propagacia-blogu-zadarmoUž dávnejšie som písal článok o tom, ako sa dá spropagovať začínajúci blog a to i v prípade, že nemáte peniaze nazvyš. Dnes si ukážeme konkrétne výsledky.

Ako sme si v predchádzajúcom článku povedali, možností je naozaj veľa a nie vždy to musí niečo stáť. V prvom rade je dôležité si určit svoju cielovú skupinu čitateľov a zistiť, kde sa takýto ľudia na internete zdržujú, čo čítajú a kam radi chodia. Väčšinou to budú teda podobne zamerané webové stránky, blogy, internetové fóra, jednoducho weby z našej oblasti. Návštevnosť z inak zameraných stránok môže byť výrazná, otázna je v tomto prípade jej efektívnosť, kedže ak napríklad predávate okná a na váš web príde človek z iného eshopu s oknami, tak tento človek pravdepodobne plánuje ich nákup a pravdepodobnosť, že si ich kúpi práve u vás je vyššia, ako keby prišiel z Pokecu, kde náhodne klikol na link.

Ukážeme si ale konkrétne čísla návštevnosti blogu z takejto propagácie. Jeden nemenovaný blog XXX sa propagoval dvomi kanálmi, v prvom rade to bolo cez diskusie SME, kde sa takmer každý deň prispievalo k viac menej relevantným témam a pri mene diskutujúceho bol uvedený link na blog XXX. Druhým kanálom bolo relevantné fórum z daného oboru, na ktorom sa umiestnila jedna jediná linka na článok na blogu XXX. Pozrime sa na štatistiky z Google Analytics:

GA

Je teda vidieť, že z takejto nenáročnej minikampane, ktorá je navyše úplne zadarmo sa spolu získalo za daný mesiac 468 návštev, čo je viac ako 10% z celkovej návštevnosti blogu. Je treba podotknúť, že celková návštevnosť blogu nie je nijako závratná a preto sa aj takéto aktivity výraznejšie prejavia, na druhú stranu som chcel iba ukázať, že aktívna účasť mimo blogu je veľmi dôležitá a má svoj efekt a prínos.