Definícia
Facebook je populárna sociálna sieť, ktorá umožňuje používateľom spájať sa, komunikovať a zdieľať rôzne formy obsahu, ako sú texty, fotografie a videá. Patrí k najpopulárnejším sociálnym sieťam a má približne 3 milióny aktívnych používateľov mesačne.
Popis
Facebook je sociálna sieť založená v roku 2004 Markom Zuckerbergom a jeho spolužiakmi z Harvardu – Eduardom Saverinom, Andrewom McCollumom, Dustinom Moskovitzom a Chrisom Hughesom. Platforma umožňuje používateľom vytvárať osobné profily, spájať sa s priateľmi a rodinou, zdieľať statusy, fotografie, videá a ďalší obsah, ako aj komunikovať prostredníctvom správ a komentárov.
Spočiatku bol Facebook najmä nástrojom na komunikáciu medzi priateľmi, no netrvalo dlho a jeho čaro objavili aj firmy. Postupne ho tomuto účelu prispôsobovali aj vývojári a dnes je dôležitým nástrojom pre biznis a marketing. Facebook využívajú firmy nielen na reklamu, ale aj na budovanie povedomia o značke, komunikáciu so zákazníkmi, engagement s publikom, ako aj e-commerce.
O profesionálnu správu účtov na Facebooku sa dnes starajú social media manažéri, ktorí firmám uľahčujú marketing. Pomáha im pritom aj množstvo ďalších nástrojov, ako napríklad Facebook Ads Manager či externé nástroje Kontentino alebo ZoomSphere.
Ak potrebujete pomôcť so správou vašich sociálnych sietí, neváhajte sa na nás obrátiť a radi vám ukážeme, čo všetko social media marketing dokáže.
Čo všetko obsahuje Facebook?
Profily
Osobné stránky používateľov, kde môžu zdieľať informácie o sebe.
Stránky
Oficiálne stránky pre verejné osoby, firmy, organizácie a značky.
Skupiny
Komunity používateľov so spoločnými záujmami.
Udalosti
Organizovanie a propagácia rôznych podujatí, stretnutí a aktivít.
Marketplace
Platforma na nákup a predaj produktov medzi používateľmi.
Facebook Watch
Video platforma pre pôvodný obsah, živé vysielania a nahrané videá.
Aké typy obsahu sa dajú na Facebook pridávať?
Textové príspevky
- Statusy: Krátke alebo dlhšie textové príspevky, kde môžete zdieľať svoje myšlienky, pocity, novinky a ďalšie informácie.
- Check-in: Označovanie miest, kde sa nachádzate alebo ktoré ste navštívili, a zdieľanie týchto informácií so svojimi priateľmi.
- Pocity a činnosti: Možnosť pridať k príspevku pocity (napríklad šťastný, smutný) alebo činnosti (napríklad sledovanie filmu, čítanie knihy).
Fotografie
- Osobné fotografie: Obrázky z vášho života, udalostí, cestovania a podobne.
- Albumy: Kolekcie fotografií, ktoré sú tematicky zoskupené.
Videá
- Nahrané videá: Krátke alebo dlhšie videá, ktoré môžete nahrať priamo z počítača alebo mobilného zariadenia.
- Živé vysielania: Možnosť vysielať živé video, kde môžu diváci sledovať a reagovať v reálnom čase.
Odkazy
- Zdieľanie odkazov na články, blogy, webové stránky, videá a iný online obsah.
Príbehy (Stories)
- Facebook stories je krátkodobý obsah, ktorý je viditeľný len 24 hodín. Môže obsahovať fotografie, videá, text a grafické prvky.
Udalosti
- Vytváranie a zdieľanie udalostí, ako sú oslavy, stretnutia, koncerty a ďalšie podujatia.
Ankety
- Možnosť vytvoriť anketu s rôznymi odpoveďami, za ktoré môžu používatelia hlasovať.