Budovaním mena na sociálnych sieťach si firmy vytvárajú nielen identitu, ale aj lojalitu. Zaujímavým obsahom dokážu jednoducho a pomerne lacno prilákať nových fanúšikov, svojich potenciálnych zákazníkov. Okrem toho slúžia sociálne siete na predstavenie firmy, služieb, tovaru a hlavne na komunikáciu.

Vyberte si tú svoju

Pomaly každý deň čítame o novovzniknutej sociálnej sieti. Existuje ich veľké množstvo, každá sa zameriava na niečo iné, má odlišný počet a hlavne typ používateľov. Podľa zamerania svojej spoločnosti si jednoducho vyberiete tú, ktorá je pre vás najvhodnejšia.

Facebook

Najznámejšia sociálna sieť má viac ako 1,5 miliárd aktívnych používateľov. Na Facebook sa môže zaregistrovať v podstate akákoľvek spoločnosť. Základňa používateľov je veľmi rôznorodá. Za zváženie však stojí, či produkt, ktorý ponúkate, dokáže ľudí zaujať. Napríklad ak predávate káble alebo podobný sortiment, komunikácia môže byť trošku obťažnejšia. Na druhej strane je perfektná pre hotely alebo reštaurácie, kde používatelia môžu priamo hodnotiť danú prevádzku.

Instagram

Ak je váš biznis založený na vizuálnom contente, máte po dileme. Instagram by mal byť vašou prvou voľbou. Aktívnych používateľov má aj na Slovensku, ale vďaka správnym hashtagom sa váš obsah dostane aj k zahraničným používateľom. Súčasné trendy hovoria, že lepší úspech majú fotky fotené mobilom ako kvalitným fotoaparátom. Pôsobia autentickejšie a pre používateľov dôveryhodnejšie.

Sami môžete tieto tvrdenia otestovať a nájsť najvhodnejší spôsob, ktorý bude na vašom obsahu fungovať. Instagram prešiel redizajnom, vďaka ktorému je prezeranie tejto sociálnej siete na desktope väčším zážitkom. Alternatívou k Instagramu môže byť Pinterest. Viete si na ňom vytvárať vlastné boardy, triediť fotky do kategórií a takisto používať hashtagy.

LinkedIn

Známy ako sociálna sieť pre profesionálov. Ak sa zameriavate na B2B, určite si založte firemný profil. Ak hľadáte prácu, chcete sa stať viac viditeľnejším v odvetví, takisto ho vyskúšajte. Svoju firmu viete promovať aj cez súkromný profil. Môžete zdieľať novinky a dôležité informácie o spoločnosti. Do svojej siete si viete pridávať profesionálov z rôznych oblastí.

Sledujte konkurenciu

Predtým, ako sa pustíte do niečoho nového, je vhodné spraviť si analýzy. Dôležitá je analýza konkurencie, kde zistíte aj to, aké sociálne siete využívajú. Podľa miery zapojenia fanúšikov a popularity príspevkov sa tak môžete rozhodnúť, či je táto alternatíva pre vás vhodná.

Rovnako sa viete inšpirovať aj obsahom. Ak komunikujú jednotný obsah, napríklad články, viete z toho vyťažiť viac. Rôznorodým obsahom získate lepší dosah príspevkov, ale hlavne zaujmete používateľov. Analýzou konkurencie si zmapujete trh na sociálnych sieťach, zistíte ich slabé miesta, ktorým je lepšie sa vyhnúť, ale na druhej strane načerpáte aj inšpiráciu k vlastnej tvorbe.

S analýzou konkurencie sa vám jednoduchšie vypracuje stratégia celej komunikácie. Určíte si typy príspevkov, ktoré chcete zdieľať. Rovnako si ich rozčleníte aj po obsahovej stránke, či už sú to nejaké tipy, inšpirácie alebo rady.

Plánovanie pomáha

Pri vytváraní príspevkov si skúste vypracovať plán. Ten môže byť mesačný alebo týždenný. Vytvoríte si tak obsah na sociálne siete dopredu. Viac sa zamyslíte nad contentom, ktorý chcete zdieľať, čo by mali príspevky obsahovať a ako by mali po grafickej stránke vyzerať.

Môžete si naplánovať pondelkové tipy alebo štvrtkové inšpirácie. Takéto tipy vám uľahčia vytváranie postov. Vždy už budete mať zadané, čoho sa daný príspevok má týkať. Navyše budete mať všetko na jednom mieste.

Na plánovanie príspevkov a ich publikovanie je vhodným pomocníkom nástroj Zoomsphere. Príspevky si viete schvaľovať v tíme a posúvať ich grafikovi na spracovanie. Vypracované príspevky si jednoducho nahráte a uverejníte. Môžete si ich naplánovať aj na celý mesiac dopredu. Uverejnia sa bez toho, aby ste na ne mysleli.

Využiť ho môžete aj na analýzu aktivity a fanúšikov vašej konkurencie. Stačí, keď prelinkujete profily a už vidíte úspešnosť ich stránok. Analyzovať môžete aj svoje pôsobenie. Získate prehľad o aktivite fanúšikov, úspešných príspevkoch alebo aj o celkovej hodnote stránky. Jednoduchšie tak prídete na to, čo zaujíma vašich fanúšikov najviac. Tohto šikovného pomocníka využijete na Facebooku, Twitteri, Youtube, Google+ a LinkedIn.

V jednote je sila

Dôležité je, aby príspevky vyzerali po grafickej stránke jednotne. Vybudujete si tak vlastnú identitu a keď používateľ zbadá na svojej nástenke váš príspevok, okamžite si ho spojí s vami. Nezabúdajte pridávať do obrázkových statusov logo. To by malo byť hlavným vizuálnym prvkom. Grafik môže vytvoriť šablónu, do ktorej budete fotky jednoducho vkladať.

Ak nemáte grafika, využite niektorý z online nástrojov, ktoré vám tvorbu príspevkov uľahčia. Sú zadarmo a dokážu aj nemožné. Pokiaľ nemáte tím, ktorý sa vám o stránku bude starať, prečítajte si pár tipov, ako na to. Nesnažte sa fotky len tak hádzať na plochu a nič s nimi nerobiť. Skúšajte graficky spracovať rôzne typy príspevkov. Zistíte, čo sa páči vašim fanúšikom a na čo reagujú najlepšie.

Ak máte vytvorený profil na viacerých sociálnych sieťach, snažte sa zachovať ich jednotnosť. Nemusíte na všetky dávať úplne rovnaký obsah. Stačí, aby po grafickej stránke vyzerali rovnako. Pokiaľ budete používať rovnaké obrázkové príspevky, nezabudnite ich rozmery prispôsobiť požiadavkám konkrétnej siete. Pohrať sa môžete aj s promovaním príspevkov. Rôzny obsah môžete cieliť na rôzne skupiny. Na Facebooku napríklad vyplnením časti Interests.

Keď sa už pustíte do spravovania sociálnych sietí, robte to poriadne. Často sa stane, že na stránke pribudne len zopár príspevkov a komunikácia sa stopne. Nepravidelná komunikácia je horšia ako žiadna. Rovnako dbajte na správne vyplnený profil. Používajte kľúčové slová a vyplňte vždy všetko, čo je vo vašich silách. Začiatky bývajú vždy ťažké. Dôležité je však vydržať a nájsť si svoje miesto.