Vlastníte alebo spravujete eshop? Pripravte sa na najsilnejšiu sezónu roka. V tomto článku si povieme o tvorbe kreatívy, ktoré online kanály je možné využiť a tiež, aké sú vhodné publiká a cielenie pri tomto type kampaní.

Určite tiež nepremeškajte predchádzajúci článok od PPC špecialistu Tomáša Panáka Sezóna vianočných nákupov pomaly klope na dvere. Na čo by sme sa mali pripraviť?, kde sme sa venovali dôležitým eventom a dátam, ktoré je potrebné využiť pri tvorbe kampaní.

Kreatíva v rámci platenej reklamy

Všeobecne v rámci online marketingu platí, že kreatíva je jeden z najdôležitejších parametrov pri obsahovej či video reklame. Mali by sme jej teda venovať náležitú pozornosť a to už v začiatkoch pri plánovaní celej kampane. Je potrebné brať do úvahy atribúty, ako cieľ kampane, publikum a, samozrejme, aj to, čo chceme kampaňou povedať. 

Príležitosti ako Black Friday, Cyber Monday či predvianočné nákupy sú pre mnohé eshopy veľmi dôležitým obdobím. Dôležitým z hľadiska výkonnosti, respektíve obratu, ktorý potrebujú klienti dosiahnuť. Správna kreatíva by toto mala zohľadňovať. Ak teda klient v tomto období ponúka zľavy alebo iné benefity, ktoré by mohli zákazníka prilákať na web, je potrebné ich komunikovať. 

V predchádzajúcom roku sme napríklad s klientom Namaximum.sk pracovali na kampaniach pri príležitostiach, ako Black Friday, novoročný výpredaj a pod. Využili sme pri nich obsahovú sieť Google, video reklamu na YouTube a obrázkovú reklamu na Facebooku.

Vizuál na Black Friday pre Namaximum.sk Vizuál na povianočný výpredaj pre Namaximum.sk

V obsahovej sieti Google sme využívali statické bannery, ako aj responzívne obsahové reklamy, ktoré obsahujú textové podklady, obrázky, logo či video. Google pomocou svojich algoritmov automaticky kombinuje tieto podklady tak, aby vytvoril čo možno najvýkonnejšiu bannerovú reklamu

Video reklama na YouTube sa zobrazovala prostredníctvom pol minútového videa, kde sme využili tzv. preskočiteľný formát reklamy. Konkrétne išlo o Trueview for Action, čo je typ video reklamy, ktorý podnecuje diváka pomocou CTA tlačidla k návšteve webu. Takto vieme veľmi efektívne osloviť úplne nových potenciálnych zákazníkov, ako aj remarketovať návštevníkov webu, ktorí ešte nedokončili nákup.

V rámci facebook obrázkových reklám sme využívali všetky tri podporované pomery strán v obrázkoch (1:1, 1.91:1 a 9:16), aby sme zabezpečili vhodné zobrazovanie pre všetky umiestnenia reklamy. Taktiež sme pracovali s viacerými verziami textových podkladov.

Vizuály na novoročné zľavy pre Namaximum.sk

Tieto kampane nám fungovali veľmi dobre. Vedeli sme nimi osloviť a zaujať relevantné publikum, ktoré dosahovalo potrebnú výkonnosť v zmysle stanoveného obratu a PNO.

Kanály

Pri sezónnych kampaniach zameraných na výkonnosť využívame pri väčšine klientov kombináciu rôznych online marketingových kanálov. Vhodnou kombináciou vieme docieliť efektívnu kampaň z pohľadu výkonu, ale aj budovania značky u relevantného publika.

