Rok 2017 bol pre Visi rokom zmien a noviniek. Čo všetko sa u nás udialo a ako sa nám darilo? Dočítate sa v mojom poslednom tohtoročnom článku.

Každého pol roka máme u nás tzv. „Visikonferenciu“. Ide o internú akciu, kde jeden človek z každého oddelenia prezentuje, ako sa im za posledný polrok darilo. Čo sa napríklad v oblasti PPC či sociálnych sietí zmenilo, na akých projektoch a klientoch sa robilo a pod.  

Vo Visi taktiež presadzujeme otvorenú komunikáciu firemných biznis cieľov. Preto mám ja (v minulosti Juraj) na konci roka zhodnotenie toho, čo sa (ne)podarilo, a predstavenie plánov na ďalší rok. Takže, aký bol pre nás rok 2017?

Nové benefity

Každý rok sa snažíme zamýšľať nad tým, čo nové by sme pre našich ľudí mohli urobiť. Tento rok nám v tomto smere pribudlo viacero benefitov.

Z môjho pohľadu je jedným z naj rozbehnutie pobytov v zahraničí. Visi je súčasťou Everywhere network, kde sú agentúry z viacerých európskych krajín. V septembri boli dvaja naši performance špecialisti v Holandsku, kde si vymieňali know-how s ďalšími odborníkmi z Maxlead (holandská agentúra), Morefire (nemecká agentúra) a Klikki (švédska agentúra). Okrem toho bol pre nich zabezpečený aj bohatý „social program“. 😉

Na rok 2018 máme naplánovaný rozpočet špeciálne na tieto výmenné pobyty. Nielen naši ľudia budú cestovať do partnerských agentúr, ale aj naši zahraniční priatelia zavítajú k nám, do Bratislavy.

Tiež sme po prvýkrát rozpracovali individuálny rozvojový plán pre každého zamestnanca. V ňom mal každý 2 – 3 oblasti, v ktorých sa chcel zlepšiť a spôsob, ako to dosiahnuť (konferencia, kurz, interné/externé vzdelávanie, online kurz…).

Firma rastie a udržiavať tímového a kolektívneho ducha medzi 60 ľuďmi je úplne iné, ako medzi 20. Preto sme zmenili „systém“ našich teambuildingov. 4 celofiremné sme zúžili na 2 (letný a zimný) a každý tím dostal rozpočet na pol roka, ktorý mohol podľa vlastného uváženia minúť na akúkoľvek teambuildingovú aktivitu. Využili sa napríklad aj takto:

Koncom tohto roka sme zaviedli ďalšie benefity, ktoré pokračujú aj do ďalšieho roka:

  • Multisport kartičky na podporu športovania.
  • Zľavy do divadiel.  
  • Finančná odmena za odporučenie nového zamestnanca, ktorý sa osvedčí.  

Organizačné zmeny

Za rok 2017 vzniklo vo Visi viacero nových pozícií a prebehlo niekoľko organizačných zmien.

Jednou z najväčších bolo spojenie dvoch oddelení. Copywriterské oddelenie, v rámci ktorého pôsobili aj naši social media managers, sa spojilo s account oddelením, kde boli developeri, grafici a accounti. Vzniklo tak jedno kreatívne oddelenie, ktorého vedúcou je naša Kika Šebová. 🙂

Cieľom Visi je pracovať na stále komplexnejších a kreatívnejších zadaniach. Za týmto účelom sme obsadili aj dve, pre nás výkonnostných ľudí, nezvyčajné pozície. Náš nový senior ideamaker je Vojto Kosa a junior ideamaker Lukáš Kravec.  

A keďže tak utešene rastieme, vznikla aj potreba skúsenej fulltime HR osoby. A tak k nám do tímu prišla Miťa Horáčková. 🙂

Podstatnou zmenou je tiež výmena Juraja Saska na pozícii sales directora. Od nového roka ním bude Ľuboš Sabo, sales manager, ktorý vo Visi pôsobí už skoro 3 roky. Juraj sa bude naďalej venovať hlavne medzinárodnému rozvoju a získavaniu veľkých klientov.  

Celkovo sa tento rok pre nás niesol v duchu odchodov a príchodov ľudí. Nebolo to ľahké. Prišli sme o viacerých kolegov, ktorí nám boli blízki a mali sme ich radi. Na druhej strane nám okrem spomínaných pribudlo kopec ďalších mega šikovných kolegov. Zvládli sme to a posilnení pokračujeme do ďalšieho roka.  

