE predsa by ste nad agentúrou mali pouvažovať. 😉 Zle spravená reklama v takomto rozsiahlejšom formáte totiž môže (okrem zbytočného míňania peniažkov) vašu značku ešte poškodiť. Náskok, ktorý agentúry vďaka exkluzivite mali, využili totiž práve na to, aby nový formát dokonale podchytili.