Zoznámte sa, som Ariane!
Asi každý pozná ten pocit, keď vidí niekde známu tvár, no nevie si rýchlo priradiť, o koho ide. Mne sa to stáva pomerne často, keďže vizuálnu stránku vecí či ľudí si celkom dobre pamätám, no priradiť k nim to ostatné býva problém. Toto sa mi stalo aj pred pár rokmi s tvárou jednej aziatky, ktorá sa postupom času stala svojím spôsobom „výnimočnou” ženou v mojom živote. Začala ma sprevádzať na toľkých miestach ako žiadna iná žena. Jej meno je Ariane a ja by som vám ju dnes rád predstavil.
Známa tvár bez mena
Už si nespomínam presne, kedy som ju videl prvýkrát, ale to, že sa vyskytuje na dvoch miestach súčasne, som si všimol prvýkrát pred 4 rokmi. Konkrétne som ju videl na stránkach Booking.com a tiež na obale Prima kariet od Orange-u. Vtedy to odštartovalo a začal som si ju chtiac-nechtiac všímať všade, kde sa vyskytla. Som si istý, že mnohí ste sa s ňou aj stretli, no nevenovali ste jej pozornosť. Tak teraz si ju zapamätajte, lebo sa „stretnete” ešte veľa ráz.
Kto vlastne je?
„Som optimista s úsmevom na perách. Milujem cestovanie, turistiku, rada varím, chodím behávať a nakupovať. Stravujem sa zdravo, keďže pracujem ako lekárka a viem, že jedlo je liek.” Aj takto by mohol vyzerať jej profil na sociálnej sieti podľa fotiek, na ktorých ju vídavam.
Bohužiaľ, v skutočnosti sa o nej veľa nevie. Aj keď je vlastne internetovou celebritou prezývanou „Overexposed Model”, vieme o nej len málo. Pre filipínske vydanie magazínu Esquire sa vyjadrila, že chce ostať v tajnosti, ale prezradila im, že pochádza z Kanady, jej otec je Kanaďan a matka Číňanka, vyštudovala právo a pracovala pre módne časopisy v Číne. Hlavnou príčinou, prečo začala fotiť fotografie pre fotobanky, bolo to, že sa potrebovala viac usmievať aj v práci. Ako sa sama vyjadrila, miluje, keď sa môže smiať a pri pohľade na jej fotografie tomu musí uveriť každý.
Od svetových hráčov až po Slovensko
Kde sa vlastne s Ariane môžete stretnúť? Ako som spomínal, tak jeden z prvých kontaktov s ňou som mal na najväčšom portáli s ubytovaním na svete – Booking.com. A ak ma pamäť neklame, tak to bola konkrétne táto fotka.
Na internete je možné nájsť množstvo jej fotiek naozaj z celého sveta a ďalšími veľkými hráčmi, ktorí jej tvár použili v reklamách, sú napr. Microsoft, Teamviewer či AirAsia. Na Slovensku som sa s ňou ešte stretol pri značkách, ako Dôvera, Quatro, Slovaklines, Orange a určite mnoho iných, na ktoré si teraz, bohužiaľ, nespomínam.
AirAsia
Billboard v Karlovej Vsi v Bratislave
web Quatro pôžičky
facebook príspevok Hotel Kukučka
príspevok na facebooku spoločnosti SlovakLines
časopis zdravotnej poisťovne Dôvera
článok na portáli Zive.sk
domovská stránka programu TeamViewer
Ariane má dokonca facebook stránku či mikroblog tumblr, kde administrátori priebežne pridávajú jej fotky od ľudí z celého sveta. Na YouTube je možné nájsť aj pesničku venovanú priamo jej.
Hviezda z fotobanky
A dôvod, prečo o nej píšem práve na tomto blogu? Modelky sú už od nepamäti súčasťou marketingu a dnes si v rýchlom digitálnom svete našli svoje uplatnenie práve vo fotobankách. Tie sú zdrojom väčšiny obrázkov na internete.
Nie každý má čas, peniaze a možnosti na tvorbu kvalitných fotografií či obrázkov a práve pre takých sú fotobanky, kde je možné nájsť obrovské množstvo profesionálnych fotografií. Takýmto spôsobom sa môže jedna osoba dostať jednoducho kamkoľvek v rámci online aj offline reklamného sveta. Potom ale nastáva otázka, či je vhodné umiestňovať modelky z fotobánk do vizuálov až v takej frekvencii, že používatelia internetu začnú neznámu fotomodelku spoznávať. A aký máte názor na využívanie už známych tvárí z fotobánk vy?
Všimli ste si aj vy Ariane na nejakom billboarde, stránke či baneri? Ak áno, tak priamo do komentáru napíšte, kde ste ju videli.