Naša organizačná štruktúra teraz vyzerá nasledovne:

Visimarketing 2017

Rok 2017 priniesol pár ocenení:

  • Digital Pie v kategórii Performance.
  • Bloger roka v kategórii Firemný blog.
  • Nominácia v top 3 v rámci Via Bona Slovakia Malá/stredná zodpovedná firma.  

Zúčastnili sme sa aj Prezidentskej výzvy proti extrémizmu, kde sme sa s naším projektom dostali medzi top 5 a prezentovali sme ho aj v Prezidentskom paláci.

Visiblog 2017

Náš blog navštívilo:

  • viac ako 170 tisíc návštevníkov,
  • dokopy urobili takmer 300 tisíc sessions a
  • cez 420 tisíc pageviews.  

V rámci Visi sa zapojilo 25 autorov. Najúspešnejším autorom z hľadiska súčtu skóre kvality všetkých článkov sa stál náš CEO Juraj Sasko, a to hlavne vďaka úctyhodnému počtu článkov, ktoré napísal. Konkrétne ich bolo 38. Z pohľadu čítanosti a lajkovanosti som bola najúspešnejším autorom ja.

Tu si môžete pozrieť celkový prehľad najúspešnejších článkov na našom blogu za rok 2017. Skóre sa počíta na základe čítanosti a zdieľanosti na sociálnych sieťach.

Visieventy 2017

Nezaháľali sme ani čo sa eventov týka. Zorganizovali sme:

  • 4x   Visitalk  
  • 5x   Pivo po 5
  • 3x   Klientský Visitalk
  • 38x Biznis menu a Workshopy

Najúspešnejšími sa stali:

  1. VISITALK: Trendy v online 2017 (260+ ľudí)
  2. VISITALK: Robme HR inak! (260+ ľudí)
  3. VISITALK: Ako dať svetu dobrý obsah (180+ ľudí)  
  4. Spoznávame pokročilé funkcie FB a Instagramu
  5. Analýza kľúčových slov  

Speakri s najlepšími hodnoteniami od účastníkov sa stali Matúš, Ajko a Miki.

Po prvýkrát sme tiež poriadne oslávili aj naše narodeniny a to v podobe Rúbanice. Išlo marketingový test, na ktorom sa zúčasnilo niekoľko Slovenských agentúr. 

Najväčšia vďaka však patrí Eve Fajčíkovej, ktorá rieši celý náš marketing a organizuje všetky eventy.

Ďalšie Visiaktivity

Okrem spomínaných aktivít sme vydali 4 ebooky, „odvysielali“ 7 webinárov, prezentovali na viacerých konferenciách a univerzitách a naďalej usilovne šírili lásku.

Zaujímavé čísla/fakty

Na záver pár zaujímavých čísel z prezentácií kolegov z Visikonferencie:

  • Naše copywriterky za 3 mesiace navrhnú viac ako 150 tém do redakčných kalendárov, napíšu a upravia približne rovnaký počet článkov.
  • Naši social media manažéri vytvorili za druhý polrok 2017 viac ako 800 statusov.
  • Za celý rok 2017 sme dokopy vyčerpali 2 538 dní dovoleniek, sick-dayov či home officov.
  • 27. 12. 2017 bol deň, keď bolo vo Visi najmenej ľudí za celý rok.
  • Ako Google Premier Partner sme okrem Search Ads a Display Ads špecializácií, ktoré sme už mali, získali aj Youtube a Mobile Ads.

Taktiež sa tešíme z toho, že nám ostávajú verní naši obľubení klienti a zároveň pribúdajú noví. Či už je to Union, Tatramat, Firo tour, Diego , Coffeeshopcompany, Autopalace, Renault, Bacardi, Finlandia a mnohí ďalši.

Čo nás čaká a neminie

Na rok 2018 máme viacero plánov. Všetky však prezradiť nemôžem a tak aspoň malé nápovedy:

  • Chcete vedieť, na akých klientoch či projektoch u nás pracujeme? Viac sa dozviete už čoskoro!
  • Sledovať sa nás oplatí aj v prípade, že si úplný junior a chceš robiť v online marketingu. Šancu vo Visi dostanú hneď niekoľkí.
  • Ak si senior a ľúbiš Visi, nezabúdaj, že stále máme otvorenú pozíciu marketingového manažéra pre Visi a performance špecialistu.

Na záver chcem poďakovať všetkým kolegom, klientom, partnerom, fanúšikom a kamarátom Visi za skvelý rok, ktorý nás veľa naučil a posunul zas ďalej.

Užívajte si sviatky a nezabudnite šíriť lásku. <3