Pinterest reklama: Aké sú možnosti inzerovania? (+návod na nastavenie analytiky)
Pinterest, ako sociálna sieť, predstavuje pre niektoré segmenty veľkú príležitosť. V tomto článku sa pozrieme na to, aké ponúka možnosti, čo všetko na inzerciu potrebujete, a prečo je vhodné Pinterest zakomponovať do vašej marketingovej stratégie.
Výhody inzerovania na Pintereste
Pinterest je ako globálna sociálna sieť posledné roky na vzostupe. Čoraz viac a viac ľudí navštevuje Pinterest s cieľom inšpirácie v rôznych oblastiach. Rovnako rastúcu tendenciu má Pinterest aj na Slovensku, kde podľa štatistík Pinterestu bolo v roku 2021 približne jeden milión aktívnych používateľov mesačne. Z globálneho hľadiska táto sociálna sieť viac láka ženy, ktoré tvoria niečo málo vyše 70 % z celkového počtu používateľov, a globálne dáta hovoria tiež o vyše 45 % podiele používateľov z vyššej príjmovej skupiny.
Čo ale z pohľadu online marketingu môžeme vnímať ako kľúčové výhody? Ide najmä o tieto tri oblasti:
- Lacnejší spôsob oslovenia potenciálnych zákazníkov, kde v niektorých segmentoch hovoríme reálne napríklad o desiatkach percent nižšej CPM (cena za tisíc zobrazení).
- Možnosť pracovať aj s produktovým katalógom, resp. XML feedom, čo je výrazný benefit pre e-shopy najmä z pohľadu automatizácie kampaní.
- Relatívne široké možnosti cielenia – viete cieliť podľa záujmov, kľúčových slov a takisto môžete pracovať s remarketingom.
S čím začať? Vytvorte si účet
Rovnako ako v prípade iných online kanálov, aj na Pintereste si je potrebné vytvoriť reklamný, resp. v tomto prípade, firemný účet. Založenie firemného účtu je veľmi jednoduché a ničím sa nelíši od štandardnej registrácie na stránkach rôzneho typu. V prípade, že už máte súkromný profil, viete si ho v nastaveniach prenastaviť na firemný účet.
Po vytvorení účtu je potrebné vyplniť kontaktné informácie, pridať firemné logo a, samozrejme, ak chcete na Pintereste inzerovať, je nevyhnutné nastaviť fakturačné údaje. Váš nasledovný krok by mal smerovať k nastaveniu analytiky, ktoré je na Pintereste pomerne jednoduché.
Nastavenie analytiky
Z pohľadu zberu dát je primárnou potrebou nastavenie Pinterest Tagu, ktorý vo svojej podstate funguje rovnako ako Facebook Pixel.
Pri implementácii Pinterest Tag-u postupujte nasledovne:
- V hornom menu kliknite na „Reklamy“ a následne na „Konverzie“.
- V dolnej časti podstránky uvidíte možnosti inštalácie Pinterest Tagu – tu vyberte spôsob, ktorý je pre vás najjednoduchší. My odporúčame implementáciu cez Google Tag Manager. Ak sa rozhodnete pre túto možnosť, vyberte z daných spôsobov „Pridanie kódu na web stránku“. Následne sa vám zobrazí skript, ktorý skopírujete a nahodíte cez Google Tag Manager. V GTM by to malo vyzerať takto:
- Následne si viete otestovať správnosť implementácie priamo cez Google Tag Manager, no ideálne je si správnosť otestovať aj cez Pinterest Tag Helper, ktorý si môžete stiahnuť tu. To isté platí aj pre meranie udalostí, ktoré sú popísané v ďalších riadkoch:
V prípade, že budete chcieť vyhodnocovať konverzie a tiež využívať konverzný typ kampane, je potrebné na web rovnako cez Google Tag Manager nasadiť skripty eventov. K tomu, aby ste vedeli využívať naplno konverznú kampaň, je potrebné nahodiť na web meranie aspoň jedného z týchto eventov:
- AddToCart
- Checkout
- Lead alebo SignUp
Ako príklad uvádzam klasické meranie eventu „Odoslaný formulár“, resp. lead:
V prípade e-shopu je, samozrejme, potrebné nastaviť udalosti AddToCart, Checkout, a ak chcete využívať dynamický remarketing, nezabudnite aj na PageView, resp. ViewContent. Pri týchto udalostiach je potrebné zapracovať do skriptu aj premenné, a to konkrétne:
- Produktové ID
- Hodnotu (produktu/objednávky)
- Menu
Viac si viete o jednotlivých udalostiach prečítať tu.
