Pravdou je, že nový návštevník nám neprinesie nikdy toľko ako verný člen. Tak, ako je dôležitá návštevnosť webu,  je dôležitá aj aktivita a jeho čítanosť.

Wake up your blog! Jednou z najlepších možností, ako premeniť  nového návštevníka na verného člena je diskusia. Prečítajte si článok a zistite ako priniesť na stránky život a tým znížiť jej celkový bounce rate.

Nikto nechce komentovať ako prvý

Vo svete a hlavne na internete platí, že je ľahšie sa vyjadriť už k prejavenému názoru niekoho iného ako písať prvý.  Takže prvým vodítkom je podporovanie diskusie otázkami a úvahami na konci príspevku a, samozrejme, aktívna účasť v diskusií.  Čiže keď vidíme, že článok videlo už 10tisíc ľudí, no nepribudol mi žiaden komentár, je jasné, že treba niečo zmeniť. Prihodíme tam otázku, úvahu, alebo ju podporíme priamo komentárom.

A čo je v diskusií ešte dôležitejšie ako počet komentárov?

Ak ste odpovedali „vedieť o odpovedi k môjmu komentáru“, niečo o tom viete. Pretože nič nedokáže rozprúdiť debatu tak ako priamy ohlas na náš názor. Ale ako dosiahnuť, aby sme vždy vedeli upozorniť komentujúceho na reakciu k jeho komentáru alebo prípadné na ďalšie komentáre k príspevku?  Najlepším spôsobom je emailová notifikácia. Tu je však problém, pretože ľudia sú už dnes kvôli spamu opatrní a dvakrát si rozmyslia, kam napíšu svoj email. Tak ako to vyriešiť hravo bez zbytočných komplikácií?

Riešenie máte teraz po ruke

Riešení ako rozprúdiť debatu na blogoch je viac, no vyberám len tie, ktoré pokladám za najefektívnejšie pre túto tému, takže si rozoberieme Facebook a komentovací systém Disqus.

Komentovací systém od FB

Je nenáročný na implementáciu. Stačí si vziať kód a vložiť ho do svojich stránok. Ten si hravo vytvoríte na Facebook stránkach pre developerov (FB comment plugin), alebo si jednoducho môžte stiahnuť modul a nainštalovať do Vášho CMS.

Jeho hlavnou výhodou je  bezplatnosť a informácia v upozornení na FB o komentovaní toho istého príspevku ďalším návštevníkom alebo priateľom. Vrelo odporúčam pre podporu FB stránky a jej integráciu z webom. No FB plugin je len pre Facebook. Riešenie Disqus ide trochu ďalej.

Komentovacia platforma Disqus

DisqusNielenže je ľahko pridateľná na akúkoľvek stránku pomocou kódu, no je tiež kompatibilná s najviac rozšírenými CMS platformami ako Wordpress, Drupal, Bloger, Joomla a iné, na ktoré sa dá hravo nainštalovať.

Najväčšou  výhodou Disqus  je, že je zadarmo. Nehovoriac o prihlásení užívateľov do systému, ktoré funguje aj cez sociálne siete ako FB a Twitter, takže už žiadne zadávanie emailu. No aj bez emailu užívateľa sú diskutujúci informovaní o odpovedi na svoj komentár na sociálnych sieťach.

Ale v čom je Disqus iný ako FB?

Disqus vo svojej sieti dokáže zobrazovať najkomentovanejšie príspevky a nové komentáre podľa témy. Týmto spôsobom dokáže aj zvýšiť návštevnosť stránok a samozrejme rozprúdiť debatu na stránkach.

My vo VISIBILITY ho testujeme na našich mikrostránkach a určite vás budeme informovať o výsledkoch. Ak si chcete Disqus vyskúšať, budeme radi, keď sa s nami podelíte o svoje skúsenosti. Nám sa zatiaľ javí ako efektívnejší ako FB plugin.