Každý kanál nám poskytuje rôzne možnosti optimalizácie, ktoré vieme využiť na to, aby sme z danej sezónnej príležitosti vyťažili maximum. Nižšie si ukážeme, aké možnosti optimalizácie najčastejšie využívame my vo Visibility pri Google vyhľadávaní

Google vyhľadávanie

  • Pridávanie nových textových podkladov (hlavne nadpisy) do reklamy v súvislosti s danou príležitosťou,
  • pridávanie nových kľúčových slov, ako sú napr.: „hračky pre deti na vianoce“, „vianočná zlava na hračky“, „hračky pre deti black friday“ a pod.,
  • využitie rozšírenia o promo, ktoré je vynikajúcim nástrojom na komunikáciu rôznych akcií a zliav v súvislosti s eventami,
  • zvýraznenie nadchádzajúcich udalostí pomocou odpočítavania.

V rámci online kanálov využívame pri sezónnych príležitostiach (eventoch), ako sme už vyššie spomínali, aj bannerové kampane v obsahovej sieti Google, video kampane na YouTube, obrázkové či video kampane na Facebooku a Instagrame.

Pri väčšine ecommerce klientoch spravujeme aj Heuréku ako jeden z mnohých marketingových nástrojov. Heuréka je aktuálne najväčší cenový porovnávač, ktorý s ohľadom na rôzne faktory môže mať výrazný podiel na celkovom obrate eshopu. Preto k nemu pristupujeme veľmi dôsledne, pričom využívame rôzne nástroje, ako napr. Bidding Fox pre automatický bidding. V ešte väčšej miere to platí pri príležitostiach ako Black Friday či vianočné nákupy, kedy spotrebiteľ využíva porovnávače cien v oveľa väčšom rozsahu ako inokedy.

Rozhodne tiež netreba zabúdať na email marketing. Prostredníctvom vhodného a pútavého newslettera vieme veľmi efektívne osloviť nových aj existujúcich zákazníkov.

Cielenie

Kampane pri sezónnych eventoch môžeme cieliť rôzne. Z nášho pohľadu je však ideálna kombinácia viacerých akvizičných či remarketingových cielení. Algoritmy Googlu (pri správne zvolenom Smart Biddingu) si už následne budú vedieť poradiť s rôznou výkonnosťou jednotlivých segmentov publika a zobrazovať prioritne tie, ktoré generujú najvyššiu výkonnosť.

Google Ads nám však ponúka niekoľko veľmi relevantných publík práve pre sezónne príležitosti ako sú výpredaje cez Black Friday, Cyber Monday či povianočné výpredaje. Sú to publiká ako:

  • Podľa záujmov:
      • zákazníci hľadajú akciový tovar,
      • zákazníci nakupujúci za výhodné ceny,
      • milovníci nakupovania.
  • Podľa nákupných úmyslov:
    • Sezónne nákupy:
      • nákupy k Dňu matiek,
      • nákupy na Čierny piatok,
      • nákupy pred začiatkom školského roka,
      • vianočné nákupy.

Tieto publiká vytvorené Googlom môžeme doplniť o tzv. vlastné segmenty (publiká), ktoré nám pomáhajú osloviť ideálne publikum pomocou relevantných kľúčových slov, webových adries či aplikácií.

Spomenuté akvizičné publiká je vhodné doplniť kampaňou zameranou na remarketing používateľov, ktorí už na webe boli, avšak neuskutočnili nákup, prípadne inú konverziu. Ide napríklad o tieto typy publík:

  • pozerali si produkt,
  • pridali produkt do košíka,
  • boli v košíku, ale nenakúpili.

Sezónne kampane na Facebooku cielime podľa zamerania eshopu klienta, respektíve vytvorených persón. Vieme si veľmi dobre segmentovať používateľov, ktorí budú najrelevantnejší pre dané produkty. Rovnako ako v Google Ads, aj na platforme Facebook využívame remarketingové cielenia používateľov, ktorí ešte nákup neuskutočnili. Úspech tohto typu reklamy na Facebooku však z veľkej časti záleží od pútavej a trefnej kreatívy, o ktorej sme hovorili vyššie.

S pútavou kreatívou, vhodne zvolenými online marketingovými kanálmi a správne definovaným cielením vieme vyťažiť z danej sezónnej príležitosti maximum.