Poznáte to – spravujete e-shop a snažíte sa pritiahnuť čo najviac návštevníkov s potenciálom nákupu. Rozširujete sortiment, lákate na „bezkonkurenčné“ ceny, ale k výraznému nárastu nedochádza. Naopak, v Google Analytics vidíte dlhodobý pokles návštevnosti a vieru v zlepšenie strieda frustrácia a zmätok. Kto/čo je na vine a ako je možné túto situáciu riešiť?

Prečo to nefunguje? / Za všetkým hľadajte Google

Aby neustále skvalitňoval výsledky vyhľadávania a ponúkol používateľom presne to, čo hľadajú, Google pravidelne aktualizuje svoje algoritmy. Tie ovplyvňujú najmä pozície vašej značky/e-shopu vo vyhľadávaní, a teda aj prílev nových návštevníkov na web. 

Nový konkurent na obzore

Google veľmi citlivo reaguje aj na prírastky v podobe nových konkurenčných webov. Pokiaľ do vášho odvetvia pribudnú weby s rovnakým či podobným sortimentom, všimnete si to aj „vďaka“ poklesu organickej návštevnosti na vašom webe. Stačí, ak je konkurentove SEO a tvorba obsahu na vyspelejšej úrovni a odrazu svoj web nachádzate na druhej strane vo výsledkoch vyhľadávania. Misia znie jasne – upratať obsah podľa nastavenej obsahovej stratégie.

Máte technické problémy

Šikovný SEO špecialista/ka určite nezanedbá technickú stránku webu. Pokiaľ vaša webová stránka trpí pomalým načítavaním, obsahuje nefunkčné prelinky či dokonca nie je prispôsobená pre mobilné zariadenia, Google ju zobrazí ešte nižšie, mimo pohľadu vašich (potenciálnych) zákazníkov.

Imagine a world where all sites are responsive

Nestaráte sa o svoj obsah

Kedy ste naposledy obohatili svoj blog o nový článok? Každý návštevník si potrpí na výživný a pravidelne aktualizovaný obsah. Veď kto by mal záujem o informácie, ktorých relevancia uplynula spolu s vlaňajším snehom? Aktualizácia je nutná najmä pri type obsahu, ktorý pracuje s dátumami, nechcete predsa návštevníkovi dychtiacemu po informáciách poskytovať nesprávne údaje. To vám ho nielenže neprivedie opakovane na web, ale môže vám urobiť zlú reklamu. Och a ešte čosi, čerstvý a relevantný obsah preferujú aj internetové vyhľadávače. 

Načo je dobrá tvorba obsahu?

Bez kvalitného a pravidelne publikovaného obsahu sa na vašom webe ani lístok nepohne. Pokiaľ si chcete zabezpečiť stabilný nárast organickej návštevnosti, musíte sa zamerať na tvorbu obsahu, ktorý prinesie vašej cieľovej skupine žiadaný efekt a dá im dôvod opakovane sa na váš web vracať.

Kvalitný obsah vám nielenže získa pozornosť návštevníkov, ale dáva vám aj šancu ponúkať vaše produkty a služby nenásilnou formou, ktorá čitateľa dokáže udržať na webe dlhšiu dobu. Takto tvorený obsah súčasne zlepší aj vašu viditeľnosť v organickom vyhľadávaní a následne pritiahne na web viac návštevníkov. Navyše, pokiaľ je váš obsah dôveryhodný a obsahuje relevantné informácie, je šanca, že sa budú dobré chýry o vašej fundovanosti a vysokej odbornosti založenej na znalosti vášho remesla šíriť aj naďalej.

Nejde iba o peniaze

Tvorba obsahu nie je iba o chrlení vatového textu na tému podľa vlastného výberu. Vyžaduje si svedomitú prípravu, ktorej začiatok sa dotýka analýzy kľúčových slov. Tá pomôže nahliadnuť do tajov mysle vašich potenciálnych zákazníkov – čo hľadajú a aké chcú riešenia? Je len na vás, ako s týmito odpoveďami naložíte.

Buďte presvedčiví a autentickí. Ukážte, kto ste a kam by ste chceli smerovať, pomaly, ale s vopred vytýčeným smerom. Viete ako a kedy začať? Kto je vaša cieľová skupina a čo im chcete povedať? Ako komunikuje vaša konkurencia? 

Dajte vašim návštevníkom dôvod neustále sa vracať na váš web. Darujte vašej značke prístup založený na pevne stanovenej obsahovej stratégii a vydajte sa na cestu k stabilnej organickej návštevnosti.