„Nezobrazuje sa Vám e-mail správne? Kliknite sem.“ Tento text sme už viackrát videli vedľa skvelých predmetov. Aká škoda. Keďže človek dostane denne v priemere 100 až 120 e-mailov, potrebujete mu dať naozaj dobrý dôvod na to, aby otvoril práve ten váš. Preheader je jeden z elementov, ktoré vám s tým pomôžu. Venujte mu preto minimálne takú pozornosť, akú dávate predmetu.

Čo je to preheader?

Preheader je krátky text vedľa predmetu e-mailu (pri zobrazení na desktope) alebo pod ním (pri zobrazení v mobile), ktorý poskytuje zhrnutie toho, čo príjemca nájde po otvorení e-mailu. 

Ak ho nevyplníte, váš e-mailový nástroj to urobí za vás a príjemcovi zobrazí prvé slová z e-mailu. Ten si možno prečíta text, ktorým sme začali úvod tohto článku. Naopak, ako vyzerá správne vyplnený preheader v e-mailovej schránke, vidíte na obrázku nižšie (je to svetlo sivý text):

Ukážka preheadera v emailoch

Preheaders – ukážka

Spolu s odosielateľom a predmetom tvorí trojicu, ktorá rozhoduje o tom, či príjemca váš e-mail otvorí, alebo ho nechá upadnúť do zabudnutia vo svojej schránke. 

Aký dlhý by mal byť preheader?

Dĺžka zohráva dôležitú úlohu, a preto odpoveď na túto otázku nie je úplne jednoznačná. Niekto odporúča dĺžku 100 až 130 znakov, no stretnete sa aj s názormi, že by to malo byť 30 až 50 znakov.

Čoraz viac ľudí číta e-maily v mobile, kde sa zobrazuje menej znakov. Preto je pre týchto príjemcov lepšie zvoliť kratší preheader. Môžete, samozrejme, zvoliť aj dĺžku nad 100 znakov. V tom prípade sa snažte najpodstatnejšie informácie napísať na začiatok (do prvých približne 50 znakov), aby ste mali istotu, že zaujmete aj ľudí s mobilnými zariadeniami.

Obmedzenia sú aj pri zobrazení na desktope, kde dĺžka predmetu môže určovať dĺžku preheadera. To znamená, že čím je dlhší predmet, tým menej textu sa zobrazí v preheaderi. Aby ste si to vedeli lepšie predstaviť, pozrime sa na reálny príklad zobrazenia od Gmailu.

Všimnite si, aký dlhý je predmet prvého e-mailu a ako málo textu z preheadera sa zobrazilo. Naopak, newsletter pod ním zvolil veľmi krátky preheader a vďaka bielemu priestoru hneď pritiahne pohľad.

Dĺžka preheadera - príklad

Rôzne dĺžky preheadera

My sami pre klientov skúšame rôzne dĺžky preheaderov. Skúste to aj vy, pretože neexistuje jediná správna možnosť. Dávajte si však pozor, aby text nebol príliš krátky. Môže sa totiž stať, že sa vám tam zobrazí text zo začiatku e-mailu ako v tomto prípade:

Preheader - ukážka zlej dĺžky

Nevhodná dĺžka preheadera

TIP: Aby ste mali istotu, že sa vám niečo také nestane, vždy si pošlite testovací e-mail na svoju adresu. Uvidíte a skontrolujete si zobrazenie preheadera tak v mobile, ako aj v počítači. 

Ako píšeme preheader my, aby zaujal príjemcu?

Ideálna dĺžka preheadera vám bude nanič, keď nebudete mať skvelý obsah. Tu je preto niekoľko tipov, vďaka ktorým aj vy zvýšite šance na to, aby príjemca e-mail otvoril:

1. Napíšeme, čo je vo vnútri

Aj vy zrejme otvárate len tie e-maily, ktoré vám dajú určitú hodnotu. Odberatelia vášho newslettera sú na tom rovnako. Posielate zľavový kupón? Nachádza sa vo vnútri e-book zdarma? Prinášate užitočné informácie? Napíšte to. 

Ako príklad si zoberme newsletter k Dňu otcov, v ktorom sme v rámci projektu klienta posielali odberateľom zľavový kód:

Preheader, dajte vedieť, čo je vnútri

2. Prepojíme ho s predmetom

Keďže sa predmet a preheader zobrazujú tesne vedľa seba/pod sebou, dokážu fungovať ako skvelý tím. Namiesto toho, aby ste písali dva oddelené texty, skúste ich prepojiť. Položte otázku v predmete a pridajte odpoveď do preheadera, prípadne začnite vetu v predmetedokončite ju v preheaderi:

Preheader, ktorý je prepojený s predmetom

3. Personalizujeme

Určite ste sa stretli so svojím menom v predmete, no personalizovať môžete aj preheader. Nie je to zatiaľ až také rozšírené, a preto máte šancu odlíšiť sa od konkurencie. 

Prečo vôbec personalizovať? Keď príjemca vidí niečo, čo je mu dobre známe (napríklad svoje meno), je vyššia pravdepodobnosť, že váš newsletter otvorí. Veď posúďte sami:

Personalizovaný preheader

4. Vzbudzujeme zvedavosť

Jednou zo stratégií je vytvoriť dojem naliehavosti za pomoci FOMO (fear of missing out), teda strachu z premeškania. Najčastejšie sa s tým stretávate pri končiacich výpredajoch a zľavových kupónoch, ktoré vás informujú o tom, že už len dnes máte šancu ušetriť.

Ďalšou stratégiou je pridať šokujúci alebo zaujímavý fakt. Pokojne pritom využite čísla. Ak by ste napríklad písali newsletter o tom, ako sa vo firme angažujete v otázke rozdielov v odmeňovaní mužov a žien, môžete do preheadera napísať: „Ženy zarobia v EÚ o 17 % menej ako muži“.

Alebo na rozdiel od toho, aby ste napísali, čo presne sa nachádza vo vnútri vášho e-mailu (ako v bode číslo 1), skúste to len načrtnúť:

Preheader, vzbuďte zvedavosť

5. Pridávame call to action (výzvu na akciu) + benefit

Ľudí viete motivovať k otvoreniu vášho newslettera aj tým, že im v rámci preheadera jednoducho poviete, čo majú urobiť. Môžete ich vyzvať, aby napríklad využili zľavový kupón na produkty či vyskúšali váš najnovší produkt. Alebo im napíšte, aby objavili eko hračky pre deti od holandskej značky:

Preheader spolu s call to action

Ak to chcete posunúť o úroveň vyššie, spomeňte v rámci call to action benefit, ktorý príjemca získa. Po prečítaní tohto preheadera je príjemcovi jasné, aký úžitok mu prinesie najnovší workshop: 

Preheader s call to action, ktorý obsahuje benefit

Ako vidíte, preheader má potenciál zvýšiť otvárateľnosť vašich e-mailov. Ak ho ešte nevyužívate, je najvyšší čas to zmeniť.