Ak pravidelne čítate náš blog, prípadne sledujete vývoj SEO ako takého, určite viete, že hromadné výmeny odkazov, hromadné registrácie do katalógov, spamovanie fór a ďalšie podobné praktiky sú (alebo by aspoň mali byť) nenávratne preč. Ako fungovalo oldschool SEO a ako by malo vyzerať to moderné sme pred pár mesiacmi zhrnuli v infografike.

Čo ak vás však kontaktuje iný web a dostanete ponuku na výmenu odkazov (ideálne článkov)? Ako zistiť či je daný web kvalitný a či sa oplatí s ním meniť? Ak kvalitu webu hodnotíte len na základe Page Ranku alebo návštevnosti, môžete sa dosť zmýliť.

Na čo všetko si pri hodnotení kvality webu (spätného odkazu) treba dávať pozor:

  • Obsahová relevantnosť s vaším webom.
  • Google Toolbar PageRank (GTPR)- tu je potrebné dávať pozor na takzvaný falošný Google Toolbar Page Rank (GTPR). Ak je doména presmerovaná na inú doménu počas aktualizácie GTPR, presmerovaná doména bude vykazovať hodnotu GTPR tej domény, na ktorú bola presmerovaná. Táto hodnota nebola získaná budovaním kvalitného webu a spätných odkazov, ale „neprirodzene“ a pri najbližšej aktualizácii GTPR bude s najväčšou pravdepodobnosťou odstránená. Existujú nástroje na zisťovanie falošného GTPR ako napríklad http://www.seomastering.com/fake-pagerank-checker.php alebo http://www.scrapebox.com/bulk-fake-pagerank-checker.
  • Počet externých spätných odkazov vs. počet odkazujúcich domén- je potrebné skontrolovať pomer medzi počtom odkazov a počtom odkazujúcich domén. Ak je počet odkazov omnoho vyšší ako počet odkazujúcich domén, znamená to, že veľa odkazov smerujúcich na stránku môže byť sidewide (5 najlepších nástrojov na analýzu odkazového profilu).
  • SEOmoz Domain/Page Authority– Meria sa v hodnotách od O (min.) do 100  (max.). Primeraná hodnota bežného webu je od 30-40, Page Authority býva väčšinou vyššia ako Domain Authority. Tvorí ho niekoľko metrík ako počet odkazov, počet odkazujúcich domén, mozRank (alternatíva k PageRanku) a mozTrust (trust odkazu), atď.
  • „sedliacky rozum :)“ – Každý web treba skontrolovať a prebehnúť manuálne a nespoliehať sa len na čísla. Všímame si, či vyzerá dôveryhodne, či nie je prepchatý reklamou, či sú na ňom originálne tematické články alebo len PR články, rýchlosť načítania, či nemá 500 odkazov vo footeri a podobne.