Všetci sa zhodneme, že sledovať novinky z oblasti marketingu je niekedy veľmi náročné, každý mesiac prichádza stále viac noviniek a informácií. Preto vám prinášam tento článok, kde sa dozviete o niektorých novinkách z prostredia Google Ads.

Google Ads aktualizuje frázovú a voľne modifikovanú zhodu

Približne na konci roku 2018 Google aktualizoval presnú zhodu, ktorá umožňuje zasiahnuť viac relevantných dotazov bez potreby rozširovať zoznam kľúčových slov. Inými slovami, reklamy sa budú zobrazovať na kľúčové slová aj s príbuzným variantom ku kľúčovému slovu.

Túto aktualizáciu teraz prinesie aj frázová a voľne modifikovaná zhoda. Tie budú priraďovať reklamy k výrazom zodpovedajúcim vyhľadávaciemu dopytu, ktoré majú rovnaký význam ako kľúčové slovo.

Vo vyhľadávacej sieti už nebude možnosť nastaviť zrýchlené zobrazovanie reklám

Už tento mesiac nebudete môcť vo vyhľadávacej sieti a v nákupoch nastaviť rýchle zobrazovania reklám. Priznajme si, na Slovensku nebola táto možnosť aj tak veľmi využívaná. Štandardné zobrazovanie reklám bolo nastavené na väčšine kampaní a pre tieto kampane sa tým nič nemení. Pre tých, ktorí toto zrýchlené zobrazovanie reklám využívali, bude potrebné prispôsobiť cenové ponuky a rozpočty.

Reklamy s galériou

Pre mňa jedna z najzaujímavejších noviniek, akú Google spustil. Ide o typ posuvnej reklamy, ktorá poskytuje používateľom potrebné informácie o výrobkoch/službách vo výsledkoch vyhľadávania v hornej časti stránky. Prostredníctvom týchto obrázkov je možné prezentovať svoje produkty/služby a vizuálne tak predstaviť obsah na webovej stránke. Je to veľmi užitočný spôsob oslovenia spotrebiteľov cez vyhľadávací nástroj ešte pred návštevou samotného webu.

Veľa používateľov očakáva pri používaní svojich mobilov možnosť získať informácie okamžite. Tento formát je preto výborný spôsob, ako upútať pozornosť obrázkom a zároveň poskytnúť dostatok informácií o svojich produktoch/službách.

Reklamy s galériou sú momentálne k dispozícii len ako beta verzia a iba pre 11 jazykov.

Ukončenie priemernej pozície

Táto informácia už nie je úplnou novinkou, keďže bola ohlásená už začiatkom roka. Priemerná pozícia bola jednou z pôvodných metrík v Google Ads, keď predstavili AdWords. Avšak ako sa tento sektor rozvíjal, tak táto metrika postupne strácala svoju využiteľnosť, a tak Google ohlásil jej zánik. Stále však bola k dispozícii. Koniec septembra však znamená už jej definitívny zánik. Stále je však dôležité poznať zobrazovanie reklám na stránke s vyhľadávaním, preto nám Google ako náhradu poskytol nové metriky, na základe ktorých sa dajú optimalizovať kampane.

Metriky Percento zobrazení (celkom navrchu) a Percento zobrazení (navrchu) poskytujú marketérom dve veci: presnejší prehľad, ako často sa ich reklamy zobrazujú na vrchu stránky a aký percentuálny podiel zobrazenia majú na vrchu stránky. Na rozdiel od priemernej pozície tak poskytujú zároveň lepší prehľad o význačnosti zobrazovania reklám na stránke.

Pribudli aj metriky Podiel zobrazení celkom navrchu vo Vyhľadávaní a Podiel zobrazení navrchu vo Vyhľadávaní. Tie poskytujú najlepší prostriedok optimalizácie pozície. V záujme dosiahnutia vysokej pozície vo výsledkoch vyhľadávania je možné používať cieľový podiel zobrazení.

Percento zobrazenia (Úplne navrchu)

Predstavuje percento zobrazení, ktoré sa objavia na prvej pozícii nad výsledkami, vydelené všetkými zobrazeniami. Hovorí o tom, ako často je reklama prvým výsledkom, ktorý používateľ uvidí nad organickými výsledkami vyhľadávania.

Percento zobrazenia (Navrchu)

Predstavuje všetky zobrazenia nad organickými výsledkami vyhľadávania, vydelené celkovým počtom vašich zobrazení. Spolu s Percentom zobrazenia (Úplne navrchu) je táto metrika špecifickým ukazovateľom lokácie stránky.

Podiel zobrazení celkom navrchu vo Vyhľadávaní

Vydelením vašich zobrazení úplne navrchu so všetkými možnými zobrazeniami navrchu môžete vidieť, kde je viac príležitostí stať sa prvým výsledkom, ktorý vyhľadávateľ vidí. Priemerná pozícia vám mohla povedať, že ste na tretej pozícii a že je tam priestor dosiahnuť na prvú, no nepovedala vám, že tá jediná dosiahnuteľná prvá pozícia je na spodku stránky, a tým pádom pre vás nie je asi až tak zaujímavá. Podiel zobrazení celkom navrchu prehodnocuje aj to, či je pre niekoho vôbec možné dosiahnuť na vrchol stránky.

Podiel zobrazení navrchu vo Vyhľadávaní

Ten získate, ak vydelíte vaše zobrazenia navrchu výsledkov vyhľadávania so všetkými možnými zobrazeniami navrchu. Podiel zobrazení pre obe, navrchu aj úplne navrchu, hovorí o tom, ako sa vám darí vo všetkých možných aukciách, ktorých ste sa zúčastnili.

Mapa účtov

Ohľadom tejto novinky sa nebudem priveľmi rozpisovať, ak sa chcete dozvedieť viac, budem rád, keď si pozriete môj samostatný článok na túto tému.

Zhrniem teda len to, na čo táto novinka slúži. Je to nástroj, ktorý pomáha pri spravovaní účtu s viacerými podúčtami. Mapa účtov zobrazuje výkonnosť jednotlivých podúčtov, pomáha s vizualizáciou ich štruktúry. Pri zložitejších účtoch je tak veľmi užitočná a prehľadnejšia než doterajšia forma tabuliek, čo predstavuje aj časovú úsporu.

Tak a sme na konci. To bolo iba niekoľko noviniek, ktoré som vybral. Google sa snaží posúvať dopredu a nezabúda pritom na nás, používateľov. Rozširuje nové možnosti reklám, ktoré sú zaujímavé, ako sú reklamy s galériou. Viac o novinkách nielen z prostredia Googlu nájdete na našom blogu, tak nás nezabúdajte čítať. 🙂