V našom článku si povieme viac o nástroji Ahrefs, ktorý je považovaný marketérmi z celého sveta za jeden z najvyužívanejších SEO nástrojov, a predstavíme si jeho obľúbené funkcie.

Čo je to Ahrefs?

Ahrefs je obľúbený SEO nástroj, ktorý pracuje s veľkými databázami dát ohľadom webových stránok a ľahko ich sprístupňuje prostredníctvom jednoduchého používateľského rozhrania. Údaje možno použiť pri optimalizácii webov pre vyhľadávače (SEO), napr. pri:

  • Práci s kľúčovými slovami 
  • Budovaní spätných odkazov
  • Prieskume konkurencie
  • Analýzach domén
  • Auditoch webových stránok
  • Sledovaní pozícií

Ahrefs tak ponúka viacero údajov a dát na jednom mieste, s ktorými viete v rámci optimalizácie webových stránok pracovať.

Koľko stojí Ahrefs?

Ceny Ahrefsu závisia od balíčka, ktorý si vyberiete, a či si vyberiete mesačnú alebo ročnú fakturáciu.

 Prehľad cien Ahrefsu:

Koľko stojí Ahrefs (ceny)

Ahrefs – cenník

 Nástroj Ahrefs neponúka bezplatnú skúšobnú verziu, avšak je možné ho vyskúšať za 7 dolárov na 7 dní.

Výhody Ahrefsu

  • Rozšírené možnosti filtrovania v celom nástroji
  • Pravdepodobne najrozsiahlejší webový prehľadávač medzi SEO nástrojmi
  • Najväčšia databáza spätných odkazov podľa našich skúseností
  • Ponúkajú aj BEZPLATNÉ online kurzy pre SEO a na začiatok práce s platformou
  • Prístup aj k zahraničným databázam

Nevýhody Ahrefsu

  • Cena
  • Žiadna integrácia so službou Google Analytics alebo Search Console
  • Vzhľadom na menší rozsah databáz pre SK trh, údaje nie sú úplne presné (napr. počet vyhľadávaní jednotlivých kľúčových slov, organická návštevnosť)

Funkcie Ahrefsu, ktoré stoja zato

1. Site explorer 

Site Explorer > Enter A Site

Nástroj Site Explorer vám pomôže analyzovať spätné odkazy vášho webu. Získate prehľad o počte spätných odkazov, ktorý si viete porovnať s vašimi konkurentmi. Tento nástroj je skvelý na získanie prehľadu o tom, ako konkurujete iným webom z hľadiska spätných odkazov a návštevnosti webu.

2. Keyword Explorer

Keyword Explorer > Enter keywords

Pozície kľúčových slov sú jednou z najdôležitejších metrík v SEO. Keyword Explorer vám pomôže nájsť relevantné kľúčové slová pre vašu stratégiu. Tento nástroj má vo svojej databáze viac ako 3 miliardy kľúčových slov, takže si môžete byť istí, že vám návrhy len tak ľahko nedôjdu.

Pri vyhľadávaní kľúčových slov vám Keyword Explorer poskytne odhady návštevnosti, ktoré ukazujú, ako často sa dané kľúčové slovo vyhľadáva.

Ak je vaša firma na trhu (aj zahraničnom), Keyword Explorer bude pre vaše podnikanie prínosný. Jednou z obzvlášť užitočných funkcií nástroja Keyword Explorer je, že generuje kľúčové slová pre viac ako 100 krajín.

Okrem medzinárodného vyhľadávania kľúčových slov vám Keyword Explorer umožňuje zistiť, aké ťažké bude umiestniť sa na dané kľúčové slovo vo výsledkoch vyhľadávania (v SERP-e). Poskytuje skóre obtiažnosti, ktoré vám pomôže pochopiť, či bude náročné umiestniť sa na určité kľúčové slovo.

Jednou z najlepších funkcií Keyword Explorer je možnosť zobraziť údaje o kliknutí na kľúčové slová. Tieto údaje vám pomôžu zistiť, ktoré kľúčové slová prinášajú na web návštevnosť. Vďaka tomu sa môžete zamerať na integráciu týchto kľúčových slov do svojej stratégie cielenia.

