Google Analytics 4
Definícia
Google Analytics 4 (GA4) je nástroj od Googlu na analýzu návštevnosti webových stránok a mobilných aplikácií. Pomáha získavať údaje o používateľoch, vďaka ktorým dokážeme lepšie porozumieť interakcii používateľov s vašou webovou stránkou alebo aplikáciou.
GA4 využíva pokročilé funkcie strojového učenia na analýzu správania používateľov, ktoré pomáhajú pri vytváraní zlepšení a zvyšovaní účinnosti marketingových kampaní.
Google Analytics 4 je najaktuálnejšou verziou Google Analytics a 1. júla má nahradiť Google Universal.
Popis
Najväčšie rozdiely medzi Universal Analytics a novým Google Analytics 4 sú:
- GA4 má nový spôsob zberu a spracovania dát, ktorý umožňuje zlepšené sledovanie a porozumenie správaniu používateľov.
- Zdôrazňuje sledovanie eventov a konverzií ako hlavných metrík na sledovanie efektivity webovej stránky alebo aplikácie.
- GA4 poskytuje detailnejšie informácie o používateľoch, ako napríklad ich interakcie cez viaceré zariadenia.
- Zmena metrík napr. Bounce rate sa zmenil na Engagement rate (inak sa počíta).
- GA4 upúšťa od tradičného sledovania návštevnosti a zameriava sa na sledovanie sérií eventov.
- Umožňuje jednoduchšiu integráciu s ďalšími nástrojmi od Googlu.
- Kladie dôraz na ochranu súkromia používateľov a poskytuje nástroje pre anonymizáciu údajov.
Konkurenciou Google Analytics je napr. nástroj Piwik Pro, prečítajte si o jeho výhodách článok Piwik Pro: Webová analytika 100 % v súlade s GDPR a zároveň bez straty dát.
Prečítajte si tiež články o GA4 od našich špecialistov:
- Čo je Google Analytics 4, ako funguje a ako ho nastaviť?
- Úvodné nastavenia v Google Analytics 4, ktoré by ste nemali vynechať
- Google Analytics 4: Užitočné prehľady pre efektívnu analýzu dát
Príklad
Zdroj: https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/06/23/google-analytics-4-vs-universal-analytics