Report
Definícia
Report je dokument, ktorý obsahuje dôležité metriky týkajúce sa výsledkov marketingových aktivít a ich vývoj za určité časové obdobie. Jeho cieľom je zhromaždiť, interpretovať a odprezentovať relevantné dáta a informácie, čo umožňuje vyhodnotiť výkonnosť stratégií či kampaní a identifikovať oblasti na zlepšenie.
Popis
Report sa spravidla vzťahuje na pravidelné marketingové stretnutia, najčastejšie na kvartálnej alebo mesačnej báze, kde sa vyhodnocujú výsledky za predchádzajúce obdobie a navrhujú ďalšie akčné kroky. Väčšinou býva zvlášť vytvorený pre jednotlivé marketingové kanály, akými sú napríklad obsahový marketing, PPC, SEO či sociálne siete. Jeho rozsah a forma sa môžu líšiť aj v závislosti od platformy, na ktorej je report vytváraný. Najčastejšie používaným a najznámejším nástrojom na tvorbu reportov je Looker Studio od Googlu.
Avšak, bez ohľadu na jeho konkrétnu podobu, report nám umožňuje:
- Zhodnotiť náklady na marketing a ich alokáciu.
- Zosúladiť marketingový a obchodný tím.
- Robiť rozhodnutia založené na dátach.
- Zistiť, ktoré marketingové kanály sú najvýkonnejšie.
- Identifikovať oblasti na zlepšenie.
V každom marketingovom reporte by malo byť uvedené reportovacie obdobie, relevantné dáta a zhrnutie výsledkov s ďalšími navrhovanými krokmi. Pri vytváraní reportu je dôležité mať na pamäti, že nemusí obsahovať všetky dostupné dáta, ale mal by sa zamerať na tie najdôležitejšie a kľúčové informácie.
Príklad
Aby sme to lepšie ilustrovali, uvedieme príklad toho, čo všetko by malo byť obsiahnuté v pravidelnom mesačnom SEO reporte:
- Aké aktivity sa počas mesiaca vykonávali?
- Akú organickú návštevnosť ste získali na svojom webe?
- Z ktorých krajín pochádzajú vaši návštevníci?
- Ktoré kľúčové slová privádzajú návštevníkov na váš web?
- Zvýšil sa alebo znížil počet spätných odkazov na váš web?
- Vyhodnotenie dosiahnutých výsledkov a ďalšie odporúčané kroky.