Počuli ste už niekedy o šikovnom nástroji Google Tag Manager? Veľa ľudí ani netuší o tomto ďalšom bezplatnom nástroji z dielne Google. Je to nástroj na správu všetkých meracích kódov nachádzajúcich sa na webovej stránke. Výhodou je jeho rýchlosť a jednoduchosť pri použití jediného kódu, ktorý združuje všetky meracie kódy. Nie je určený len pre online agentúry, ale aj pre všetkých správcov a vlastníkov webových stránok.

Nebudeme si tu písať o jeho pozitívach či negatívach. Poďme si ho rovno vyskúšať.

 

1. Vytvorenie nového účtu a implementácia kódu Google Tag Manager (GTM)

 

  • Prihlásime sa do GTM cez svoj Gmail.
  • Vyplníme „Account Name” a klikneme na „Next”.

01

  • Začneme nastavovať takzvaný kontajner. Môžete mať niekoľko kontajnerov v závislosti od toho, koľko máte webov alebo mobilných aplikácií.
  • V tomto prípade vypisujeme URL adresu domény a nezabudnime nastaviť časové pásmo.
  • Klikneme na „Create Account and Container”.
  • Potvrdíme všeobecné zmluvné podmienky Google.

02

  • GTM nám vygeneruje kód, ktorý umiestnime na web stránku.
  • Umiestnený má byť na všetkých stránkach za značkou <body>, ale funguje aj pred </body>.
  • VŠETKY ostatné Google kódy musíme bezpodmienečne odstrániť! Inak môže nastať duplicitné meranie alebo žiadne meranie.
  • Na stránke zostáva už iba GTM kód.
  • Odporúčame si to vždy overiť cez doplnok Google Chrome „Tag Assistant (by Google)”.
  • Viac informácií o vkladaní kódu GTM nájdete v dokumentácií pre vývojárov.

03

 

2. Vytvorenie značky Google Analytics

 

  • Vždy, keď chceme vytvárať akúkoľvek novú značku, musíme kliknúť na „NEW – Tag”.

04

  • Z „Tag Type” vyberieme vhodný typ Google Analytics.
  • Pokiaľ máme asynchrónny kód sledovania, tak použijeme „Classic Google Analytics”.
  • Pokiaľ máme nový Universal Analytics, tak použijeme „Universal Analytics”.
  • Do políčka „Tracking ID” vložíme UA číslo Google Analytics.
  • Zaškrtnutím políčka „Enable Display Advertising Features” povolíme meranie demografických štatistík. Túto funkciu ešte musíme povoliť aj v Google Analytics.

05

  • Je potrebné ešte prideliť pravidlo, na ktorých stránkach má byť kód použitý.
  • Klikneme na „+ Add” v pravom hornom rohu. Sekcia „Firing Rules”.
  • Bude k dispozícií už automaticky vytvorené pravidlo „All pages”. Zaškrtneme ho, a tým umiestnime kód na všetky webové stránky.
  • Ak by sme chceli mať kód iba na určitých stránkach (napríklad www.example.com/products/), tak si vytvoríme nové pravidlo cez „Create new rule”, vyberieme “{{url}}; {{contains}}; /products” a teraz budeme mať kód iba na URL adresách, ktoré obsahujú vo svojom názve “/products”.
  • Klikneme na „Save”, a tým uložíme všetky zmeny.

06

  • Na záver, aby bol kód aktívny, musíme aktualizovať kontajner.
  • GTM nám bude vypisovať hlášku „UNPUBLISHED”.
  • Klikneme na „Publish” a vytvoríme novú verziu kontajneru.
  • K predchádzajúcim verziám kontajneru sa vieme vrátiť v sekcií „Versions”, kde si vyberieme verziu kontajneru, ktorú hľadáme a môžeme si ju napríklad premenovať, vymazať, alebo dokonca obnoviť cez možnosť „Restore version”.

07

 

3. Vytvorenie značky AdWords Remarketing

 

  • Klikneme na „NEW – Tag”.
  • Z „Tag Type” vyberieme „AdWords Remarketing”.
  • Do políčka „Conversion ID” vložíme ID číslo remarketingovej značky.
  • Klikneme na „+ Add” v pravom hornom rohu. Sekcia „Firing Rules”.
  • Bude k dispozícií už automaticky vytvorené pravidlo „All pages”. Zaškrtneme ho, a tým umiestnime kód na všetky webové stránky.
  • Klikneme na „Save”, a tým uložíme všetky zmeny.

08

  • Nesmieme zabudnúť na aktualizovanie kontajneru.
  • Klikneme na „Publish” a vytvoríme novú verziu kontajneru.

 

4. Vytvorenie značky AdWords Conversion

 

  • Klikneme na „NEW – Tag”.
  • Z „Tag Type” vyberieme „AdWords Conversion Tracking”.
  • Do políčka „Conversion ID” vložíme ID číslo konverznej značky.
  • Do políčka „Conversion Label” vložíme označenie konverznej značky.
  • Do políčka „Conversion Value” vložíme hodnotu konverzie.
  • Klikneme na „+ Add” v pravom hornom rohu. Sekcia „Firing Rules”.

09

  • V tomto prípade chceme mať značku iba na „Thank You Page”, tak si vytvoríme nové pravidlo cez „Create new rule”.
  • Vyberieme “{{url}}; {{contains}}; /dakujem” a teraz budeme mať kód iba na URL adresách, ktoré obsahujú vo svojom názve “/dakujem”.

10

 

Takto jednoducho sme za 5 minút nastavili merací kód Google Analytics, umiestnili sme remarketingovú značku a nasadili konverzný kód bez nutnosti prihlásenia sa do CMS systému. Máme istotu, že kódy sú umiestnené správne a hlavne sa na stránke nachádza iba jeden Google JavaScriptový kód, čím sa stránka pri načítaní nespomaľuje.

My vo VISIBILITY sa snažíme používať pri každom klientovi od začiatku spolupráce Google Tag Manager. Mesačne tým ušetríme niekoľko hodín, ktoré radšej venujeme kampaniam 🙂

Práve o tomto užitočnom nástroji sa dozviete viac v našom októbrovom kurze.

Ako sa zúčastniť?

Na kurz pre začiatočníkov alebo pokročilých sa môžete prihlásiť na webovej stránke kurzu.

Kurzy prebehnú 30. a 31. októbra vždy od 13:00 do 18:00 v priestoroch TheSpot v anglickom jazyku. Výhodu majú agentúry, ktoré prihlásia na kurz troch a viac ľudí, a tí záujemcovia, ktorí sa stihnú prihlásiť do 20. októbra. Obe skupiny čaká zľava.

Viac o lektorovi

Lektorom kurzu bude Thomas Geiger, ktorý využíva GTM od jeho nasadenia na trh. Pracuje ako SEM expert v JabJab, jednej z popredných maďarských PPC agentúr. Úspešné kolo prvého kurzu prebehlo v máji 2014 v Maďarsku a my sme sa ho zúčastnili. To nás inšpirovalo k tomu, spraviť ho aj na Slovensku či neskôr v Českej republike.

Ak máte o kurz záujem, radíme vám prihlásiť sa čo najskôr. Počet miest je obmedzený!