BlogAko sme už písali predtým, blog je veľmi kvalitný nástroj pre zvyšovanie popularity a kvality webu, získavanie nových návštev prirodzenou cestou a taktiež sebapropagácie na internete. Ale ako spropagovať samotný blog a ešte k tomu zadarmo?

Hneď na začiatok treba povedať, že až tak zadarmo to nebude, pretože vždy je treba oceniť aj vlastný čas a prácu, ale to je trošku na inú debatu. Keď sa bavíme o propagácii nového blogu, treba začať, tak ako pri každom novom internetovom projekte, od stránky a úprav priamo na nej. Ak sa rozhodnete pre písanie blogu na platforme WordPress, odpadne Vám niekoľko starostí a väčšinou sa môžete po malých úpravách pustiť rovno do písania.V opačnom prípade stačí nainštalovať niektorý zo SEO pluginov a nastaviť korektné zobrazovanie URL adries (najlepšie keď do nich dáva nadpis článku).

wordpressČo sa samotného písania článkov týka, samozrejme platí staré známe pravidlo, čím častejšie, kvalitnejšie a unikátnejšie články, tým lepšie a to nie len pre vyhľadávače, ale v prvom rade čitateľov blogu. Dá sa však tomu ešte trochu dopomôcť, dôležité je napríklad obsiahnutie kľúčových slov priamo v nadpise, vyplňovanie tagov pri každom článku ako aj jeho obohacovanie o obrázky (samozrejme s ALT popisom). Toto všetko napomáha k zvyšovaniu prirodzených návštev z vyhľadávačov.

Tu sa však propagácia nového blogu nekončí, respektíve by sa nemala. Ak máme obmedzený rozpočet alebo dokonca žiadny, existuje ešte niekoľko možností, ako osloviť ďalších potecionálnych čitateľov.

Na úvod nezaškodí menšia registrácia do internetových katalógov, ktorá prinesie nie len nové spätné odkazy ale veľakrát aj veľké množstvo nových návštev. Po tejto fáze je treba si vyšpecifikovať cielovú skupinu pre blog. Ak napríklad píšeme blog o lietaní, tak našou cielovou skupinou budú ľudia, ktorí sa o túto problematiku zaujímajú a takých nájdeme jednoducho na stránkach s rovnakou alebo podobnou tematikou, teda iných blogoch, fórach a internetových komunitách.

Blog Tu sa nám otvárajú nové možnosti propagácie, ktorá nič nestojí. Jednak sa dajú kontaktovať priamo majitelia stránok s prosbou o menšie promo napríklad v podobe článku či krátkej správy a taktiež sa môžete aktívne zúčastňovať na diskusiách a komentovať články, príspevky či informovať o novinkách. Všetko v rámci slušnosti a medzí, pretože určite nechcete byť vyhodnotený ako SPAMmer, čo nepôsobí veľmi dôveryhodne.

Okrem toho sa dajú využiť Vaši priatelia v sociálnych sieťach ako Facebook či Twitter, kde sa kvalitný a zaujímavý obsah nikdy nestratí. Keď k tomu pridáte krátke PR články na tému blízku Vášmu blogu, ktoré uverejníte na vybraných blogoch alebo katalógoch pre články, máte z toho celkom slušný predpoklad pre čitateľskú základňu.

V prvom rade je však dôležitý obsah, ak je kvalitný, pravidelný a unikátny, svojich čitateľov si vždy nájde. Ale treba si dávať pozor, pretože nie vždy je podľa Vás kvalitný obsah aj skutočne kvalitný a užitočný pre čitateľov..