danube-wingsVo voľnom čase píšem blog o lacnom lietaní www.cheapsky.info, občas mi preto prídu agentúrne správy a PR články leteckých spoločností, jedna taká mi prišla nedávno aj od Danube Wings.

Na prvý pohľad nemá téma nič spoločné s internetovým marketingom, ale opak je pravdou. Slovenská letecká spoločnosť sa totiž rozhodla (z mne neznámych dôvodov) zmeniť doménu pre svoju domovskú stránku. Pôvodná www.danubewings.com sa teda zmenila na www.danubewings.eu. Na tom by nebolo nič zvláštne, kedže Danube Wings sa snaží profilovať ako európska regionálna aerolínka, no spôsob, akým to urobili je prinajmenšom amatérsky.

Každý, čo i len malý podnikateľ totiž vie, že ak mení doménu, tú pôvodnú ešte nechá v platnosti a buď na nej umiestní informáciu o tom, že sa web presunul na novú doménu, alebo v ideálnom prípade celú starú doménu presmeruje pomocou 301 presmerovania na tú novú.

Robí sa tak z dvoch hlavných dôvodov. Jednak kvôli samotným užívateľom, ktorí sú na starú doménu zvyknutí a samozrejme kvôli vyhľadávačom, ktoré majú (a ešte dlho budú mať) starú doménu zaindexovanú a budú ju ešte nejakú dobu zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávaní (hlbšie podstránky webu tam môžu ostať aj niekoľko mesiacov). Teda z hľadiska SEO, prístupnosti a samozrejme vzťahu k zákazníkom by bolo presmerovanie jediným možným riešením.

Očividne si to však nemyslí Danube Wings, ktorá rozposlala vyvoleným ľudom informáciu o zmene domény a tú starú jednoducho vypla. To, že takýmto krokom pravdepodobne prídu o nemalý počet potencionálnych klientov ich asi veľmi nezaujíma. Neprofesionalitu ich online týmu ešte utvrdzuje fakt, že na slovné spojenie „Danube Wings“ si radšej platia PPC reklamy a za kliky, ktoré by mali inak zadarmo, musia teraz platiť (ak tie kliky vôbec získajú).

danube wings

danube