Microsoft Ads je reklamná platforma, ktorá umožňuje inzerovať vo vyhľadávači Bing a na jeho partnerských weboch. Bing je vyhľadávač od spoločnosti Microsoft, ktorý je na slovenskom trhu menej populárny ako Google.

Napriek tomu, že Google má na ňom dominantnú pozíciu, Microsoft Ads môže byť pre niektoré spoločnosti účinným spôsobom, ako osloviť svoju cieľovú skupinu a zvýšiť svoju viditeľnosť online.

Ide o platformu PPC (pay per click), kde základnou výhodou je, že platíte len za kliknutia na vašu reklamu.

Počet používateľov Bingu

Na Slovensku je Bing z pohľadu vyhľadávania minoritným vyhľadávačom. Prioritne trhu dominuje Google. Podľa niektorých odhadov u nás Bing a jeho partnerské weby používa približne 5 – 10 % používateľov internetu. 

Vyhľadávanosť na určitej platforme je skutočne ovplyvňovaná segmentom podnikania alebo samotným trhom. Rôzne odvetvia a trhové segmenty majú odlišné potreby a preferencie, ktoré sa môžu odrážať v tom, ako a kedy používatelia hľadajú informácie online.

Štatistika používateľov Bingu a umelá inteligencia (AI)

Vo februári 2023 navštívilo vyhľadávač Bing viac ako 1,1 miliardy ľudí mesačne. Po uvedení umelej inteligencie Bing Chat sa počet denných aktívnych používateľov vyšplhal na 100 miliónov, čo signalizuje rastúcu popularitu tejto služby.

Podľa štatistík Microsoftu, 67,65 % používateľov Bingu sú muži a 32,35 % sú ženy. Najviac ho využívajú ľudia vo veku 25 až 34 rokov (30,70 %), nasledovaní sú skupinou vo veku 18 až 20 rokov (22,17 %).

Zdroj: https://meetanshi.com/blog/bing-statistics/#:~:text=According%20to%20Microsoft%20Bing%20usage,900%20 million%20 searches%20 per%20 day

Pre zaujímavosť, priemerný vek používateľa Bingu v máji roku 2022 bol 45 rokov. 

Zdroj: https://www.keystaragency.com/bing-ads-statistics/

Vyhľadávania cez počítače

Používatelia vyhľadávača Bing využívajú prevažne počítače, a preto sa reklamy v tejto vyhľadávacej sieti častejšie zobrazujú v rámci počítačových zariadení. Je to tak aj z dôvodu predvoleného nastavenia vyhľadávača Bing pri zariadeniach so systémom Windows.

Aktuálne celosvetovo pochádza 54,6 % návštev z desktopových zariadení, zatiaľ čo 45,4 % návštevníkov prichádza zo zariadení mobilných. Na Slovensku sa, samozrejme, tieto čísla líšia. 

Oplatí sa investovať do Microsoft Ads?

Určite áno. Konkurencia je v rámci inzerovania v tomto reklamnom systéme stále veľmi nízka, to znamená, že aj cena za klik je výrazne nižšia oproti používanejším Google Ads.

Aj keď 5 – 10-percentný podiel na trhu vyhľadávania na Slovensku znie ako malé číslo, v skutočnosti predstavuje desaťtisíce až stotisíce používateľov. Toto je významná skupina, ktorá by nemala byť prehliadaná, pretože vďaka menšej konkurencii môže byť využitie Bingu pre reklamné kampane niektorých podnikov efektívnejšou stratégiou.

Možno vás prekvapia výsledky štatistík používania Bingu na americkom trhu:

  • 7,5 miliardy mesačných vyhľadávaní na PC
  • 142 miliónov unikátnych používateľov na PC 
  • 37,7 % podiel na trhu PC 

 

Počet používateľov vyhľadávača Bing v USA

Zdroj: https://www.digitalposition.com/resources/blog/ppc/are-microsoft-ads-formerly-bing-worth-it-yes-dont-ignore-them/

Typy cieľov kampaní Microsoft Ads

Pre úspešnú kampaň je dôležité mať jasný cieľ. Nastavením tohto cieľa vám Microsoft Advertising pomôže dosiahnuť optimálne výsledky a odporúči najvhodnejšie funkcie pre vašu kampaň.

Aké typy kampaní Microsoft Ads poznáme

Typy reklám, ktoré môžete vytvoriť pomocou Microsoft Ads

Microsoft Ads nám ponúka vytvoriť široké množstvo druhov reklám. Každá reklama sa zobrazuje v inom kontexte a slúži na rôzne štýly komunikácie.

Medzi najpoužívanejšie typy reklám zaraďujeme:

  • Responzívne reklamy vo vyhľadávaní (Responsive search ads)

Responzívne vyhľadávacie reklamy zjednodušujú tvorbu reklám tým, že vám umožňujú poskytnúť až 15 nadpisov a 4 popisy, z ktorých Microsoft Advertising automaticky vytvorí a otestuje najefektívnejšie kombinácie. Neefektívne varianty sa už nezobrazia a najlepšie z nich sú opakovane zobrazované, čo môže zlepšiť výkon vašej kampane.

