Nové štruktúrované dáta poskytnú používateľom personalizovanejšie výsledky vyhľadávania, predovšetkým, ak hľadajú informácie týkajúce sa osobných skúseností iných používateľov, ktorí ich zdieľajú v online diskusiách.

Štruktúrované dáta pre profilové stránky

Nové štruktúrované dáta sú primárne určené pre profilové stránky, na ktorej tvorcovia, či už jednotlivci, alebo organizácie, zdieľajú vlastný obsah a informácie a obsahujú tiež diskusné fóra.

Ak budete hľadať informácie, ktoré by ste mohli získať zo skúseností iných používateľov, ktorí sa o danej veci už na internete zmienili, na vrchu výsledkov vyhľadávania uvidíte filter s názvom „Perspectives“. Po kliknutí na filter sa vám zobrazia dlhé a krátke videá, obrázky a textové príspevky, ktoré ľudia zdieľali na diskusných fórach, Q&A alebo na sociálnych sieťach. Výsledky vám ukážu viac podrobností o tvorcoch tohto obsahu, ako napríklad ich meno, profilovú fotku, počet followerov alebo informácie o popularite ich obsahu.

Štruktúrované dáta pre diskusné fóra

Tieto štruktúrované dáta sú určené pre webové stránky, kde nájdete názory, rady či iné informácie na štýl diskusie. Google Search vďaka nim bude lepšie rozpoznávať online diskusie, čím môže využívať toto označenie v rôznych funkciách a formách vyhľadávania.

Nová funkcia označená ako „Discussions and Forums“ zahŕňa užitočný obsah z rôznych populárnych fór a online diskusií na celom webe. Napríklad, ak hľadáte najlepšie autá, okrem iných výsledkov vyhľadávania uvidíte teraz aj odkazy na príspevky na fórach, ktoré obsahujú relevantné rady od ľudí, napríklad ich skúsenosti a pod.

Táto funkcia sa zatiaľ testuje len na mobilných zariadeniach v Spojených štátoch.

Sledovanie štruktúrovaných dát v Google Search reportoch

Pre tých, ktorí implementovali tieto štruktúrované dáta na svoje stránky, Google pridal nové reporty do Google Search Console. Sú určené na monitorovanie diskusných vlákien a problémov s označovaním profilových stránok. Tieto reporty ukazujú platné položky týkajúce sa vašich stránok označených dátami. Spoločnosť tiež aktualizovala Rich Results Test, ktorý vám pomôže testovať a overovať vaše štruktúrované dáta.

Takéto zobrazenie nájdete v GSC pre profilové stránky:

Takéto zobrazenie pre diskusné fóra:

Zdroj: https://searchengineland.com/google-search-now-supports-discussion-forum-and-profile-page-structured-data-435038

Zmeny v označovaní otázok a odpovedí (Q&A markup)

Google tiež aktualizoval označenie otázok a odpovedí, aby informoval, či už používate označenie otázok a odpovedí pre svoje diskusné fórum. To znamená, že nebudete musieť používať obidva druhy štruktúrovaných údajov na tej istej stránke. Mali by ste použiť ten, ktorý najlepšie vyhovuje vašej situácii:

  • Q&A – Ak je vaša sekcia založená čisto na otázkach a odpovediach, použijete Q&A markup
  • Všeobecné fóra – Ak je štruktúra vášho fóra všeobecnejšia a nie je striktne orientovaná na otázky a odpovede, použijete označenie príspevkov na diskusné fórum – Discussion forum markup

Ukážka Google Search Perspectives

Zdroj: https://blog.google/products/search/google-search-perspectives/