Z uplynulého týždňa si spravil show najmä Facebook. Do desiateho Interwebz sa ale zmestil aj Twitter a Skype, poďme na to.

Komentár s najväčším počtom lajkov vyhráva!

A tak podobne. Áno, áno, všetci o tom už vieme, ale pondelkový čas vychádzania nových dielov Interwebz a nutnosť niečo takého zverejniť nepustia. Takže, Facebook zmenil pravidlá pre súťaže na stránkach.

Po novom teda môžete ľudí do súťaži zapájať komentárom, lajkom či správou do vášho Page-ového inboxu. Tiež môžete používať likes ako hlasovací mechanizmus. Ale pozor pozor, vážený e-shop so zaručene originálnym tureckým oblečením – súťaže typu „zdieľaj túto fotku profesionálne upravenú v MS Paint“ alebo „označ sa na tejto fotke z databanky a vyhraj“ sú stále proti pravidlám.

Skype bude mať 3D videohovory

„Domáce“ 3D zobrazovače (displeje mobilov, televízory) a snímače sa, povedzme si pravdu, nikdy netešili veľkej obľube. A to aj napriek snahe marketérov urobiť z nich „next big thing.“ Nedokonalé technológie s nepresvedčivými výsledkami jednoducho nedokázali pretlačiť ani peniaze vynakladané na pekné plagátiky.

Skypu to ale asi nijak neprekáža. Aktuálne totiž veselo vyvíja technológie na 3D zachytávanie a 3D vysielanie videohovorov. Neviem ako vám, ale osobne mi niečo také fakt nechýba a viac by som ocenil trebárs úspornejší kodek na prenos videa.

Facetter…alebo Twibook

Facebook nám trošičku twitterovatie. Najprv prišiel s hashtagmi, teraz si „požičiava“ aj Trending. Konverzačné trendy sú na twitteri už dlhodobo oknom do toho, čo práve „letí“ – vďaka nim nájdete na jednom mieste všetko o vojne v niektorom kúte Zeme, o novom produkte od Applu, atp. Prípadne môžete prispieť vlastným názorom. Presne toto chce teraz aj Facebook.

Hashtagy a trending topics jasne ukazujú, že Facebook už nemá záujem byť len sieťou pre „priateľov.“ Čoraz viac sa týmito krokmi mení (chce premeniť) aj na konverzačnú platformu o problémoch a záujmoch celej verejnosti. Schizofrénia alebo skvelý ťah? To ukáže čas a záujem nás, užívateľov.

Twitter zatlačil na konverzácie

Facebook chce to, čo má Twitter, Twitter chce..no, niečo iné. V ostatnej aktualizácii webovej verzie a mobilných aplikácií pre iOS a Android vyzdvihol pre zmenu konverzácie. Tie sa zobrazujú vizuálne prepojené sympatickou modrou čiarou priamo v časových osiach.

http://www.youtube.com/watch?v=BnRmayAuB4M#t=28

Twitter tým tak trochu porušil prísne chronologické poradie informácií, ktoré doteraz vyznával – konverzácie majú prednosť pred „bežnými“ tweetmi. Ľudia sú stratení, odborná verejnosť pohoršená, ale zmeny musia byť – investori nepočkajú.

Zdieľané Facebook albumy

Facebookový skorošpeciál zakončíme správičkou o zdieľaných fotoalbumoch. Po novom bude môcť jeden fotoalbum vytvárať až 50 ľudí a obsahovať bude môcť až 10 000 fotiek. Album potom môžete zverejniť úplne všetkým, priateľom všetkých, ktorí do neho prispeli alebo len tým, ktorí do neho prispeli.

A na čo to je celé dobré? Poznáte to, idete s kamarátmi na výlet/párty/festival/čokoľvek, kde má každý nejaké to svoje fotítko. Po akcii doteraz všetci vytvárali množstvo fotoalbumov, v ktorých sa navzájom označovali na takmer identických fotkách. Odteraz si ale môžete vytvoriť jeden album, do ktorého budú môcť prispieť všetci z partie a tak vo veciach udržať poriadok. Konečne.

Ďakujem teda sociálnym sieťam za ich viac ako aktívne podieľanie sa na obsahu tohto blogu a aj do ďalšieho týždňa im želám veľa aktivít, nech je o čom písať. Ako to vyšlo, si môžete pozrieť už budúci pondelok!

Obrázky obstaral TechCrunch