Pri tvorbe a optimalizácii stránok by ste sa na ňu mali pozrieť z dvoch pohľadov. Prvý je z pohľadu návštevníka webu (potenciálneho zákazníka) a druhý je z pohľadu vyhľadávača. Tieto dva pohľady sa môžu zásadne líšiť. Skúste sa pozrieť na váš web z pohľadu vyhľadávača a možno budete prekvapený.

Kto sa vyzná v HTML kóde, si otvorí zdroj a zanalyzuje ho. Existuje však jednoduchší spôsob ako zistiť všetko, čo potrebujete. Ako na to?

V prehliadači FireFoxe si nainštalujete nasledujúce dva pluginy.

  1. Web developer– https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/web-developer/
  2. User agent switcher – https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/user-agent-switcher/

 

Po nainštalovaní oboch pluginov budete postupovať nasledovne:
  1. Zakázať  JavaScript pomocou Web developer plugin- Googlebot nedokáže čítať väčšinu informácií zakódovaných v JavaScripte. Veľmi často sa v ňom nachádzajú také dôležité elementy ako je hlavné menu, odkazy alebo drop-down menu. 
  2. Zakázať CSS pomocou Web developer plugin- Googlebot si prehliada vašu stránku v poradí ako je to napísané v HTML kóde. CSS styling môže toto poradie niekedy zastierať (resp. meniť).
  3. Nastaviť User Agent na Googlebot
A teraz už stačí len ísť na svoju stránku a pozrieť sa na ňu z pohľadu Googlebota.

 

Čo si musíte všímať? 
  • Vidíte všetky menu, ktoré máte na stránke? Hlavne si treba dávať pozor na tzv. drop-down menus, ktoré bývajú často zakódované v JavaSripte.
  • Zobrazujú sa všetky odkazy na vašej stránke ako text? Každý, kto sa aspoň trochu vyzná do SEO vie, aké dôležité sú anchor texty pri budovaní spätných odkazov. Na toto sa však často zabúda pri vnútornom prelinkovaní webu, ktoré je z hľadiska on-page SEO veľmi dôležité. Preto ak máte jednotlivé položky menu napríklad v obrázkoch a nie v texte, prichádzajú tieto odkazy o veľkú časť zo svojej hodnoty a sily.
  • Dá sa na všetky odkazy kliknúť?
  • Objavili ste na stránke texty alebo odkazy, ktoré tam predtým vidieť neboli? Na toto si treba obzvlášť dávať pozor. Ak Google zistí, že mu ukazujete iný obsah ako návštevníkovi stránky, môže to vyhodnotiť ako Black hat SEO metódu– najmä ak ide o skryté odkazy.
  • Čo sa nachádza na vrchu stránky? Ako bolo spomínané CSS môže zmeniť poradie informácií ako ich vidíme my a ako Googlebot. Je prirodzené, že na vrchu stránky (ako prvú vec, ktorú si Googlebot všimne) chcete mať hlavné menu a tie najdôležitejšie informácie. Skontrolujte, či sa na vrchu stránky miesto toho nenachádza sidebar,  widgety, prípadne iné informácie, ktoré nie sú až také podstatné.

 

Príklad menu, ktoré je z hľadiska SEO nastavené správne (čiže Googlebot vidí všetky položky v menu vrátane drop-down menu, pričom  ich vidí ako klasické odkazy z textu).
menu