Definícia

Celým názvom Google Search Console (bývalé Webmaster Tools) je bezplatný analytický a reportovací nástroj od Googlu, ktorý zbiera dáta k webstránke z organického vyhľadávania. Na základe týchto dát si viete monitorovať návštevnosť a odhaliť prípadné chyby na webovej stránke.

Search Console patrí k najčastejším nástrojom, ktoré sa využívajú pri SEO, na základe získaných dát a informácií zo Search Consoly vieme poskytnúť návrhy na optimalizáciu stránky.

Search Console vás vie tiež upozorniť na chyby na webe, zároveň si cez SC viete nahrať a skontrolovať sitemapu či pozrieť získané spätné odkazy.

Popis

Google Search Console (GSC) vám pomôže zistiť:

  • odkiaľ návštevník prišiel na web,
  • z akého zariadenia navštívil stránku,
  • informácie o počte klikov z organického vyhľadávania, impresií či pozícií kľúčových slov
  • priemerné CTR (Click Through Rate – podiel medzi organickými preklikmi na stránku a impresiami) 
  • priemernú pozíciu stránky v SERP-e (Search Engine Result Page)
  • identifikovať stránky, ktoré sa nezobrazujú v SERP-e (nie sú zaindexované)
  • zoznam stránok, ktoré nemajú https zabezpečenie
  • či je webstránka optimalizovaná pre mobilné zariadenia
  • zoznam stránok, ktoré sa načítajú pomaly (na mobiloch alebo počítačoch)
  • a mnohé ďalšie.

Pôvodný názov Google Search Console bol do roku 2015 Google Webmaster Tools.

Zaujímajú vás SEO nástroje? Prečítajte si viac o Ahrefse, jednom z top SEO nástrojov.

Príklad

Graf klikov v Search Console

Ukážka Search Console