Neviete ako nato? Prečítajte si tento stručný návod a hneď v tom budete mať jasno. Na konci ešte zhrniem prínos pre webovú analytiku.

Začneme požiadavkami, ktoré musíme splniť:

  1. Admin práva v Google Analytics účte
  2. Verifikovanú stránku a práva vlastníka vo Google Webmaster Tools

Áno to je všetko čo musíte splniť. Poďme si ich teda prepojiť.

Návod na prepojenie Google Analytics a Webmaster Tools

Otvorte si Váš Google Analytics, prihláste sa ako admin a kliknite v ľavo hore na menu položku „Admin (Správca)“ a v ňom na záložku Property settings (Nastavenie vlastníctva) v časti PROPERTY (Vlastníctvo) viď obrázky nižšie:

Klik na Admin

Kliknite na Admin - Prepojenie Google Analytics a Webmaster tools

Klik na Proterty settings

Property settings ako prepojiť google webmaster tools a analytics

Klik na Edit

Keď sa Vám zobrazí záložka, nájdite na nej Webmaster Tools Setings a tam kliknite na „Edit“

Edit - Prepojenie Google Webmaster tools a AnalyticsEdit - Prepojenie Google Webmaster tools a Analytics

Vyber stránky vo Webmaster Tools

Po kliku na Edit a  vyberte si stránku, ktorú chcete prepojiť s daným účtom v Analytics. Keď si vyberiete stlačte „Save“

Save - Uloženie prepojenie vo Webmaster tools s Analytics

Zobrazenie URL v Analytics a ukončenie prepojenia

Po úspešnom vybratí stránky sa pred tlačidlom „Edit“ objaví URL adresa stránky. Ak ju tam máte zobrazenú, stlačte tlačidlo „Apply“

prepojenie_apply - GWT + GA

Hotovo. Máte prepojený AnalyticsWebmaster Tools. Počkajte kým sa načítajú údaje a môžete začať analyzovať.

Čo sme získali prepojením Analytics a Webmaster tools

Hlavnou výhodou zobrazenia údajov z Webamster tools v účte Analytics je ich výpovedná hodnota. Nájdeme tu dôležité informácie o landing page a dopytoch,  ktoré privádzajú na vaše stránky cennú návštevnosť. Zrazu vidíme aký máme bounce rate z danej landing page, takže vieme podniknúť kroky na jej optimalizáciu – pridáme buď call-to-action alebo obsah. Ak vidíme vysoký preklik z dopytu, ale aj vysoký bounce rate z landing page môže to nasvedčovať nesprávnej landing page, atď.

Je toho naozaj veľa, prečo sa oplatí prepojiť si tieto dva veľmi dôležité nástroje a ak Vám s tým pomôže tento článok, tak budeme vo VISIBILITY len radi.