V týchto dňoch sme vo Visi spustili nový projekt pod názvom Visilab. Ak chcete vedieť, ako a prečo vznikol, ale aj to, ako sa rodil názov či komunikácia, čítajte ďalej.

Začalo to v Holandsku

Vo svojich článkoch veľmi rada začínam príbehom zo života. Rovnako to bude aj v tomto. Visibility je súčasťou Everywhere network. Je to neformálna sieť agentúr z rôznych krajín ako Holandsko, Nemecko či Francúzsko. Najčastejšie sme v kontakte práve s holandskou agentúrou Maxlead, ktorá nám je najbližšie ako svojím zameraním v rámci online marketingu, tak aj veľkosťou (majú do 70 ľudí). Ja osobne do Holandska cestujem približne dvakrát do roka a rovnako kolegovia z Maxlead chodia k nám.

Práve na jednej z takýchto ciest som sa dozvedela, že Maxlead každý rok organizuje Akadémiu. Prijmú 6 až 7 úplných juniorov a pol roka ich školia. Túto akadémiu organizujú každý jeden rok bez ohľadu na to, aké sú ich aktuálne kapacity. Tento rok chystajú už štvrtý ročník.

Prečo sme sa rozhodli pre takýto projekt

Vo Visi riešim vzdelávanie ľudí, ich rozvoj a motiváciu. Preto ma tento koncept hneď zaujal a chcela som o ňom vedieť čo najviac. Holandských kolegov som preto vytrvalo otravovala otázkami o tom,  ako to celé prebieha, aké sú výhody, aké to má, naopak, úskalia.

Koncom minulého roka som sa rozhodla, že je čas tento projekt rozbehnúť aj u nás. Prečo? Dôvody sú čisto pragmatické a matematické: 😉

  • Kolegovia z iných agentúr a firiem by určite potvrdili moje slová, že nájsť v posledných mesiacoch/rokoch dobrého seniora je čím ďalej, tým náročnejšie (či už časovo, kvalitatívne, alebo finančne). Ak sa tento trend bude vyvíjať rovnako, ako to je na holandskom pracovnom trhu, tak sa táto situácia bude len zhoršovať.
  • Visibility je už pomerne veľká agentúra, aktuálne so 43 fulltime a 16 parttime ľuďmi. Priemerná fluktuácia v našom odvetví sa pohybuje okolo 16 %. My sa ju snažíme udržiavať na čo najnižšej úrovni (niekedy sa to darí, inokedy nie 😉).

Na druhej strane, pre zdravý rozvoj firmy by sa mala udržiavať fluktuácia na úrovni 10 %. Pri zaokrúhlenom počte 60 ľudí a optimistickom scenári 10 % fluktuácie treba rátať s tým, že za rok odíde 6 ľudí. A tých bude treba nahradiť. Čísla sú neúprosné.

Aj napriek hore uvedeným argumentom to však nebolo úplne jednoduché rozhodnutie. Pre firmu je takýto projekt dlhodobá (nemalá) investícia, ktorá môže, ale aj nemusí vyjsť. Noví ľudia nebudú minimálne pol roka produkovať žiadny zisk, ďalší rok budú stále juniori a minimálne dva im bude trvať, kým sa dostanú na seniornejší level. Nehovoriac o čase a úsilí, ktoré to bude stáť aj našich najlepších ľudí – všetkých seniorov, ktorí budú v rámci Visilabu školiť či mentorovať, ako aj celý tím, ktorý aktuálne pracuje na komunikácii.

Hneď po vypustení našej ponuky sa objavili „hejterské“ komentáre vzťahujúce sa na ponúkaný plat na prvé 3 mesiace. My si za naším rozhodnutím dať 600 € stojíme. Treba si zrátať, že náklady nie sú len tých 600 €, ale okrem vyššie spomenutých lektorov a mentorov sú to aj náklady na kanceláriu pre týchto 4 ľudí, marketing k projektu a tiež spoločné teambuildingové aktivity (socializácia nesmie chýbať predsa 😉 ).

Je rozhodnuté, ideme to toho!

Po prehodnotení všetkých finančných, praktických a, samozrejme, aj emocionálnych argumentov sme sa rozhodli, že do toho ideme. Nasledovalo rozpracovanie celého konceptu a návrh ďalších prác. Celý projekt som navrhovala ja spolu s našou HR manažérkou Miťou a veľkou pomocou nám boli práve partneri z Maxlead. Keďže to už robia pár rokov, vedeli mi presne poradiť, čomu sa vyhnúť a čo sa osvedčilo.

Vytvorili sme plán aktivít a navrhli, ako by mala naša akadémia prebiehať. Následne sme zostavili tím ľudí, ktorý na projekte pracuje. Je to naša HR manažérka Miťa, marketingová manažérka Evka, strategy director Marek, senior ideamaker Vojto, account manažér Vladík a vedúca kreatívneho oddelenia Kika. Neskôr sa do kreatívneho procesu pridala aj copywriterka Lucka, developeri Maťo a Roman a grafička Zuzka.

S Maxleadom máme veľa spoločného, ale v mnohom sa aj líšime. Napríklad v komunikácii. Zatiaľ čo oni sú seriózni a ich landing page pre akadémiu vyzerá takto, my sme… No, veď nás poznáte. 😉 Vedeli sme teda, že nechceme ísť cestou „nudnej“ akadémie. Chceme vymyslieť niečo viac svieže, viac Visi. 🙂 S názvom a hrubým konceptom sa nám poradilo prísť už na prvom brainstormingu. Po ďalších rozpracovaniach bol Visilab na svete.

Vytvorili sme k nemu web, čaká vás séria statusov na Facebooku či storky na Instagrame.

Čo sme si pre laborantov namiešali

Dosť bolo obkecov. Ak si záujemca, určite chceš vedieť, čo presne ťa čaká. Na našej stránke nájdeš všetky termíny a celý postup po prijatie. Čo však bude potom?

Každý týždeň budú mať naši laboranti:

  • celodenné školenie,
  • individuálnu prácu so svojím priradeným mentorom, ktorý im bude zadávať praktické úlohy,
  • priestor na samovzdelávanie,
  • tiež budú makať na spoločnom zadaní. Tento projekt im vytvorím a zadám ja a tiež ho s nimi budem počas celých 3 mesiacov konzultovať a podporovať ich.  Výsledok spoločného tímového úsilia odprezentujú celej firme.

Okrem toho ich čakajú už spomínané teambuildingy so super kolegami. 🙂

Po troch mesiacoch si chceme nechať všetkých. Nejde teda o výberový proces, kde si zo 4 necháme 2. Pevne veríme, že sa všetci laboranti osvedčia a stanú sa pevnou súčasťou nášho Visitímu.

Bude experiment úspešný?

Názov Visilab sme si vybrali aj preto, že aj pre nás je to taký experiment. Berieme ho však veľmi vážne a dávame všetko do toho, aby vyšiel. Výsledkom majú byť nielen 4 skvelí kolegovia, ale aj rozvoj pre našich súčasných senior ľudí. Tí budú mať šancu svoje nadobudnuté know-how odovzdávať ďalej a tým aj posúvať svoje zručnosti na ďalší level.

Ja osobne som z projektu nadšená a myslím, že rovnako to cíti aj celý tím, ktorý na projekte pracuje. Nevieme sa dočkať, kedy s láskou privítame nových kolegov.

Držte nám palce, aby nám to vyšlo. Ak bude experiment úspešný, radi si ho zopakujeme každý rok. 😉