Definícia

Povolanie social media manager označuje človeka, ktorý sa stará o spravovanie profilov firiem a značiek na sociálnych sieťach, ako sú Facebook, Instagram či LinkedIn. Spravidla je zodpovedný za tvorbu a spravovanie obsahu, efektívnosť reklamných kampaní a odpovedanie na komentáre a správy.

Popis

Social media manager je človek, bez ktorého sa dnes firmy v online svete nezaobídu. Stará sa totiž o ich visibilitu a aktivitu na sociálnych sieťach, ktoré značkám umožňujú komunikovať so stálymi aj novými zákazníkmi. Práve social media manager vám môže pomôcť budovať brand awareness, teda povedomie o značke, a zlepšiť website traffic, teda privádzať zákazníkov na váš web. 

Social media manager však nie je len tvorca obsahu a pridávateľ príspevkov. Jeho úloha je oveľa komplexnejšia. Často sa tiež musí starať o prípravu komunikačnej stratégie, nasadzovanie kampaní, monitorovanie a vyhodnocovanie ich výsledkov či komunikáciu so zákazníkmi a s klientom, teda značkou, ktorej profil patrí. 

Dobrý social media manager by mal byť v prvom rade kreatívny, mal by mať strategické a analytické myslenie, prehľad v aktuálnych trendoch, mal by byť systematický a, samozrejme, by mal ovládať gramatiku a štylistiku slovenského jazyka + mať ideálne aj slušnú angličtinu. 

Ak vám takýto človek vo vašej firme chýba, neváhajte využiť služby social media managera agentúry Visibility.