Definícia

Google Analytics 4 (GA4) je nástroj od Googlu na analýzu návštevnosti webových stránok a mobilných aplikácií. Pomáha získavať údaje o používateľoch, vďaka ktorým dokážeme lepšie porozumieť interakcii používateľov s vašou webovou stránkou alebo aplikáciou.

GA4 využíva pokročilé funkcie strojového učenia na analýzu správania používateľov, ktoré pomáhajú pri vytváraní zlepšení a zvyšovaní účinnosti marketingových kampaní. 

Google Analytics 4 je najaktuálnejšou verziou Google Analytics a 1. júla má nahradiť Google Universal.

Popis

Najväčšie rozdiely medzi Universal Analytics a novým Google Analytics 4 sú:

  1. GA4 má nový spôsob zberu a spracovania dát, ktorý umožňuje zlepšené sledovanie a porozumenie správaniu používateľov.
  2. Zdôrazňuje sledovanie eventov a konverzií ako hlavných metrík na sledovanie efektivity webovej stránky alebo aplikácie.
  3. GA4 poskytuje detailnejšie informácie o používateľoch, ako napríklad ich interakcie cez viaceré zariadenia.
  4. Zmena metrík napr. Bounce rate sa zmenil na Engagement rate (inak sa počíta).
  5. GA4 upúšťa od tradičného sledovania návštevnosti a zameriava sa na sledovanie sérií eventov.
  6. Umožňuje jednoduchšiu integráciu s ďalšími nástrojmi od Googlu.
  7. Kladie dôraz na ochranu súkromia používateľov a poskytuje nástroje pre anonymizáciu údajov.

Konkurenciou Google Analytics je napr. nástroj Piwik Pro, prečítajte si o jeho výhodách článok Piwik Pro: Webová analytika 100 % v súlade s GDPR a zároveň bez straty dát.

Prečítajte si tiež články o GA4 od našich špecialistov:

Príklad

Rozdiely medzi Google Analytics 4 a Google Universal

Zdroj: https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/06/23/google-analytics-4-vs-universal-analytics