Definícia

MailChimp je online cloudová služba, ktorá umožňuje používateľom spravovať newslettere a e-mailové kampane od vytvorenia až po samotné odosielanie a vyhodnocovanie ich úspešnosti. Známy je predovšetkým jednoduchosťou intuitívneho používania a možnosťou bezplatného použitia.

Popis

Vznik MailChimpu podmienila najmä potreba vyplniť dieru na trhu malých a stredných firiem, ktoré hľadali cenovo dostupné spôsoby efektívnej e-mailovej komunikácie so zákazníkmi. V čase, keď MailChimp vznikol, existovali na trhu iba komplexné a drahé e-mailové marketingové platformy, ktoré boli pre menšie podniky často nepraktické a finančne náročné – preto tento nástroj, prirodzene, budil od počiatku pozitívne ohlasy.

Najväčšou výhodou tohto nástroja je bezpochyby tvorba newsletterov a landing pages prostredníctvom intuitívneho rozhrania bez nutnosti znalosti programovania. Okrem dostupných predvolených šablón má používateľ možnosť vyskladať si s pomocou dostupných funkcií mail podľa vlastných preferencií. 

Prednosťou Mailchimpu je nepochybne aj možnosť automatizácie e-mailov, čo ocenia aj väčšie spoločnosti so záujmom oslovenia napr. nových zákazníkov uvítacím e-mailom. Rovnako pozitívne možno hodnotiť aj príležitosť segmentácie publika podľa tagov – kontakty môže používateľ importovať nielen ručne, ale aj z vlastného CRM systému a to rýchlo a bez komplikácií. 

Vďaka detailným analýzam a štatistikám je navyše možné precízne vyhodnotiť (ne)úspešnosť e-mailových kampaní a následne možnosť upraviť ich slabé miesta v záujme zlepšenia OR (Open Rate) a CTR (Click through Rate) metrík.

Jedným z konkurenčných nástrojov je MailerLite.