Na home office si potrebujeme udržať pracovné tempo, zvládnuť meetingy s klientmi aj firemné brainstormingy. Ako ľudia však potrebujeme aj sociálny kontakt (niekto viac, niekto menej), interakciu so svojimi kolegami a v neposlednom rade, nestratiť firemnú kultúru. Ako sme sa s tým vysporiadali vo Visi?

O tom, ako zvládnuť prácu na home office počas karantény, udržať si pracovnú morálku, či nastaviť svoj denný plán sme napísali viacero článkov. Napríklad ten od Zuzky – Denník z karantény alebo Veroniky – Nečakaný home office? Naučte sa efektívne pracovať z domu.

Čo však náš sociálny kontakt, teda kontakt s kolegami, na ktorý sme boli dennodenne zvyknutí? Čo s našimi spoločnými raňajkami, celofiremnými meetingami, prípitkami pod stromom, stolným „futbálkom” či fajčiarskym pokecom?

Po nastavení prvých pravidiel, ako budeme dlhodobo fungovať medzi sebou, vo vzťahu s klientom a po technických záležitostiach, prišiel rad na firemnú kultúru. Vo Visibility máme niekoľko spoločných HR aktivít, v ktorých pokračujeme aj online.

Celofiremné online meetingy

Google sprístupnil video-konferenčnú funkciu Hangouts Meet, do ktorej sa môže prihlásiť 250 účastníkov video-hovoru. Táto služba je zdarma pre každého, kto si zakúpil balík G Suite. Týmto spôsobom môžu byť vaši zamestnanci resp. kolegovia informovaní o dianí vo firme, novinkách a prípadných zmenách vo fungovaní.

Takto to funguje aj vo Visibility. Spoločné meetingy máme dvakrát mesačne. A to aj vtedy, keď nie sme v karanténe. Jediná zmena je, že teraz prebiehajú cez spomínaný Hangouts Meet.

Know-how session

Vzdelávanie zamestnancov, ako aj sebavzdelávanie, je veľmi dôležité. Jednou z možností, ako zapojiť celú firmu, je napríklad 30 minútová know-how session. Polhodinová prezentácia nie je náročná na prípravu a nezaberie veľa času ani kolegom. Za pomerne krátky čas sa tak môžu dozvedieť novinky zo sveta marketingu alebo z oblasti, ktorou sa vaša firma zaoberá.

Vo Visibility témy striedame. Raz sú z kreatívnejšej oblasti, inokedy z výkonnostného marketingu. Venovali sme sa napríklad sociálnej sieti TikTok, mind mapám, politickým kampaniam, spôsobom, ako dostať (bizarný) obsah medzi ľudí, no dozvedeli sme sa tiež, ako viesť stretnutie s klientom, aké sú trendy v umelej inteligencii a nevynechali sme ani rôzne case studies.

Spoločné raňajky

Žiadneho nového človeka vo Visi neminie príprava raňajok. Tentokrát to má trošku zjednodušené, keďže si raňajky pripraví každý doma sám. O našich nových kolegoch chceme okrem mena, priezviska a pracovnej pozície vedieť viac. Preto nám prostredníctvom tejto HR aktivity môžu povedať o sebe čokoľvek chcú (a veľakrát aj to, čo nechcú :D).

Je to veľmi dobrý spôsob, ako spoznať svojich kolegov. Dozviete sa nielen pikošky z ich súkromného života, ale dokážete aj lepšie nadviazať na témy pri prvých obedoch, či spoločnej ceste z práce. Novému kolegovi tak pomôžete rýchlejšie zapadnúť do zabehnutého kolektívu.

Narodeninové prípitky

„O 14-tej pod stromom.” Takéto znenie mailu prichádzalo do našich mailových schránok počas bežných dní vo Visibility. Možno neviete, že v našom office máme veľký strom. Hoci nie je živý, odohrávajú sa pod ním pomerne živé narodeninové prípitky. 

Z JBL hrá narodeninová pieseň, oslávenec prinesie nejakú dobrotu a spoločne mu zablahoželáme a pripijeme si na jeho zdravie.

Ľudia narodení v apríli sa zrejme nájdu aj vo vašej firme a určite sa potešia milému gestu, vďaka ktorému sa odreagujú od vybavovania klientskych mailov, klikania kampaní, či písania copy textov. V prípade, že máte práce vyše hlavy a nestíhate organizovať video, môžete na Facebooku v skupine rozprúdiť gratulácie prostredníctvom fotiek alebo gifiek, kde sa môžu reťazovo zapojiť aj ostatní kolegovia.

Pivo meetingy

V období karantény nemôžete s kolegami vybehnúť po práci na pivko. Prečo tak nespojiť príjemné s užitočným? HR Manager alebo Team Leader môže v popoludňajších hodinách zorganizovať pivo meeting. Môže trvať hodinku, ale pokojne aj kratšie/dlhšie.

Určite sa všetci členovia tímu potešia. Doma si každý z nich otvorí fľašu piva, či naleje pohár – dva dobrého vína. Na takomto uvoľnenom meetingu si môžete prebrať témy, na ktoré bežne nemáte čas. Napríklad novinky z vašej profesijnej oblasti, či tipy na zlepšenie fungovania čohokoľvek, v čom vidíte priestor na zlepšenie.

Téma týždňa

Nová aktivita, ktorú sme pred home office nemali. Do prezentácie, ku ktorej majú prístup všetci vo Visi, pribudne každý týždeň téma, na ktorú si vzájomne vymieňame tipy a rady. Podobnú prezentáciu si viete jednoducho vytvoriť na Google Drive. A na aké témy si môžete dávať takéto tipy?

Určite na recepty. Myslím, že prevažná väčšina z nás nebola zvyknutá si dennodenne variť, preto oceníme zmenu jedálnička. Dobrých kníh nikdy nie je dosť. Čitatelia tak určite ocenia tipy na zaujímavé knihy. Ďalšími témami môže byť napríklad obľúbený playlist, cestovateľské instagramové profily, spoločenské hry, či ďalšie, ktoré môžete zúžitkovať počas ďalších dní prežitých doma. Vďaka podobnej prezentácii sa k nim viete kedykoľvek vrátiť.

Ako ste sa s firemnou kultúrou počas home office popasovali vy? Podeľte sa o svoje tipy v komentároch.