Instagram a prvý náhľad plánovaných zmien home feedu
Čo nám Adam Mosseri (hlava Instagramu) prezradil? Najnovšie útržky nového rozloženia a prvý pohľad do testovania plánovaných funkcií. Aké zmeny môžeme očakávať a aký dopad budú mať pre súčasných a budúcich používateľov?
V poslednom období môžeme sledovať mnoho zmien a debát ohľadom Instagramu a jeho algoritmov. Spoločnosť Meta totiž pretvára jeho jadro (algoritmus), pripravujúc ho na nové zmeny, čo môže viesť ku nekonzistentným výsledkom a nárastu alebo poklesu dosahu jednotlivých účtov.
📣 Testing Feed Changes 📣
We’re testing a new, immersive viewing experience in the main Home feed.
If you’re in the test, check it out and let me know what you think. 👇🏼 pic.twitter.com/dmM5RzpicQ
— Adam Mosseri (@mosseri) May 3, 2022
Link na tweet: https://twitter.com/mosseri/status/1521589403671355392
Z Mosseriho slov vieme predpokladať väčší dôraz na video obsah a hlavne zmeny obrázkových postov, ktoré by mali byť po novom vo formáte 9 ku 16, zaberajúc celú obrazovku oproti terajšiemu rozmeru 4 ku 5.
Na jednom z našich účtov sa tieto zmeny práve testujú, pričom sa domnievame, že celý update sa uplatní globálne v pomerne krátkom čase.
Ako vyzerajú prvé zmeny?
Na nasledujúcich obrázkoch vieme na prvý pohľad zaznamenať rozličnú veľkosť plochy, akú budú po novom obrázkové posty zaberať. Fotka z ľavého účtu, na ktorom test beží na obrazovke, zaberá omnoho viac priestoru v porovnaní s druhým účtom.
Instagram doplňuje zostávajúci priestor fotky, ktorá nie je zvislá, farbou, ktorá v príspevku prevláda, a teda sa môžeme domnievať, že algoritmus bude preferovať zvislé fotky viac ako štvorcové alebo krajinkové formáty.
Ak sa pozorne pozrieme, v novom zobrazovaní na prvý pohľad nevidíme tlačidlo na uloženie príspevku. V novom rozložení je totiž skryté pod tromi bodkami v pravo hore, čo je z našej skúsenosti trochu nepraktické a obmedzujúce oproti predošlým zvykom.
Ak bol tento krok zo strany vývojárov úmyselný, môžeme uvažovať o tom, že algoritmus bude pripisovať metrike počtu uložení príspevku väčšiu váhu oproti ostatným metrikám, kvôli dodatočnému úsiliu používateľa, ktorý si príspevok chce uložiť.
Tip: Vytvárajte uložiteľný obsah, ku ktorému sa ľudia budú chcieť vracať, alebo ho niekomu osobne ukázať zo svojich uložených príspevkov.
Feed podobný TikToku
V tomto teste sledujeme zmeny zamerané na spôsob podávania obsahu. Ide o zmeny týkajúce sa hlavne natívnosti zobrazovania pre mobilné zariadenia. Domovský feed sa pritom začína čoraz viac podobať TikToku, pričom indikátor počtu obrázkov bodkami v carousely nahradili políčka ako pri príbehoch.
V novom zobrazení teda nájdeme obrázky, carousely, reels a, samozrejme, aj reklamy, ale v niektorých testoch sa vo feede objavili aj príbehy. Reels zatiaľ zostávajú vo svojej kategórii, aj keď sa často začínajú začleňovať do hlavného feedu.