Ako na tvorbu reklamy?
Pinterest ponúka pomerne zaujímavé možnosti z pohľadu reklám a cielenia. Pri ich výbere myslite na to, že Pinterest ľudia navštevujú najmä s cieľom hľadať inšpiráciu v rôznych oblastiach.
Pri tvorbe reklamy vám Pinterest ponúka viaceré ciele:
- Budovanie povedomia – tento cieľ je najvhodnejší v prípade, že sa chcete zamerať na impresie. Od kampane orientovanej na tento cieľ neočakávajte okamžité zvýšenie nákupov, skôr budete na očiach relatívne širokej, no relevantnej cieľovej skupine. V rámci vyhodnocovania tejto kampane sa zamerajte na metriky ako CPM (cena za tisíc impresií) či dosah.
- Podpora zvažovania – tento cieľ vyberte v prípade, že chcete na váš web dostať čo najviac používateľov. Pri vyhodnocovaní kampane sa zamerajte na metriky ako CPC či kliknutia v absolútnych číslach. Dbajte ale na prepojenie kreatívy a landing page.
- Konverzie – kampaň s cieľom zameraným na konverzie je vhodné využiť v prípade, že sa chcete zamerať čisto na výkon, teda na predaj. Ako bolo spomenuté vyššie, nevyhnutnosťou pre tento cieľ, resp. pre túto kampaň, je mať správne nastavenú analytiku. V rámci cieľa „získanie konverzií“ môžete využiť aj katalógový predaj, čím kampaň výrazne zautomatizujete. Dajte si ale pozor na kvalitu produktového feedu, najmä produktových fotiek:
V ďalšom kroku tvorby reklamy je potrebné zadefinovať rozpočet a tiež plán kampane, kde si viete vybrať medzi nepretržitým alebo obmedzeným časovým intervalom. Následne prichádza na rad veľmi dôležité určenie cielenia, kde máte na výber z troch možností:
- Hľadanie nových zákazníkov
- Opätovné spojenie so zákazníkmi
- Vlastný výber
V rámci jednotlivých stratégií cielenia si môžete vytvárať vlastné publiká, a to na základe kľúčových slov, záujmov, demografie, no taktiež viete využiť vlastné zoznamy zákazníkov.
Posledným krokom pri tvorbe reklamy na Pintereste je tvorba tzv. pinov (piny sú záložky, ktoré ľudia používajú na ukladanie obsahu, ktorý majú radi, na Pintereste):
V ponuke sú najviac využívané statické piny, využiť viete aj carousel, no a v prípade, že sa chcete čo najviac odlíšiť od konkurencie či štandardného obsahu, môžete využiť možnosť video pinu. V úvode je vhodné otestovať čo najväčšie množstvo kreatív, teda pinov, aby ste zistili, čo na vašu cieľovú skupinu najviac zaberá. Pri tvorbe pinov nezabudnite nastaviť UTM parametre, aby ste vedeli dáta vyhodnocovať aj v Google Analytics.
Pri vyhodnocovaní kampaní berte do úvahy najmä cieľ kampane a prispôsobte tomu kľúčové metriky, ktoré budete sledovať a na základe ktorých budete kampane optimalizovať. Rovnako tak zohľadnite fakt, že Pinterest používatelia navštevujú väčšinou s cieľom hľadať inšpiráciu a nie s cieľom nakúpiť.