Young Lions
Definícia
Young Lions je medzinárodná súťaž mladých kreatívcov a marketérov vo veku 18 – 30 rokov. Jej organizáciu na Slovensku každoročne zastrešuje spoločnosť Ad Awards Association, KRAS, ADC Slovakia a mesačník Stratégie. Víťazi národného kola následne cestujú do Cannes, kde sa zúčastňujú na medzinárodnom kole a bojujú o víťazstvo s účastníkmi z krajín z celého sveta.
Popis
Hlavným cieľom súťaže Young Lions je inšpirovať mladých profesionálov, ktorí pôsobia v reklamných agentúrach, firmách či na voľnej nohe a dať im šancu urobiť si meno v reklamnom odvetví na Slovensku aj za jeho hranicami. Súťažné tímy sa skladajú z dvoch členov.
Národné kolo súťaže sa každoročne koná v apríli a súťaží sa v týchto kategóriách:
- DESIGN – Zadaním je vytvoriť novú identitu značky svetového formátu.
- DIGITAL – Cieľom zadania je navrhnúť koncept digitálnej kampane.
- MEDIA – Úlohou súťažiacich je vytvoriť inovatívnu mediálnu stratégiu.
- PR – Výstupom by mala byť inovatívna PR stratégia.
- PRINT – Súťažiaci musia vytvoriť printový vizuál.
- FILM – Cieľom je vytvoriť krátky 60-sekundový online film.
- MARKETERS – Súťažiaci musia vypracovať zadanie na kampaň pre kreatívnu agentúru s využitím produktu, aktivity alebo služby podľa vlastného uváženia.
Charakteristikou súťaže je 24-hodinový interval, počas ktorého musia súťažiaci navnímať a splniť zadanie a nahrať ho do systému. Výnimkou je kategória FILM, v ktorej má tím vyhradených 48 hodín. Víťazi národného kola postupujú na medzinárodné kolo v Cannes, ktoré sa koná v júni. Súčasťou je aj vstup na 71. ročník najprestížnejšieho reklamného podujatia roka Cannes Lions.