Republishing článkov sa mi v priebehu rokov osvedčil ako jedna z najefektívnejších taktík zvyšovania návštevnosti blogu. Prečítajte si podrobný návod, ako správne vybrať a republikovať staré články na blogu alebo v magazíne.

Pôvodný článok o republishingu napísal Juraj Sasko (5. 1. 2016). Ja som túto tému spracoval nanovo a starý článok som naň presmeroval.

Čo je to republishing?

Doslovný preklad slova republishing, čiže republikovanie (znovuuverejnenie), nevystihuje úplne presne túto taktiku. Nejde totiž len o zmenu dátumu publikácie článku, ale aj o jeho aktualizáciu, celkové vylepšenie a následné promo.

Veľmi zjednodušene by sme mohli republishing zhrnúť do týchto bodov:

  • Identifikujeme článok
  • Vylepšíme ho a aktualizujeme
  • Odpublikujeme ho s novým dátumom
  • Urobíme mu promo
  • Tešíme sa z nových návštev/spätných odkazov/konverzií

Prečo republikovať články?

O republishingu sa nehovorí často, pričom ide o jednu z najefektívnejších taktík content marketingu. Existuje mnoho dôvodov, prečo by ste republishing mali zahrnúť do svojej obsahovej stratégie. Prečítajte si tie najdôležitejšie:

  • SEO: Republishing je stroj na generovanie organickej návštevnosti. Ak ho urobíte poctivo, viete v niektorých prípadoch dosiahnuť viac ako stopercentné nárasty. Google aj používatelia navyše milujú aktuálny a hodnotný obsah, čo je presne aj cieľom tejto aktivity.
  • Návštevnosť a konverzie: Republishingom článok doslova vzkriesite. Jednoducho povedané, vyťažíte zo starého obsahu znova to, čo ste s ním už dosiahli roky dozadu. Dovolím si tvrdiť, že v mnohých prípadoch pôvodné výsledky aj prekonáte. Navyše zasiahnete nové publikum a pripomeniete sa ľuďom, ktorí článok už čítali v minulosti, no medzitým naň zabudli.
  • Čas a peniaze: Ak ste už raz článok spracovali v minulosti, bude jednoduchšie a rýchlejšie sa k nemu vrátiť a aktualizovať ho. Takto ušetríte čas, ktorý by ste inak strávili pri vytváraní úplne nového obsahu.
  • Kvalita obsahu: Republishingom obsah nielen aktualizujete, ale aj vylepšujete a rozširujete. Ak sa pravidelne k starým článkom vraciate, zvyšujete tým aj celkovú kvalitu blogu.

Ak by vám moje slová nestačili, pripravil som si ukážku dvoch článkov, ktoré som tento rok republikoval. Na týchto príkladoch vám následne ukážem aj celý postup republishingu.

1. Článok o online certifikátoch

Ide o jeden z najúspešnejších článkov na Visiblogu, či už z pohľadu celkovej alebo organickej návštevnosti. Článok som republikoval už TRETÍ RAZ za posledné štyri roky a vždy prekonal svoje pôvodné čísla.

Po poslednom republikovaní priniesol článok na blog prvý mesiac 4 107 návštev a 282 interakcií na Facebooku. Organická návštevnosť sa mu zvýšila medzimesačne o 86 % a medziročne o výborných 154 %.

Vývoj organickej návštevnosti po republishingu

Medziročné porovnanie organickej návštevnosti

2. Článok o peste z medvedieho cesnaku

Tento článok som vytvoril pred piatimi rokmi a odvtedy som ho neaktualizoval. Nemal som na to čas ani dôvod, keďže sa článok celé roky držal na prvej pozícii pri najhľadanejších kľúčových slovách.

Počas tohtoročnej sezóny sa však zvýšila konkurencia v organických výsledkoch a článok sa prepadol o dve pozície pri najhľadanejšom slove „pesto z medvedieho cesnaku“. Nebolo mi všetko jedno, keďže len v máji bolo toto slovo vyhľadané 40 000-krát.

