Definícia

Content creator, doslova „tvorca obsahu“, je osoba, ktorá vytvára a zdieľa zábavný, zaujímavý alebo edukatívny obsah na rôznych platformách, najčastejšie sociálnych sieťach, s cieľom osloviť svoje publikum a získať nové.

Popis

Content creator si často sám zastrešuje výber témy, vývoj konceptu, písanie a úpravu obsahu, ako aj jeho publikovanie a distribúciu. Tvorcovia s väčším publikom môžu mať niekedy vlastný tím, ktorý im pomáha s tvorbou. Obsah môže byť vo forme blogových príspevkov, videí, podcastov, príspevkov na sociálnych sieťach, infografík, fotografií a ďalších digitálnych médií. V prípade úspechu získava content creator spolupráce so značkami a tvorba obsahu sa tak môže stať jeho živobytím. V tejto súvislosti často tiež hovoríme o influenceroch.

Content creatori tvoria v súčasnosti dôležitú súčasť marketingu značiek, keďže svojimi príspevkami dokážu zasiahnuť cieľovú skupinu a priniesť značke nových zákazníkov.

Obľúbené platformy pre tvorbu a distribúciu contentu:

Aký je rozdiel medzi influencerom a content creatorom?

Influencer je osoba, ktorá zvyčajne nie príliš originálny obsah s produktom, službou a pod. určitej firmy, s ktorou má zmluvu, len zdieľa a propaguje na sociálnych sieťach. Content creator vytvára originálny obsah, ktorý následne zdieľa so svojím publikom.

Príklad

Jedným z príkladov tvorcu obsahu môže byť blogerka vo svete módy, ktorá pravidelne publikuje články na svojom blogu, zdieľa fotky svojich outfitov na Instagrame a vytvára videá s tipmi a trikmi pre styling na YouTube. Každý kúsok obsahu, ktorý vytvorí, je navrhnutý tak, aby priniesol hodnotu jej publiku, či už ide o praktické rady, inšpiráciu alebo zábavu.