Interwebz je nový seriál blogov, ktorý pre vás pravidelne zhrnie novinky zo sveta internetu a internetového marketingu. Určený je všetkým, ktorí z nejakého dôvodu nemajú čas alebo nechcú čítať desiatky zdrojov, ale aj tak sú radi v obraze. Ale dosť bolo teórie, poďme na to.

Na Xbox One si zahráte aj bez internetu

Keď Microsoft predstavil svoju next-gen hernú konzolu, trval na tom, aby každá jedna bola pripojená k internetu a chcel to každý deň kontrolovať. A to aj vtedy, ak by ste chceli hrať len offline. V každej hre naviac mala byť ochrana zamedzujúca napríklad jej predaj či požičanie kamarátovi.

Týmito krokmi medzi hráčmi spustil doslova lavínu nevôle. Nezmyselné opatrenia naviac v posmešnej reklamnej kampani využil hlavný konkurent Microsoftu v týchto vodách, Sony. A to už bolo príliš. V uplynulom týždni Microsoft obe kľúčové obmedzenia zrušil.

Celá táto epizódka však pripomenula hneď niekoľko marketingových a social media poučiek. Keby Microsoft vypočul rozruch na sociálnych médiách, ktorý vznikol už po prvom náznaku aplikácie týchto opatrení, mohol sa blamáži vyhnúť ešte pred predstavením konzoly. Tiež sa krásne ukázalo, že dôveru zákazníka je ťažké získať, no dá sa veľmi ľahko stratiť.

Facebook umožňuje vkladať ku komentárom obrázky

Najpoužívanejšia sociálna sieť vám po novom dáva možnosť ilustrovať myšlienky aj v komentároch. Pri komentovaní postov od priateľov či v skupinách môžete od minulého týždňa používať aj obrázky. Podporované sú JPEG a PNG formáty, animovaný GIF sa zobrazí ako statický obrázok.

Na začiatok sa dajú obrázky pridávať z webu a z jeho mobilnej verzie, zobrazia sa však aj v mobilných aplikáciách.

Videá na Instagrame

Nastupujúci trend zdieľania krátkych videí si nemohla nechať ujsť ani obľúbená fotosieť. Novinka sa volá jednoducho Instagram Video a umožní vytvoriť až 15 sekundový klip. Samozrejme nechýbajú obľúbené (no niekedy aj nenávidené) filtre.

Výhody Instagram Video oproti iným podobným službám sú jasné – známe meno a s tým spojený veľký počet potenciálnych užívateľov už od prvého dňa – služba je súčasťou novej verzie aplikácie Instagram na Androide aj iOS. Uvidíme, kto sa nakoniec presadí na tomto zatiaľ neobrobenom poli.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=IajwHAKB3DQ&w=560&h=315]

Amerika a bezpečnosť dát

Môže sa nám to nepáčiť, môžeme s tým nesúhlasiť, ale väčšina firiem, ktorým na internete zverujeme naše dáta, sídli v USA. Google a jeho služby (napríklad Gmail a YouTube) či Facebook tak podliehajú tamojším pravidlám a zvyklostiam.

A nie všetky zvyklosti by sa nám páčili. Nedávno do médií unikli informácie o programe PRISM, ktorý je akousi dohodou medzi americkými bezpečnostnými zložkami (NSA, FBI) a spomínanými technologickým firmami. Táto dohoda umožňuje bezpečnostným zložkám prakticky neobmedzený prístup ku súkromným údajom všetkých, ktorí cez tieto služby komunikujú.

Viac detailov o bezpečnosti dát v amerických firmách nájdete v infografike.

Na rozlúčku

To by pre 0-tý diel stačilo. Do komentárov píšte, čo sa vám (ne)páčilo a samozrejme nás zaujíma váš názor na spomínané témy. Chystáte sa kúpiť si Xbox One alebo Playstation 4? Už ste pridali obrázok ku komentáru na FB alebo natočili video v Instagrame? A čo si myslíte o PRISM-e?