Toto ma primälo k tomu, aby som ho trochu vylepšil a republikoval. Neurobil som v ňom veľké zmeny, ale stačili nato, aby sa do pár týždňov dostal opäť na prvé pozície. Vrchol sezóny som síce nestihol, ale aj tak článok tento rok prekonal všetky doterajšie rekordy v organike.

Pesto z medvedieho cesnaku

Ak vás zaujíma, ako som postupoval, nižšie sa dozviete všetko potrebné.

Ako vybrať správne články

V ideálnom prípade by ste mali aktualizovať všetky články, pri ktorých to dáva zmysel, čiže je o danú tému stále záujem a zároveň má význam pre dosahovanie vašich marketingových cieľov. Avšak, ak máte na blogu stovky článkov, tak ako pri našom Visiblogu, musíte byť vyberavejší.

Tu sú štyri prípady, kedy má republishing najväčší zmysel:

1. Silné organické články

Ak máte na webe články, ktoré majú dlhodobo vysokú návštevnosť z vyhľadávačov (evergreen content), mali by ste sa k nim pravidelne vracať a vylepšovať ich. Ak tak neurobíte, články sa môžu stať neaktuálnymi a konkurenti vás skôr či neskôr v organických výsledkoch predbehnú (spomeňte si na medvedí cesnak).

Najlepšie organické články identifikujete v nástroji Google Analytics:

  1. Vyberiete si položky Akvizícia ➡ Kanály ➡ Organická návštevnosť
  2. Zmeníte si primárnu dimenziu na vstupnú stránku
  3. Nastavíte si rozsah dátumov tak, aby ste zachytili celú históriu blogu
  4. Vložíte do vyhľadávania /blog/ alebo inú časť URL, ktorou vyfiltrujete blogové články (ak to vaša štruktúra URL umožňuje)
  5. Vyexportujete si zoznam najsilnejších organických článkov

Organická návštevnosť na blogu v Google Analytics

2. Články, ktorým klesá organická návštevnosť

Ak nemáte čas pravidelne optimalizovať všetok evergreen content, odporúčam sa zamerať aspoň na tie články, ktoré vám medziročne v organike poklesli. Takéto články väčšinou stratili svoju aktuálnosť, obsahujú nefunkčné odkazy, prípadne konkurencia vytvorila niečo lepšie.

Klesajúce články identifikujete v nástroji Google Search Console:

  1. Vyberiete si položku Performance
  2. Zvolíte si časový filter Compare
  3. Vyberiete si posledné tri mesiace v medziročnom porovnaní
  4. Zoradíte si stránky podľa rozdielu (od tých, ktoré najviac klesli)
  5. Vyexportujete si zoznam klesajúcich článkov

Pokles organickej návštevnosti v Google Search Console

V prípade potreby si viete klesajúce organické články opäť pozrieť aj v Google Analytics, avšak v tomto prípade mi príde Search Console ako jednoduchšia voľba (menej krokov a možnosť segmentácie podľa typov vyhľadávania).

TIP: Overte si trendovosť hlavných kľúčových slov v nástroji Google Trends. Možno je pokles organiky iba dôsledok zníženého záujmu o danú tému.

3. Slabé organické články s veľkým potenciálom

Ide o články, ktoré nikdy nedosiahli svoj potenciál v organických výsledkoch. Tieto články boli od začiatku nedostatočne spracované alebo zacielené na nesprávne kľúčové slová, hoci mohli patriť k tým najlepším.

