Nedávno sa objavil veľmi zaujímavý prieskum spoločnosti Buddy Media, ktorého výsledkom je súbor rád ohľadom komunikácie na Facebooku. Prieskum sa vykonával na vzorke 200 veľkých značiek. V tomto článku vypichnem len pár zaujímavých a užitočných rád. Celý prieskum (ktorý sa rozhodne oplatí naštudovať) nájdete tu.

  1. Každému, kto komunikuje na Facebooku je asi známy fakt, že kratšie príspevky sú lepšie (majú viac „lajkov“, reakcií) ako tie dlhšie. Toto sa potvrdilo aj vo výskume. Zistilo sa, že príspevky do 80 znakov majú o 27% viac reakcií ako tie dlhšie.
  2. Oproti prvej rade, ktorá bola už dávno známa a v prieskume sa len potvrdila, je tá druhá o niečo prekvapivejšia. Týka sa umiestňovania odkazov priamo do statusov. Ukázalo sa, že užívatelia Facebooku príliš nedôverujú skracovačom URL adries (napríklad http://tinyurl.com/). Neskrátené a neupravené URL adresy mali trikrát viac reakcií a „lajkov“ ako tie skrátené. Dôvodom môže byť napríklad to, že pôvodná URL viac vypovedá o obsahu stránky, na ktorú smeruje.
  3. 60% skúmaných značiek zverejňuje svoje príspevky počas pracovnej doby (od 09:00 do 16:00). Prieskum však ukázal, že príspevky uverejnené mimo túto dobu majú o 20% viac reakcií. Preto si nájdite chvíľku skoro ráno alebo pozdejšie večer a uverejňujte vtedy. Prípadne využite možnosť načasovania statusu, ktorú Facebook ponúka.
  4. Pokiaľ sa snažíte cez Facebook propagovať produkt či službu, tento odsek si prečítajte obzvlášť pozorne. Zistilo sa, že užívatelia pomerne ochotne reagujú na výzvy (napr. like, share, commment…), avšak pri obchodných posolstvách treba zvoliť opatrnejší prístup. Vyhnite sa slovám ako „reklama“, „súťaž“, „kupón“ a použite skôr jemnejšie výrazy ako „víťazstvo“, „ponuka“ alebo „udalosť“.
  5. Pokiaľ chcete svojim fanúšikom položiť otázku, je vhodnejšie ňou príspevok ukončiť ako začať. Pri kladení otázok sa vyhýbajte opytovaciemu zámenu „prečo“.
  6. Ďalej prieskum ukázal, ktoré dni v týždni sú najvhodnejšie na uverejňovanie statusov pre jednotlivé skupiny značiek. Napr. pre automobilový priemysel, cestovanie, biznis a financie, zdravie a krása… Svoju oblasť spolu s dňami, kedy je najvhodnejšie uverejňovať statusy nájdete v prieskume.