Vytvorte si virtuálnu vizitku pre vaše podnikanie
V dnešnej dobe veľká časť komunikácie prebieha v online forme. Virtuálne vizitky sú tak jedným z najefektívnejších a zároveň ekologických spôsobov, ako sa dostať k potenciálnym zákazníkom a udržať s nimi kontakt. Pozrite sa, ako vytvoriť profesionálne vyzerajúcu virtuálnu vizitku pre vaše podnikanie.
Prečo si vytvoriť digitálnu vizitku pre svoje podnikanie?
Flexibilita
Digitálne vizitky môžu byť kedykoľvek a kdekoľvek prezentované, čo vám umožní osloviť potenciálnych zákazníkov kdekoľvek ste. Vzhľadom na výraznú digitalizáciu a kompatibilitu zariadení, je zdieľanie vizitky jednoduché.
Ekologickosť
Digitálne vizitky sú šetrnejšie pre životné prostredie, keďže nepotrebujete papier na ich výrobu a distribúciu.
Úspora peňazí
Vytvorenie digitálnej vizitky je zvyčajne lacnejšie ako výroba fyzickej vizitky, a tak môžete ušetriť nielen prírodu, ale aj peniaze.
Profesionálny vzhľad
Digitálne vizitky môžu byť vyrobené s použitím modernej technológie, navyše s pekným designom, čo im dáva profesionálny vzhľad.
Širšie publikum
Digitálne vizitky môžu byť ľahko zdieľané prostredníctvom e-mailu, sociálnych médií a webových stránok, čo vám umožní zasiahnuť širšie publikum ako odovzdávať vizitku výhradne len pri osobnom kontakte.
Najlepšie nástroje na vytvorenie digitálnej vizitky
Trh aktuálne ponúka množstvo riešení, ktoré vám umožnia vytvoriť virtuálne vizitky. Výber najlepšieho nástroja závisí od vašich potrieb a rozpočtu. Ak hľadáte profesionálny vzhľad a veľa možností úprav, porozmýšľajte nad Canvou alebo Adobe Express. Ak potrebujete jednoduché a cenovo dostupné riešenie, zvážte Vistaprint Digital.
Canva
Canva je intuitívny a ľahko použiteľný nástroj s množstvom preddefinovaných šablón a možností úprav. Dostupná je zadarmo alebo vo forme platenej verzie Canva Pro od 11,99 eur mesačne.
Adobe Express
Adobe Express (bývalý názov Adobe Spark) ponúka profesionálne navrhnuté šablóny a množstvo možností na úpravy, vrátane animácií a videa. Nástroj je dostupný zadarmo alebo od 9,99 dolárov mesačne za Premium.
Vistaprint Digital
Vistaprint Business Cards poskytuje jednoduché a cenovo dostupné riešenie pre vytvorenie digitálnej vizitky s množstvom šablón na výber.
Čo by (na) vizitke nemalo chýbať?
Kľúčové sú informácie
Na vizitke by nemali chýbať informácie o vašej spoločnosti, ako je meno, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa a webová stránka. Uistite sa, že všetky informácie sú správne, aktuálne a že sú zrozumiteľné.
Fotografia
Menej populárnym, ale predsa používaným spôsobom ešte osobnejšej prezentácie, je pridanie svojej profesionálnej fotografie.
Originálny design
Vyberte si dizajn, ktorý odpovedá identite vašej firmy. Uistite sa, že logo vašej spoločnosti je na vizitke viditeľné, a že je vyrobené v dobrej kvalite.
Akú formu vizitky zvoliť?
NFC technológia vo vizitkách
Ak sa bavíme o rýchlych riešeniach a zdieľania vizitiek prostredníctvom digitálnej komunikácie, nemôžeme zabudnúť ani na efektívny spôsob zdieľania vizitky len „priložením“ zariadenia k zariadeniu, napr. mobilný telefón prostredníctvom technológie NFC.
Ako príklad na výrobu takej vizitky si môžeme uviesť modernú aplikáciu vyvíjanú priamo na Slovensku – Attachtap. V príncípe ide o jednu vizitku, ktorá ostáva stále u vás, ale prostredníctvom technológie NFC sa dáta (informácie) zdieľajú do mobilného zariadenia druhej osobe. Výhodou je, že postačí, ak Attachtap vizitkou disponujete len vy.