Takéto články najlepšie identifikujete opäť v nástroji Search Console. Tentokrát sa však budete musieť pozerať na kľúčové slová (nie na stránky) a nasledovné metriky:

  • Kliky na vaše stránky pri vybranom kľúčovom slove
  • Impresie (zobrazenia) vašich stránok pri vybranom kľúčovom slove
  • CTR, čiže miera prekliku na vaše stránky pri vybranom kľúčovom slove
  • Priemerná pozícia stránok pri vybranom kľúčovom slove

V tomto prípade sa zameriavame na kľúčové slová, ktoré mali veľa impresií, no ich CTR a pozície boli veľmi nízke. Ak takéto kľúčové slovo identifikujete, stačí si naň kliknúť v reporte a pozrieť sa, pri ktorých článkoch ste sa pri ňom najčastejšie zobrazovali.

V nasledovnom screenshote môžete vidieť, že sa s naším blogom zobrazujeme na veľmi nízkej pozícii (34) pri kľúčovom slove linkbuilding. Zároveň môžete vidieť, že sme z cca 1300 zobrazení získali iba 45 preklikov na náš web. Toto je veľmi slabý výsledok, keďže ide o jednu z našich služieb.

Zobrazenie blogu Visibility pri kľúčovom slove linkbuilding

Keď si kliknem na slovo linkbuilding v Search Console a následne zvolím záložku pages, uvidím, s ktorým článkom sa na toto slovo zobrazujeme. Ide o článok SEO v roku 2019: Ako na linkbuilding, ktorý už nie je pre rok 2020 aktuálny a mali by sme ho aktualizovať.

Vývoj článku o linkbuildingu v nástroji Search Console

4. Úspešné články

Pri republishingu sa netreba zameriavať na články iba z pohľadu SEO. Sú typy obsahov, ktoré v organike nemajú veľký potenciál, no v iných kanáloch zaznamenali v minulosti veľký úspech. Ako príklad uvediem články, ktoré bodovali na sociálnych sieťach.

Podobne ako pri najlepších organických článkoch, report nájdete pod položkou Akvizícia ➡ Kanály ➡ Sociálne siete. V Google Analytics to vyzerá nasledovne:

Návštevnosť zo sociálnych sietí na blogu v Google Analytics

Úspešné články však môžete identifikovať aj na základe počtu konverzií (napr. prekliky na stránky služieb) alebo na základe získaných spätných odkazov (potrebovali by ste platený nástroj, ako napr. Ahrefs alebo SEMrush).

Content Audit

Ak chcete republishing robiť systematicky, mali by ste si spraviť obsahový audit celého blogu. Vďaka nemu budete vidieť komplexný obraz o vašom obsahu a následne sa rozhodnúť, čo spraviť s každým odpublikovaným článkom. Na výber máte väčšinou tieto možnosti:

  • Republishing
  • Zmazanie a presmerovanie (keď nemá článok žiadnu hodnotu ani potenciál)
  • Ponechanie obsahu (článok je stále aktuálny a nič nezískate jeho republikovaním)

Nezabudnite tiež, že republikovanie článku si viete naplánovať už vtedy, keď daný článok vytvárate. Ak napr. píšete o tom, ako robiť linkbuilding v roku 2020, poznačte si rovno dátum republikovania článku v budúcom roku.

Ako postupovať

Keď už viete, ktoré články treba republikovať, môžete sa držať tohto postupu.

1. Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov je základ úspešného republishingu. Vďaka nej budete vedieť, kde máte v obsahu medzery a čo by sa v ňom dalo vylepšiť.

Ja som si pre potreby republishingu článku o certifikátoch pripravil rýchlu analýzu, ktorú si môžete pozrieť na tomto odkaze. V tejto analýze som si následne vytipoval prioritné kľúčové slová, na ktoré som článok optimalizoval. Ak by ste chceli vytvoriť niečo podobné, odporúčam začať týmto návodom.

Nižšie však uvádzam aj jednoduchší postup priamo v nástroji Search Console.

