„Nechceme robiť PPC kampaň na brandové kľúčové slová v Google vyhľadávaní, lebo aj tak sme na prvom mieste v organickom vyhľadávaní. Je to zbytočné míňanie rozpočtu.”

Toto je najčastejší argument firiem, ktoré nechcú robiť PPC kampane zamerané na brand. Sú to však práve tieto kampane, ktoré často dosahujú najlepšie výsledky v celom účte. Prečo by ste si teda mali vyhradiť určitú časť rozpočtu aj na takúto kampaň?

Tento článok som pôvodne napísal v júli 2015. Odvtedy sa vo výsledkoch vyhľadávania pridal ďalší, štvrtý, reklamný odkaz a organické výsledky sa tak posunuli vo vyhľadávaní o kúsok nižšie. Rovnako sa zvýšil podiel návštevnosti z mobilných zariadení, pričom na mobilných zariadeniach často vidieť iba jeden alebo dva reklamné odkazy. Ak sa tam nachádza práve vaša konkurencia, tak máte problém.

Vyššia viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania Google

K prvému odkazu v organickom vyhľadávaní získate aj druhý (platený) odkaz. Obsadíte tak vo výsledkoch vyhľadávania väčšiu časť plochy ako s jedným odkazom a upútate ešte viac pozornosť potenciálneho zákazníka.

Znižuje sa tak pravdepodobnosť, že klikne na odkazy nepriamej konkurencie, ktoré sú nižšie vo vyhľadávaní a tiež súvisia s vaším brandom (vaše zľavy na zľavových portáloch, produkty uvedené v porovnávačoch cien, retail predajcovia a pod.). Vy chcete, aby ľudia chodili v prvom rade na vašu webovú stránku.

Prispôsobenie reklamného textu

Výhodou PPC reklám je, že viete flexibilne upravovať a prispôsobovať reklamný text takmer okamžite. Ak získate novú konkurenčnú výhodu, máte novú akciu alebo sezónny výpredaj, nie je problém ho ihneď odprezentovať v reklame.

Reklamy na Googli okrem toho vieme rozšíriť o dodatkové informácie:

  • telefónne číslo, na ktoré vám môžu zákazníci ihneď zavolať z mobilného telefónu,
  • odkazy na štyri rôzne podstránky vašej webovej stránky,
  • tri rozšírenia o popis (každé môže mať 25 znakov) a vyzdvihnutie vašej konkurenčnej výhody,
  • adresa vašej prevádzky,
  • krátka slovná recenzia, hodnotenie vášho produktu alebo služby od tretej strany.

Celkovo tak vieme zákazníkom ponúknuť väčšie množstvo informácií, reklamu viac zviditeľniť a upravovať reklamný text podľa aktuálnej situácii.

Ako nastaviť rozšírenia reklám si môžete prečítať v článku „Zlepšujeme PPC kampane„.

Vytlačenie konkurencie

Ste si istí, že konkurencia necieli reklamu na váš brand? Ak cieli, tak by malo byť vo vašom záujme túto konkurenciu vytlačiť a zobrazovať používateľom aj vašu reklamu. Konkurencia vám takýmto spôsobom „kradne” zákazníkov a zvyšuje si povedomie o svojej značke na váš úkor.

Výborným nástrojom v Google Ads sú „Štatistiky aukcií”, kde presne vidíte, ktorá konkurencia inzeruje na rovnaké kľúčové slová ako vy. Štatistiky aukcií si viete zobraziť vždy v záložke kľúčové slová pre konkrétnu kampaň alebo reklamnú skupinu.

Pre zobrazenie štatistík aukcií kliknite na si vyberte vľavo v menu „Kľúčové slová“ a následne v hornej časti keď kliknete na „Hľadané výrazy“ vyberte „Štatistiky aukcií“.

V prípade ak sa nachádzate na úrovni kampaní, tak si viete pozrieť štatistiky aukcií kumulatívne pre všetky reklamné skupiny, ktoré sa nachádzajú v danej kampani:

 Zvyšovanie priemerného kvality skóre pre celý účet

Pri brandových kampaniach dosahujú kľúčové slová najvyššie kvality skóre, väčšinou 10 bodov z 10. Príručka od Wordstream Hacking Adwords hovorí, že účet, ktorý obsahuje brandovú kampaň s takýmito vysoko kvalitnými kľúčovými slovami, zvyšuje kvality skóre aj pre ostatné kampane. Tie obsahujú nebrandové kľúčové slová, ktoré nemajú až tak dobrú mieru prekliku. Bez brandovej kampane by mali nižšie priemerné kvality skóre.

Brandovou kampaňou tak zvýšite kvality skóre pre väčšinu vašich kľúčových slov, vďaka čomu môžete nastaviť svoje maximálne ceny za jeden klik nižšie a využívať váš rozpočet efektívnejšie.

Nízke ceny za jeden klik

Ak na váš brand necieli konkurencia, vstupujete do aukcie o pozície reklám len vy a neexistuje nikto, koho maximálnu cenu za klik by ste museli prebiť. Brandové kampane preto dosahujú veľmi nízke ceny za jeden klik, rádovo sa pohybujú v pár centoch.

Viete získať veľmi lacné kliky, ale zároveň veľmi hodnotné, keďže brandové kľúčové slová sú zároveň jedny z najviac konvertujúcimi.

Výsledky reportujte samostatne

Pre väčšiu transparentnosť a rýchlejšie zhodnotenie výsledkov odporúčam vždy oddeľovať výsledky brandových kampaní od nebrandových kampaní. Ihneď tak vidíte ako silná je brandová kampaň voči nebrandovým kampaniam a aké presné boli jej výsledky. Rovnako to viete aj klientovi takýmto spôsobom odprezentovať.

Keď sa pozrieme na výsledky nášho klienta, ktorý predáva výživové doplnky, tak môžeme vidieť nasledovné:

Počet objednávokNáklad na jednu objednávkuKonverzná mieraCelkové nákladyCelková hodnota tržieb
Brandová kampaň5920,71 €7,37 %421,28 €30 225,41 €
Nebrandové kampane1 3755,06 €3,38 %6 958,56 €58 827 €

 

Brandová kampaň sa podieľala na celkový tržbách až 30 %, pričom náklady na danú kampaň tvorili len 5,7 %. Navyše u tohto klienta je aj veľmi silná konkurencia, ktorá cieli na jeho brand a preto je nevyhnutné, aby sa v platených výsledkoch vyhľadávania nachádzal aj on.

Ako sa hovorí, za málo peňazí veľa muziky. Presne také sú brandové kampane a určite odporúčam vyhradiť zhruba 5-10 % z rozpočtu práve na tieto kampane. Ich výhody vysoko prevyšujú náklady, ktoré na ne budete musieť vynaložiť.