Definícia

SERP (alebo Search Engine Results Page) je anglickým výrazom pre stránku, na ktorej sa zobrazujú výsledky vyhľadávania. Tie vyhľadávač zobrazí ako odpoveď na vyhľadávané kľúčové slová a frázy. Teda na to, čo používateľov na internete zaujíma.

Popis

SERP môže vyzerať napríklad takto:

Ak by ste sa pokúsili nájsť rovnakú stránku výsledkov vyhľadávania, nemusela by vyzerať práve takto. Každý SERP je totiž unikátny, a to aj pri zadaní úplne totožného dopytu, teda kľúčového slova. Dôležitú úlohu zohrávajú najmä lokalita, história vyhľadávania či iné nastavenia.

Dnes je SERP vizuálne pestrejší ako bol v minulosti. Okrem klasických výsledkov vyhľadávania ho tvoria aj iné prvky a formáty, napríklad obrázky, videá, správy, nákupy, tweety, informačné panely a podobne. Avšak, existujú 2 základné kategórie výsledkov:

1. Organické

Organické výsledky nájdeme vo vyhľadávači hneď pod reklamami. Pozostávajú z odkazov webových stránok, ktoré algoritmus vyhodnotil ako tie najrelevantnejšie pre zadaný výraz. Práve toto je dôvod, prečo sú organické výsledky alfou a omegou pre SEO. Kým inzerenti môžu zaplatiť vyššiu sumu, aby sa zreteľne zobrazovali v platených sekciách, v organických výsledkoch si lepšiu pozíciu týmto spôsobom zabezpečíte.

2. Platené

Platené či sponzorované výsledky sú také, za ktorých zobrazenie inzerenti zaplatili, teda ide o platenú reklamu – PPC. Môžu sa nachádzať nad aj pod organickými výsledkami a sú obohatené o rôzne odkazy, telefónne čísla či adresy. Ide o rýchlu cestu, ako sa môže váš web dostať (ideálne) na prvú stránku vyhľadávania.