Rýchly návod v Search Console

  • V reporte Performance si vyfiltrujeme URL článku, ktorý chceme republikovať.
  • Následne si vytipujeme všetky kľúčové slová, ktoré sú pre daný článok relevantné. Zameriame sa na tie, ktoré doteraz prinášali najviac klikov (nechceme o ne prísť) a zároveň na tie, pri ktorých sa často zobrazujeme (impresie), no priemerná pozícia je horšia ako 5. Toto sú slová, na ktoré chceme článok lepšie zacieliť.
Analýza kľúčových slov v Search Console

Červenou sú označené slová, na ktoré sa daný článok neumiestňuje v TOP 5

Odporúčam si dáta vyexportovať do tabuľky. Takto si budete vedieť oveľa jednoduchšie vyfiltrovať slová podľa rôznych kritérií.

2. On-SERP analýza

Keď už viete, na ktoré kľúčové slová idete článok optimalizovať, mali by ste zanalyzovať SERP, čiže stránku s výsledkami vyhľadávania. 

Zamerajte sa na nasledovné:

  • Ktoré stránky obsadzujú prvé pozície v SERP-e?
  • Aké majú titulky a meta popisy?
  • V čom sú lepšie/iné ako váš článok?
  • Aké rozšírenia sa v SERP-e nachádzajú? (obrázky, videá, FAQ…)

Nezabudnite zanalyzovať mobilný aj desktopový SERP, keďže sa v ňom môžu zobrazovať stránky v inom poradí a s inými rozšíreniami (tzv. rich snippets).

Vďaka tejto analýze získate množstvo nápadov, ako obsah článku vylepšiť. Vaším cieľom by malo byť vytvorenie najlepšieho obsahu na slovenskom internete. Inšpirujte sa tiež článkami v angličtine, ktoré bývajú väčšinou spracované oveľa komplexnejšie.

Pri On-SERP analýze kľúčového slova „pesto z medvedieho cesnaku“ by ste napr. zistili, že potrebujete na stránku zapracovať štruktúrované dáta, vďaka ktorým získate spomínané rich snippets, ktoré zvýšia atraktivitu vašich výsledkov.

Rich snippets pre výsledky receptov

3. Aktualizácia obsahu

Články starnú a časom obsahujú veľa neaktuálnych informácií, zmienok, odkazov a zdrojov, ktoré treba aktualizovať alebo opraviť. Toto je pri republikovaní jedna z hlavných vecí, ktoré dokážu článok opäť pozdvihnúť v očiach čitateľov.

Pri článku o online certifikátoch som aktualizoval nasledovné položky:

  • Zmazal som informáciu o tom, že Google Digitálna Garáž je nový kurz od Googlu (už dávno nie je nový).
  • Odstránil som nefunkčné alebo neaktuálne externé odkazy na kurzy a školenia.
  • Zmenil som podmienky absolvovania kurzov (niekde sa zmenil počet otázok, čas testu, možnosť opakovania testu a pod.)
  • Odstránil som ilustračné obrázky, ktoré nemali žiadnu informačnú hodnotu (menej je niekedy viac).
Zbytočný ilustračný obrázok

Tento obrázok nemal pre používateľa žiadnu hodnotu

  • Vymenil som screenshoty certifikátov za aktuálne, lebo sa ich dizajn v priebehu rokov zmenil.

Ak ste článok aktualizovali, mali by ste ho ešte vylepšiť.

4. Rozšírenie obsahu

Republikovaný článok by ste mali ideálne rozšíriť o niečo, čo zvýši jeho pôvodnú hodnotu. Takto budete mať istotu, že aj ľudia, ktorí ho v minulosti čítali, nebudú mať pocit, že len dokola publikujete ten istý obsah.

Staršie články môžete rozšíriť nasledovne:

  • Nové kapitoly/odseky
  • FAQ
  • Slovník
  • Checklist
  • Template
  • Video
  • Podcast
  • Infografika
  • Ebook

Ak by ste chceli viac nápadov, na tomto odkaze ich určite nájdete: 28 Ideas For Content Upgrades To Grow Your Email List.

