Prepojte si Analytics s Webmaster tools
Neviete ako nato? Prečítajte si tento stručný návod a hneď v tom budete mať jasno. Na konci ešte zhrniem prínos pre webovú analytiku.
Začneme požiadavkami, ktoré musíme splniť:
- Admin práva v Google Analytics účte
- Verifikovanú stránku a práva vlastníka vo Google Webmaster Tools
Áno to je všetko čo musíte splniť. Poďme si ich teda prepojiť.
Návod na prepojenie Google Analytics a Webmaster Tools
Otvorte si Váš Google Analytics, prihláste sa ako admin a kliknite v ľavo hore na menu položku „Admin (Správca)“ a v ňom na záložku Property settings (Nastavenie vlastníctva) v časti PROPERTY (Vlastníctvo) viď obrázky nižšie:
Klik na Admin
Klik na Proterty settings
Klik na Edit
Keď sa Vám zobrazí záložka, nájdite na nej Webmaster Tools Setings a tam kliknite na „Edit“
Vyber stránky vo Webmaster Tools
Po kliku na Edit a vyberte si stránku, ktorú chcete prepojiť s daným účtom v Analytics. Keď si vyberiete stlačte „Save“
Zobrazenie URL v Analytics a ukončenie prepojenia
Po úspešnom vybratí stránky sa pred tlačidlom „Edit“ objaví URL adresa stránky. Ak ju tam máte zobrazenú, stlačte tlačidlo „Apply“
Hotovo. Máte prepojený Analytics s Webmaster Tools. Počkajte kým sa načítajú údaje a môžete začať analyzovať.
Čo sme získali prepojením Analytics a Webmaster tools
Hlavnou výhodou zobrazenia údajov z Webamster tools v účte Analytics je ich výpovedná hodnota. Nájdeme tu dôležité informácie o landing page a dopytoch, ktoré privádzajú na vaše stránky cennú návštevnosť. Zrazu vidíme aký máme bounce rate z danej landing page, takže vieme podniknúť kroky na jej optimalizáciu – pridáme buď call-to-action alebo obsah. Ak vidíme vysoký preklik z dopytu, ale aj vysoký bounce rate z landing page môže to nasvedčovať nesprávnej landing page, atď.
Je toho naozaj veľa, prečo sa oplatí prepojiť si tieto dva veľmi dôležité nástroje a ak Vám s tým pomôže tento článok, tak budeme vo VISIBILITY len radi.