Jednoduchá modifikácia vám umožní rýchlo a efektívne sústrediť pre vás najdôležitejšie kontaktné a prezentačné informácie na jednom mieste, vďaka čomu si môže respondent uložiť váš kontakt, navštíviť vaše sociálne siete, ako LinkedIn, Facebook, Instagram alebo webovú stránku či portfólio.
Táto aplikácia dokáže v „real-time“ čase aktualizovať vaše údaje, takže akúkoľvek zmenu vašej vizitky vidí druhá osoba hneď po jej aktualizovaní a načítaní vašej vizitky.
Formáty sú rôzne, buď Attachtap vizitka, alebo jednoduchý a malý „tag“. Obe tieto verzie podporujú vlastný dizajn. So štandardným dizajnom začínajú na cenovej úrovni od 20 eur v závislosti od formátu.
QR kód ako vizitka
Vizitku si je možné vytvoriť aj jednoduchým QR kódom, ktorý dokáže v sebe prenášať množstvo informácií.
Existuje množstvo bezplatných nástrojov, ktoré vám vygenerujú QR kód, ktorý obsahuje všetky potrebné informácie. Tento kód si už jednoducho aplikujete do mailového podpisu, na svoju stránku alebo si ho jednoduchým spôsobom uložíte do mobilného telefónu ako obrázok.
Platené verzie týchto generátorov dovoľujú aj umiestnenie vášho loga doprostred kódu, vďaka čomu sa jednoducho odlíšite a akýmsi minimalistickým designom vygenerujete efektívny spôsob predania kontaktných informácií.
Ich nasnímanie je jednoduché. Väčšina moderných zariadení je vybavená skenerom QR kódov už priamo vo fotoaparáte mobilného telefónu alebo si stačí stiahnuť aplikáciu na snímanie týchto kódov.
Ako si vizitku vytvoriť?
Na ukážku sme použili nástroj Canva. V úvode si môžete vybrať design zo šablóny alebo si vytvoriť vlastný:
Vďaka rozloženiu a preddefinovaným polohám obsahu stačí len „dvojklikom“ označiť informáciu, ktorú chcete upraviť, a vyplniť ju vašimi informáciami.
Okrem editácie je možné doplniť aj doplnky, ako animácie, nálepky, prípadne videá:
V paneli nájdete aj jednoduchý spôsob na nahratie vlastného loga, fotografie, ale aj úpravu farieb pri každom objekte, ikonách (napr. na kontakty) či tvaroch:
Canva, ale aj ďalšie z nástrojov, už ponúkajú šablóny, vďaka ktorým bude tvorba vizitky ešte jednoduchšia. Jednou z ich nevýhod je, že sa nemusíte úplne odlíšiť od konkurencie.
Novú vizitku si v Canve môžete aj vytlačiť. K dispozícii je aj možnosť zvoliť si typ papiera, počet kusov a povrchovú úpravu.
Netreba zabudnúť, že nástroj podporuje pre tlačené vizitky aj tvorbu zadnej časti vizitky:
Pripravenú vizitku si jednoducho uložíte a môžete zdieľať medzi novými obchodnými kontaktmi:
Prečo ostať len pri digitálnych vizitkách?
Vytváranie digitálnej vizitky je ekologickejšie ako tlačenie na papier z mnohých dôvodov.
Úspora papiera
Podľa odhadov sa každý rok vyrobí a spotrebuje viac ako 400 miliónov ton papiera. To znamená, že digitálne vizitky môžu výrazne znížiť množstvo spotrebovaného papiera.
Nižšie emisie skleníkových plynov
Výroba papiera je jedným z hlavných zdrojov skleníkových plynov. Digitálne vizitky nevyžadujú výrobu papiera, takže ich použitie môže znížiť emisie približne až o 75 %.
Nižšie náklady na dopravu
Papierové vizitky sa musia doručovať ich majiteľom, čo vyžaduje palivo a emisie. Digitálne vizitky sú dostupné online, takže nevyžadujú žiadne/minimálne náklady na dopravu.
Nižšie náklady na údržbu
Papierové vizitky sa často poškodia alebo zničia, čo vyžaduje ich opätovné tlačenie. Inak tomu nie je ani v prípade potreby redesignu alebo „faceliftu“ identity. Digitálne vizitky sa dajú jednoducho aktualizovať a uchovať na jednom mieste.
Vzhľadom na všetky tieto fakty, vytváranie digitálnej vizitky nielen šetrí prírodu, ale aj ušetrí peniaze. Je to preto výhodnejšia alternatíva pre osoby, ktoré hľadajú ekologickejšie a hospodárnejšie riešenie pre svoje obchodné kontakty.