V článku o online certifikátoch som urobil hneď niekoľko rozšírení obsahu:

  • Pridal som novú kapitolu so SEO certifikátmi.

SEO certifikáty

  • Pridal som novú kapitolu o tom, kde všade sa certifikátmi môžete pochváliť.

Spôsoby, ako sa certifikátmi pochváliť na internete

  • Rozšíril som zoznam neplatených kurzov a študijných materiálov (pridal som aj aktuálne zľavy, ktoré ponúkli weby počas koronakrízy).

Ďalšie možnosti online vzdelávania zadarmo

V článku o medveďom peste som zas pridal navyše FAQ sekciu, kde som zodpovedal všetky otázky, ktoré vyplynuli z analýzy kľúčových slov:

Rozšírenie článku o FAQ sekciu

Keby som mal čas, článok by sa dal vylepšiť o ďalšie prvky, ako napr. o video recept alebo presnejší návod s gramážou a ďalšími receptami.

5. Optimalizácia obsahu

Téma optimalizácie článkov je veľmi široká, takže opíšem len základné veci, na ktoré treba pri republishingu myslieť. Ak by ste hľadali podrobnejší návod, prečítajte si môj článok: Copywriting článkov: Ako vybrať správne kľúčové slová a zabodovať v Googli?.

SEO Content Checklist

  • Použil/a si hlavné kľúčové slovo v meta titulku/meta popise/úvodnom odseku a nadpise článku?
  • Využil/a si v obsahu aj sekundárne kľúčové slová, ktoré dopĺňajú celú tému? Využil/a si ich aj v podnadpisoch? Spracoval/a si tému komplexne?
  • Obsahuje URL hlavné kľúčové slovo a je dostatočne krátka a výstižná?
  • Obsahuje meta titulok hlavné kľúčové slovo?
  • Nie je meta titulok príliš dlhý? Ak má viac ako 55 znakov, neusekne v Googli aj dôležitú informáciu/kľúčové slovo?
  • Je meta titulok dostatočne pútavý, vystihuje text na cieľovej stránke a motivuje k prekliknutiu?
  • Nie je meta popis príliš dlhý? Má max. 155 znakov?
  • Obsahuje meta popis hlavné kľúčové slovo a sekundárne kľúčové slová? (ak sa to hodí)
  • Je meta popis dostatočne pútavý, vystihuje text na cieľovej stránke a motivuje k prekliknutiu?
  • Je štruktúra článku prehľadná? Dokáže používateľ obsah preskenovať pohľadom a rýchlo pochopiť, o čom článok je?
  • Neobsahuje text príliš dlhé vety/odseky?
  • Využil/a si v texte podnadpisy (H2, H3…), ktoré vhodne dokresľujú celú tému a obsahujú aj dôležité kľúčové slová?
  • Využil/a si v texte aj doplňujúce audio/vizuálne/netextové obsahy? (obrázky, infografiku, video, embed zo soc. sietí, podcast…)
  • Zalinkoval/a si v texte súvisiace obsahy?
  • Zalinkoval/a si v texte aj externé zdroje, ktoré by mohli tému vhodne doplniť alebo vedecky a fakticky podložiť?
  • Vyplnil/a si pri obrázku jeho popis a ALT text? (mal by popisovať, čo je na obrázku, a ak je to vhodné, obsahovať aj kľúčové slovo)
  • Neobsahuje obsah príliš veľa bannerov/komerčných odkazov?

Pri oboch spomínaných článkoch som urobil viacero zmien a vylepšení, pre ukážku uvediem tieto dve:

1. Zmena meta titulku pri článku o certifikátoch:

Predtým: Sprav si úplne zadarmo tieto 4 certifikáty | BE VISIBLE! blog o online marketingu

Teraz: Sprav si úplne zadarmo tieto kurzy a certifikáty (Online Marketing) | Visiblog

Pôvodný titulok bol príliš dlhý a neobsahoval kľúčové slovo kurzy.