Ukážka responzívnej kampane v Microsoft Ads

  • Dynamické reklamy vo vyhľadávaní (Dynamic search ads)

Dynamické vyhľadávacie reklamy automaticky vytvárajú a cielia relevantné reklamy na základe obsahu vašej webovej stránky, znižujú vašu pracovnú záťaž a prispôsobujú sa novým dotazom na zvýšenie konverzií. Tento druh reklamy je veľmi podobný s responzívnou reklamou. 

  • Obsahové reklamy (Audience ads)

Microsoft Audience Ads je natívna reklamná služba, ktorá zvyšuje návštevnosť inzerentov prostredníctvom nevyhľadávacích umiestnení na rôznych zariadeniach a stránkach, ako sú MSN, Outlook.com a Microsoft Edge.

Ukážka audience kampane v Microsoft Ads

  • Produktové reklamy (Products ads)

Reklamy na produkty obsahujú vlastné obrázky z katalógov produktov, ktoré sú vytvorené v Microsoft Merchant Centre, a tiež špecifický propagačný text, ceny a detaily o predajcovi. Tento typ reklamy ponúka vizuálny a detailný pohľad na ponúkané produkty, čím môže efektívne zvýšiť záujem a interakciu potenciálnych zákazníkov.

Ukážka produktovej kampane v Microsoft Ads

Importovanie reklám z Google Ads do Microsoft Ads

V prípade, že máte vytvorené úspešné kampane v Google Ads účte, je možné importovať ich do rozhrania Microsoft Ads.

Stačí len niekoľko kliknutí a môžete jednoducho importovať svoje kampane z Googlu a v priebehu niekoľkých minút inzerovať aj na Bingu.

Ako na import reklám z Google Ads do Microsoft Ads

Tvorba vyhľadávacej kampane

1. V Microsoft Ads účte postupujte na úroveň kampane, kde si vyberte možnosť Create, teda vytvoriť:

Postup, ako vytvoriť vyhľadávaciu kampaň v Microsoft Ads 1

2. Druhý krok pozostáva z výberu cieľov kampane, ktorý chcete dosiahnuť. V našom prípade si zvolíme návštevnosť webu – Visits to my website:

Postup, ako vytvoriť vyhľadávaciu kampaň v Microsoft Ads 2

3. Vyberieme možnosť Search ads (kampane vo vyhľadávaní) a posunieme sa na nasledujúci krok:

Postup, ako vytvoriť vyhľadávaciu kampaň v Microsoft Ads 3

4. V nastavení kampane si v prvom bode stanovíte rozpočet, názov, cielenie krajín či regióny:

Postup, ako vytvoriť vyhľadávaciu kampaň v Microsoft Ads 4

5. Kampane vo vyhľadávaní sa zobrazujú na základe vyhľadávacích dopytov, teda kľúčových slov. V tomto kroku si vyberiete slová relevantné k vašej webstránke či ponúkanej službe alebo tovaru:

Postup, ako vytvoriť vyhľadávaciu kampaň v Microsoft Ads 5

6. Šiesty krok, na ktorom si treba dať záležať. Tvorba samotných reklamných textov, popisov, pridávanie rozšírení, ktoré sa budú zobrazovať v Bingu:

Postup, ako vytvoriť vyhľadávaciu kampaň v Microsoft Ads 6

7. Posledný krok pozostáva zo stanovenia rozpočtov, pridania platobnej metódy a nastavenia fakturačných údajov. A reklama vo vyhľadávaní je na svete.

Meranie výsledkov a nastavenie analytiky

Pre správne fungovanie Microsoft Ads kampaní budete, samozrejme, potrebovať správne nastavené merania.

Výhodou je jednoduché nastavenie priamo v rozhraní Google Tag Managera, rovnako ako je tomu v prípade iných reklamných systémov. 

Najdôležitejšia časť merania je UET tag (Universal Event Tracking). Ide kód, ktorý sa pridáva na webovú stránku, aby sledoval aktivitu návštevníkov a umožnil efektívnejšie cielenie reklamných kampaní. Tento kód je podobný Base Tagu v rozhraní Google Ads.

Nasadenie UET Tagu

Samotná inštalácia na web už potom nie je vôbec zložitá.

Možnosť automatického priradenia tagu na váš web cez Google Tag Manager dokážete spraviť úplne automaticky. Prihlásite sa e-mailom, cez ktorý používate Tag Manager, a do pár minút máte pripravený funkčný sledovací kód UET.

Ako nasadiť UET tag

Kontrola správnych nastavení je jednoduchá. Microsoft disponuje rozšírením pre internetový prehliadač Google Chrome, ktorý umožní skontrolovať prítomnosť a správnosť nastavenej značky a konverzií.

UET Tag Helper by Microsoft Advertising

Záver

Microsoft Ads ponúka efektívne a nízkonákladové možnosti reklamy, aj napriek tomu, že na slovenskom trhu je Bing menej populárny ako Google. Zvýšená viditeľnosť, nižšia konkurencia a menšie náklady na reklamu, to všetko môže byť veľkým prínosom pre podniky, ktoré hľadajú alternatívy k reklame na Googli.

Rozmanitosť formátov reklám, možnosť importu z Google Ads a jednoduché sledovanie výsledkov prostredníctvom UET tagov robia z Microsoft Ads príležitosť pre rozšírenie online portfólia.