Tesne pred tohtoročným Mikulášom agentúra VISIBILITY uverejnila na svojej stránke reputation.sk rebríček reputácie slovenských firiem nazývaný Index online reputácie. Nájdete v ňom hodnotenie dobrého mena na internete a záujmu online publika o 108 slovenských firiem z deviatich rôznych oblastí. Index bude VISIBILITY aktualizovať každého pol roka.

Index v sebe zahŕňa štyri faktory, ktoré vypovedajú o online reputácii. Medzi tieto faktory patria sentiment prvých desiatich výsledkov vo vyhľadávaní na Google.sk hodnotený podľa stanovenej metodológie, veľkosť publika na sociálnych sieťach, počet zmienok o firme na veľkých slovenských portáloch SME.sk, Aktuality.sk, Pravda.sk a indexovaných stránok na Google.sk. Vďaka výsledkom sa firmy, ktoré boli zaradené do hodnotenia, môžu dozvedieť, či ich publikum hodnotí pozitívne alebo by mali na svojej reputácii a obľúbenosti popracovať.

Hodnotené boli banky, komerčné poisťovne, zdravotné poisťovne, telekomunikačné služby, leasingové spoločnosti, online obchody, politické strany, vysoké školy a cestovné kancelárie. Zoznamy firiem boli čerpané z viacerých zdrojov, medzi ktorými bol napríklad portál Poistovne.sk či Banky.sk. Pri ostatných sa vychádzalo z analýz z roku 2010 a 2013.

Sledovanie online reputácie by malo byť pre každú firmu dôležitou súčasťou marketingu. Online monitoringom sa môžu firmy dozvedieť veľa o tom, čo si o nich myslia ich klienti, partneri či zamestnanci. Odhalením zlej reputácie v pravý čas sa dá zabrániť rôznym stratám, ktoré zo zlej reputácie vyplývajú.” hovorí Juraj Sasko, konateľ VISIBILITY.