3. Content Gap analýza 

Site explorer > Enter A Site > Content GAP

Ahrefs - Content Gap

Ahrefs – Content Gap analýza

Ahrefs ponúka Content Gap analýzu ako jednu zo základných funkcií platformy. Predpokladom tejto funkcie je nájsť kľúčové slová, na ktoré sa vaši konkurenti umiestňujú, ale váš web sa neumiestňuje (mimo prvých 100 výsledkov vyhľadávania).

V stručnosti si povieme, ako na content gap analýzu. Začnite tým, že prejdete do časti Site Explorer v službe Ahrefs a vložíte doménu svojej webovej lokality. 

Potom stlačte tlačidlo vyhľadávania. V ľavom paneli pod kategóriou „Organic search“ kliknete na „Content gap“.

Na stránke Content Gap budete mať možnosť zadať názvy domén svojich konkurentov. Ahrefs vyžaduje, aby ste zadali minimálne troch a maximálne desiatich konkurentov. (To je v porovnaní s inými podobnými nástrojmi veľmi priaznivé číslo.)

Ak si nie ste istí, kto sú vaši konkurenti, môžete použiť funkciu „Competing domains“, ktorú nájdete aj v ľavom menu.

Site explorer > Enter A Site > Competing domains

Po vložení domén vašich konkurentov stlačte tlačidlo Zobraziť kľúčové slová. Zobrazí sa vám nová stránka so zoznamom všetkých kľúčových slov, na ktoré sa konkurenti umiestňujú, a na ktoré sa vy neumiestňujete. Traja konkurenti sú uvedení vpravo pod názvom „Highest position“:

Nájdené kľúčové slová, na ktoré sa konkurenti zobrazujú, ale vy nie, môžete zakomponovať do vašich PPC kampaní či SEO stratégie. Prečítajte si tiež, ako si spomedzi kľúčových slov vybrať tie pravé.

Ak máte konkurentov viac ako 10, prečítajte si šikovný návod od Mikuláša Prokopa a spravte si Content Gap analýzu sami.

4. Site Audit

Site audit > New project > Import from GSC or add manually 

Na začiatku projektu by mal odporúčaniam predchádzať SEO audit.

Pred spustením pravidelného SEO projektu odporúčame na webe vychytať všetky chyby či problémy. Časť z nich si identifikujete práve cez funkciu Site Audit.

Ahrefs vás tiež dokáže upozorniť, keď sa na webe objavia nové problémy.

Ak vám SEO audit od Ahrefsu nestačí a chceli by ste sa na web pozrieť viac do hĺbky, prečítajte si, čo môžete očakávať od SEO auditu od Visibility.

5. Rank Tracker

Rank Tracker > New project > Import from GSC or add manually 

Rank Tracker monitoruje vaše umiestnenie vo vyhľadávaní Google na desktopoch a mobilných zariadeniach. Cieľom optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) je zlepšiť pozície vašich stránok a dosiahnuť vyššiu návštevnosť. Práve sledovanie vývoja pozícií vám poskytne dáta, na základe ktorých viete stránky na dané kľúčové slová optimalizovať.

Rank Tracker vám bude posielať správy denne, týždenne alebo mesačne (v závislosti od vášho plánu). Pomôže vám zistiť, koľko kliknutí pristane na vašej webovej stránke z organickej návštevnosti. Uvidíte aj svoju priemernú pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania a priemerné množstvo návštevnosti, ktoré privediete na svoju stránku.

Je tiež jednoduché ho nastaviť. Stačí zadať zoznam kľúčových slov, ktorých vývoj chcete sledovať, pridať krajiny, v ktorých tento vývoj chcete sledovať, a uviesť URL vašich konkurentov. Ahrefs začne sledovať údaje a pošle vám správy.

Vďaka Ahrefsu tak zistíte, ako sa pozície vášho webu menia v čase, na základe čoho viete prispôsobiť vašu SEO stratégiu.

Záver

Ahrefs vie pomôcť nejednému marketérovi. Nástroj ponúka omnoho viac funkcií, ktorým sme sa v článku nevenovali a môžete ich nájsť priamo na webe Ahrefsu.

Pozrieť si môžete tiež krátke školenia, ktoré vám pomôžu sa nástroj lepšie spoznať a naučiť sa s ním pracovať. Odporúčame tiež ich YouTube kanál, kde nájdete rôzne rady a triky, ktoré vám zjednodušia prácu a obohatia vaše poznatky o zaujímavé fakty zo SEO sveta.

Prečítajte si viac: