Jedným zo spôsobov, ako zlepšiť efektivitu vášho webu, je aj sledovanie miery prekliku kľúčových slov z organickej návštevnosti. 

Miera prekliku je pomer medzi tými užívateľmi, ktorý videli vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávača a tými, ktorí na ňu klikli. Tieto dáta môžete sledovať vo vašom Google Analytics účte, ktorý musí byť prepojený s Google Webmaster Tools. Návod na prepojenie nájdete v tomto článku z nášho blogu.

Dáta, ktoré nás teraz budú zaujímať, nájdete v časti Traffic SourcesSearch Engine Optimization. Tu si vyberieme buď Queries (kľúčové slová z ktorých sa dostali užívatelia na vaše stránky) alebo Landing Pages (URL, ktoré sa im zobrazili po kliknutí)

Kľúčové slová alebo stránky si zoradíme podľa počtu kliknutí a pozrieme si, akú mali mieru prekliku (CTR). Platí, že čím vyššie CTR, tým lepšie.

Čo robiť so slovami alebo stránkami, ktoré majú veľa kliknutí, ale nízku mieru prekliku?

Možností na optimalizáciu je niekoľko:

    • Titulok – upravíme ho tak, aby bol pre návštevníka zrozumiteľnejší, aby obsahoval kľúčové slovo, ktoré užívateľ vyhľadával, aby mal správnu dĺžku (menej ako 70 znakov) a podobne
    • URL – adresy by mali mať logickú štruktúru (napr. domena.sk/produkt/nazov-produktu), bez parametrov a zbytočných znakov, s kľúčovým slovom v texte a podobne
    • Popis – skúste navrhnúť pre každú podstránku unikátny popis (meta description), ktorý je zrozumiteľný, popisuje danú stránku a má menej ako 160 znakov
    • Štruktúra webu – ak má váš web  zrozumiteľnú štruktúru (napr. breadcrumb navigation) pre vyhľadávače, tak sa vo výsledkoch môžu zobrazovať aj podkategórie

    • Rich snippets – štruktúrované dáta môžu výrazne zvýšiť mieru prekliku, viac sa o nich dozviete v našej prezentácii

    • Google+ – prepojte si váš web s Google+ stránkou a pri niektorých kľúčových slovách sa môže zobrazovať vaša adresa, recenzie alebo profil na pravej strane výsledkov

 

Ako vidíte, tak metód na zlepšenie je skutočne veľa a je to hlavne o skúšaní a postupnej optimalizácii. Odmenou za túto činnosť môže byť odlíšenie od konkurenčných stránok vo výsledkoch Google a zvýšenie miery prekliku a ted aj návštevnosti. Doby, keď sa vo výsledkoch zobrazovalo desať rovnakých odkazov, sú našťastie dávno preč a mali by ste využívať všetky dostupné možnosti.