Google update: Prepisovanie Meta titulkov vo výsledkoch vyhľadávania
Seo mieni, Google mení. Nie je tomu inak ani pri najnovšom update od Google.
Najnovší update od Google ste mali možnosť zachytiť na sociálnej sieti Twitter, kde niektorí z používateľov poukázali na fakt meniacich sa nadpisov vo výsledkoch vyhľadávania tvrdiac, že ich meta titulky sú nahradené alebo úplne zmenené. Zväčša išlo o náhradu nadpisom H1, textom z obsahu webu či dokonca anchor textmi. Na druhej strane to niektorí brali ako bežnú záležitosť, ktorú Google robí už dlhšie. Vtedy, to však boli len domnienky, že Google niečo chystá.
Tentokrát Google prichádza s novým systémom zmien v nadpisoch (meta titulkoch) a v spôsobe zobrazovania vo výsledkoch vyhľadávania. Snahou novej verzie zmien v nadpisoch je ponechať prioritu relevancie nadpisov na prvom mieste a zároveň vylepšiť ich trefnosť a vecnosť. V minulosti boli zmeny nadpisov dynamickejšie a optimalizované najmä pre dopyty vo vyhľadávaní. Po novom je cieľom updatu nielen uspokojiť dopyty vo vyhľadávaní, ale docieliť, aby titulky čo najlepšie opísali obsah webu.
Zmena titulku nastane v momente, keď Google vyhodnotí súčasný nadpis ako nevyhovujúci. Dôvodom môže byť nízka relevancia, prílišné použitie kľúčových slov, nesprávna dĺžka a pod. Následne, pri tvorbe nového nadpisu zohľadní viaceré zdroje textu než len HTML title tag. Tými môžu napríklad byť H1 nadpisy, long-tailové kľúčové slová či celkový text v rámci webu. Cieľom je používať slová, ktoré návštevník po kliknutí na web aj reálne uvidí.
Po novom by sme sa teda mali začať stretávať s kratšími, trefnejšími a vecnými title tagmi stránok, ktoré zároveň zodpovedajú naším vyhľadávacím požiadavkám.
Google pre tento moment neodporúča panikáriť a unáhlene meniť title tagy, nakoľko update je len v začiatkoch. Rovnako tiež upozorňuje, že update neznamená, že si netreba dať záležať na tvorbe kvalitného HTML title tagu a spoliehať sa, že ho Google vyskladá za vás. Práve originálne HTML title tagy totiž zostanú v 80 % prípadov nezmenené alebo budú tým prvým obsahom, z ktorého bude Google čerpať pri úpravách.
Zdroj:
https://www.searchenginejournal.com/google-is-rewriting-title-tags-in-serps/416793/#close
https://developers.google.com/search/blog/2021/08/update-to-generating-page-titles