2. Článok o medveďom peste som doplnil o viacero sekundárnych kľúčových slov, či už doplnením FAQ sekcie alebo úpravou existujúceho textu (napr. frázu „pesto z medvedieho cesnaku“ v prvom odseku som rozšíril na „domáce pesto z medvedieho cesnaku“, na ktorú som sa predtým nezobrazoval).

Tieto zmeny síce vyzerajú ako drobnosti, ale tie väčšinou rozhodnú o tom, kto vyhrá prvé miesto v SERP-e.

6. Vypublikovanie obsahu

Keď je článok aktualizovaný a vylepšený, jednoducho ho odpublikujte na blogu s novým dátumom. Dajte si však pozor na nasledovné chyby:

  • Nemeňte dátum publikácie bez výraznejších zmien v obsahu, Google vás prekukne a článok si vo výsledkoch nepolepší.
  • Nemeňte URL článku, lebo prídete o jeho doterajšiu hodnotu a pozície v SERP-e. Ak URL musíte zmeniť, vždy ju presmerujte pomocou 301 redirect na novú adresu.
  • Neuvádzajte v URL článkov roky, dátumy alebo čísla, ktoré sa pri republikovaní môžu meniť, a tým pádom by sa menila aj URL, čomu sa chceme vyhnúť (toto sa mi stalo pri článku o certifikátoch, kde som uviedol počet kurzov v URL, ktorý som neskôr rozšíril).
  • Nezabudnite dať do článku informáciu o pôvodnom dátume publikácie a autorovi (ak sa pri republishingu zmení, tak ako pri tomto článku).

TIP: Pre urýchlenie indexácie nového obsahu odporúčam využiť aj možnosť „REQUEST INDEXING“ v nástroji Search Console. Túto možnosť nájdete po vložení URL do pola „Inspect any URL“. Pozrite si návod od Googlu.

Reindexovanie stránky v Search Console

7. Interné prelinkovanie

Interné prelinkovanie patrí často k podceňovaným SEO taktikám. Ide však o výborný spôsob, ako dostať republikovaný obsah medzi viac ľudí a zároveň podporiť jeho autoritu a relevanciu pri dôležitých kľúčových slovách.

Pred republikovaním článku preto odporúčam, aby ste si vytipovali všetky články a ďalšie obsahy, z ktorých by ste mohli nový článok podporiť, čiže pridať do nich prelink.

Ako nájsť vhodné prelinky?

Pri hľadaní vhodných obsahov si pomáham Googlom, konkrétne vyhľadávacím operátorom „site:“ a slovami, ktoré sú pre môj článok dôležité. Pri článku o certifikátoch sú to napr. kurzy, vzdelávanie, školenia alebo certifikáty.

Do Googlu jednoducho zadám nasledovný vzorec a vo výsledkoch uvidím všetky články, ktoré obsahujú dané slová.

site:https://visibility.sk/blog/ kurz|kurzy|certifikát|certifikáty|vzdelávanie|vzdelávania|školenie|školenia

Vyzerá to nasledovne:

Použitie search operátora v Googli pre lepšie interné prelinkovanie

TIP: Ak by ste si chceli vyhľadávanie ešte viac upresniť, odporúčam využiť ďalšie operátory, ktorých zoznam si môžete pozrieť v tomto článku od Ahrefsu.

Následne som si pootváral jednotlivé články, ktoré pôsobili pre moju tému relevantne, a pridal som do nich interný prelink na republikovaný článok z anchor textov, ktoré obsahovali dôležité kľúčové slová.

