Minulý týždeň firma Lab42 uskutočnila prieskum online nákupného správania spotrebiteľov. Vzišla z neho infografika, ktorú sharujeme aj na našom blogu.

Výskum bol vykonaný na vzorke 500 eshopov a tu je pár zaujímavých faktov, ktoré z neho vyplynuli:

  • 73% spotrebiteľov uskutočňuje aspoň polovicu svojich nákupov online,
  • 66% spotrebiteľov uprednostňuje nákup online pred kamennými obchodmi,
  • prieskum poukázal aj na jeden celkom zaujímavý fakt. Až 45% online kupujúcich si kupuje na internete veci , ktoré by si osobne nikdy nekúpili,
  • 47% z opýtaných online predajcov potvrdilo, že služby zákazníkom sa zmenili na základe pozície značky na sociálnych sieťach,
  • pre majiteľov e-shopov je dôležité vedieť na základe čoho sa rozhodujú spotrebitelia pri svojom nákupe. Podľa prieskumu sú to:
  1. pozitívne referencie od kupujúcich,
  2. popis produktu, služby od obchodníka,
  3. negatívne referencie od kupujúcich.

 

Infografika ponúka ešte mnoho faktov týkajúcich sa dopravy alebo možnosti vrátenia tovaru. V podmienkach Slovenska by boli samozrejme výsledky takéto prieskumu iné. Dá sa však predpokladať, že nebude trvať dlho a podobne to bude vyzerať aj u nás. Preto je dobré zisťovať čo vplýva na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa a začať sa tým riadiť.