Pred časom sme pre vás pripravili infografiku, v ktorej sme spomínali aj dobrý a zlý odkazový profil. Ale ako ho zanalyzovať?

Odkazový profil tvoria všetky odkazy, ktoré smerujú na vaše stránky. Dobrý odkazový profil tvoria odkazy z rôznych zdrojov, s rôznym textom odkazu a podobne. Podrobnejšie informácie nájdete priamo v našej infografike.

Nástrojov na analyzovanie odkazového profilu webových stránok je veľmi veľa. Rozhodli sme sa vybrať pre vás také, ktoré sú použitelné aj zadarmo. Môžete si tak svoje odkazy zanalyzovať aj sami a prípadne zapracovať na zlepšení.

Vybrali sme pre vás 5 najlepších:

1. Google Webmaster Tools – Je to základný a bezplatný nástroj, ktorý by mal byť poznať každý z vás a ak ho ešte nepoužívate, tak určite začnite. Okrem rôznych iných nástrojov tu máte k dispozícii aj informácie o odkazoch v časti NávštevnosťOdkazy na vaše stránky. Vidíte tu  kto najviac odkazuje na vašu stránku, z akých kľúčových slov a na akú adresu. Na základný prehľad o odkazoch to častokrát stačí.

2. OpenSiteExplorer – Jeden z najznámejších nástrojov od spoločnosti SEOmoz, v bezplatnej verzii môžete napríklad svoj web porovnávať so štyrmi ďalšími (konkurenčnými) stránkami.

3. Ahrefs – Po bezplatnej registrácii môžete využívať službu Site Explorer, ktorá vám vygeneruje užitočný a podrobný report o spätných odkazoch aj s grafmi.

4. MajesticSEO – Tiež veľmi populárný nástroj a aj tu máte po bezplatnej registrácii k dispozícii pokročilé analýzy spätných odkazov.

5. RankSignals – Bezplatný nástroj, takže funkcií je pomenej, ale ako doplnok k predošlým sa môže občas hodiť.

Keďže majú niektoré nástroje v bezplatnej verzii obmedzené možnosti, tak je ideálne navzájom ich kombinovať.  Z každého si zoberiete to najdôležitejšie a viete si tak vytvoriť veľmi slušnú analýzu spätných odkazov. Najideálnejšie riešenie je samozrejme zaplatenie plnej verzie niektorého z nich 🙂 Ale aj takto dokážete na svojom webe jednoducho identifikovať nedostatky a odstrániť ich.