Dokopy som vytvoril deväť nových interných odkazov, ako príklad uvádzam tieto dva:

Článok: https://visibility.sk/blog/nebudte-lenivi-vzdelavajte-sa-offline-aj-online/

Anchor text: Google Analytics či Google Ads certifikáty

Cieľová stránka: https://visibility.sk/blog/online-kurzy-a-certifikaty/

Ukážka interného odkazu v článku

Článok: https://visibility.sk/blog/9-tipov-ako-rozbehnut-karieru-v-ppc/

Anchor text: získať aj certifikát

Cieľová stránka: https://visibility.sk/blog/online-kurzy-a-certifikaty/

Ukážka interného prelinku na podporu článku o Google certifikátoch

Pri internom prelinkovaní odporúčam dodržiavať tieto zásady:

  • Článok, z ktorého linkujete, by mal byť tematicky príbuzný cieľovému článku.
  • Interný odkaz by mal byť užitočný pre používateľa, ktorý daný článok číta.
  • Anchor text by mal byť popisný a obsahovať dôležité kľúčové slová. Už z neho by mal používateľ vytušiť, na aký typ obsahu sa asi preklikne.

8. Šírenie a promovanie obsahu

Fráza „dobrý obsah sa šíri sám“ je vo väčšine prípadov blbosť. Aj dobrý obsah treba podporiť a maximalizovať jeho dosah. Keby som svoje články aktívne nepromoval, odhadujem, že by nedosiahli ani zlomok návštev a konverzií.

Má však zmysel znova distribuovať a promovať článok, ktorý som už predtým „tlačil“ medzi ľudí? Jednoznačne áno. Tu je niekoľko dôvodov:

  • Článok je oveľa lepší ako bol pri poslednom publikovaní
  • Určite ste ním doteraz neoslovili všetkých relevantných ľudí
  • Publikum sa mohlo zmeniť, a tým pádom ho zasiahnete prvýkrát
  • Ľudia, ktorých článok inšpiroval už v minulosti, ocenia jeho vylepšenú verziu

Takto to napr. vyzeralo, keď som článok o certifikátoch uverejnil v skupine Marketeri, copywriteri, SEO optimalizátori 😉:

Promovanie článku vo Facebook skupine

Až po štvrtom publikovaní článku (čiže pri treťom republishingu) sa mi podarilo získať takto vysoký engagement. Nižšie môžete vidieť článok na pôvodnej URL, ktorá bola uverejnená a promovaná za posledné roky už trikrát, a pritom mala len o trošku menej interakcií ako naposledy republikovaný článok, ktorý bol publikovaný na novej URL adrese iba raz.

Sociálne interakcie na starom a republishovanom článku
Počet interakcií na sociálnych sieťach z nástroja SharedCount

Výber kanálov a taktík, ktorými obsah najlepšie rozšírite medzi ľudí, sa bude meniť podľa formy a témy daného článku. Ja najčastejšie využívam tieto:

  • Facebook page Visibility (aj s plateným promo)
  • Facebookové skupiny
  • Facebookové stránky
  • Oslovovanie médií
  • Osobné profily (Facebook, LinkedIn, Twitter…)
  • Newsletter

Nejdem sa o promovaní obsahu ďalej rozpisovať, viac sa môžete dočítať v článku Ako som dostal na blog 10-tisíce návštev úplne zadarmo.

9. Vyhodnocovanie obsahu

Výkon republikovaných článkov by ste mali vyhodnocovať v Google Analytics a Search Console. Vďaka tomu budete vedieť, či čas investovaný do republikovania mal pre vašu firmu zmysel a či nie je potrebné ešte niečo na článku vylepšiť.

Pri vyhodnocovaní článku sa zamerajte na tieto veci:

  • Zvýšila sa celková aj organická návštevnosť článku?
  • Zvýšili sa pozície článku v Googli pri dôležitých kľúčových slovách? (ak ide o článok s potenciálom v organike)
  • Priniesol článok nové konverzie/leady?
  • Dočítali návštevníci článok do konca?

Užitočné zdroje

Pevne verím, že vám tento návod pomôže vyťažiť z vašich článkov maximum. Ak by ste sa v tejto aktivite mali chuť ďalej rozvíjať, odporúčam vám prečítať aj ďalšie užitočné zdroje.