Definícia

Facebook Stories sú krátke príspevky v podobe obrázkov a videí s limitom 26 sekúnd od spoločnosti Meta dostupné na sociálnej sieti Facebook. Formát funguje od roku 2017. 

Popis

Facebook Stories sú takpovediac odrazom dnešnej doby, ktorá je rýchla a potrebuje instantný obsah. Príspevky v podobe stories sú totiž „živé“ len 24 hodín a potom miznú. Podporujú tak rýchlu konzumáciu stále čerstvého obsahu. Inšpiráciou k Facebook Stories bol obdobný formát na sociálnych sieťach Instagram a Snapchat. 

Prostredníctvom Facebook Stories sa ľudia delia o svoje každodenné zážitky, no využívajú ich aj marketéri a firmy na komunikáciu s publikom a podporu predaja produktov. Popri „klasických“ príspevkoch na walle slúžia stories na zdieľanie extra obsahu, ktorý nemusí byť až taký reprezentatívny. 

Stories umožňujú rýchlejšie reagovať na aktuálne udalosti, vytvárať „engagement“ s publikom či prezdieľať príspevky ostatných profilov. Pri tvorbe stories je možné využívať rôzne kreatívne filtre, emojis a gify, označovať polohu, značky a používateľov, pridávať hudbu, stickery, webové odkazy a ďalšie.

Facebook Stories by mali byť súčasťou marketingovej stratégie pre sociálne médiá.