Aký je ideálny čas na pridávanie príspevkov na sociálnych sieťach? Pri súkromných profiloch sa len domnievame, kedy by sme tak mali urobiť. Čo však očakávať od publikovania príspevkov na sociálnych sieťach našich klientov? Našli sme pre vás správne odpovede.

Prime time?

To by mohlo byť ono. Či? Skôr ako sa spoľahnete na čas, keď je online najviac ľudí, resp. budete tento čas predpokladať, myslite na fakt, že je dôležité uverejňovať príspevky tesne predtým, ako bude vaše publikum online. Podľa najnovšieho výskumu založeného na vzorke 20-tisíc respondentov sú „time to post” časy pre Facebook, Instagram, Twitter či LinkedIn nasledovné:

Facebook

Zdroj: https://bit.ly/3hCLOMM

Graf ukazuje, že ideálny čas na publikovanie príspevkov na Facebooku je v utorok, stredu alebo piatok od 9:00 do 13:00. Pondelok tiež nie je zlou voľbou, no veľmi záleží na čase.

Instagram

Zdroj: https://bit.ly/3hCLOMM

Ako na Facebooku, tak aj na Instagrame je interakcia cez víkend nižšia. Avšak, ak cez víkend nepublikujete, existuje pravdepodobnosť, že nebudete dostatočne viditeľní. Tvrdení o tom, ako údajne funguje algoritmus Instagramu, je veľa. Vzorka 20-tisíc ľudí hovorí za všetko.😉 Ideálny čas pre príspevky na Instagram je cez týždeň od 11:00 do 12:00.

Twitter

Zdroj: https://bit.ly/3hCLOMM

Pri tejto, medzi Slovákmi nie príliš obľúbenej, sociálnej sieti platí, že vhodný čas na „tweety” je v stredu od 9:00 do 15:00. Správnou voľbou je aj utorok a štvrtok v čase od 9:00 do 11:00. Ide totiž o tzv. „high engagement time” dni.

LinkedIn

Zdroj: https://bit.ly/3hCLOMM

Utorok a štvrtok od 9:00 do 12:00 patrí LinkedInu. Opäť platí, že víkendy nie sú dobrou voľbou, pretože biznis „frčí” najviac v pracovnom týždni. LinkedIn je totiž profesijná sociálna sieť, a preto sa odporúča pridávať obsah práve vtedy, keď publikum pracuje, nie oddychuje.

Pocit, keď pridáme na sociálnu sieť brutálny príspevok v nesprávnom čase, už pozná väčšina z nás. Prichádza sklamanie, pretože sme pripravili niečo fakt cool, lenže sme netrafili čas. Skúsme sa viac sústrediť na konkrétnu sociálnu sieť, nech nestratíme niť a chuť pracovať či postovať.

Netreba však zabúdať na to, že mnoho profilov má odlišné „akčné časy“ svojho publika. Preto je fajn inšpirovať sa údajmi z daného výskumu, ale nezabúdať na to, že analýza vášho profilu je tiež veľmi dôležitá.

Let’s Post 🚀