vztahyTáto rovnica sa môže mnohým z vás zdať nezmyselná a možno tomu tak aj je- v podmienkach Slovenska a možno ešte v Čechách. V zahraničí a to hlavne v USA však začínajú odborníci na SEO chápať, že budovanie odkazov nemusí byť len o bezduchom vymieňaní a umiestňovaní linkov. Chápu, že výsledkom výmeny odkazov môže byť aj vybudovanie slušného portfólia kontaktov na ľudí v danej oblasti, v ktorej pôsobíte.

Preto je dôležité robiť si zoznam nie len vymenených odkazov, ale aj tých, ktorý odpovedali a s výmenou nesúhlasili. Pýtate na čo je pre link building dobrý niekto, kto ma odmietol? Odpoveď je jednoduchá. Môžete sa od neho dozvedieť prečo vás odmietol, zozbierať rôzne názory na váš web a vylepšiť ho. Potom sa znova ozvať dotyčnému a výmenu zrealizovať. Taktiež môžete navštíviť web alebo blog tých, ktorý vám odpovedali, zistiť či na nich nie sú umiestnené odkazy na ďalšie weby a pod. V skratke je dôležité neodsúvať tých, ktorý vás odmietli na bok, ale práve naopak “ísť po nich”. Snažiť sa z toho vyťažiť čo najviac.

Čo je ešte veľmi dôležite podotknúť je fakt, ktorý je v SEO kruhoch neustále dokola omieľaný no aj napriek tomu ho mnohí neberú do úvahy. A to je výmena kvalitných linkov a najmä obsahovo relevantných. To znamená, že keď máte web o fotografovaní budete vymieňať odkazy a budovať si vzťahy s ľuďmi z tejto sféry. Ako sa k nim však dostať… Je to v podstate veľmi jednoduché. Ľudia, ktorí sa venujú danej téme naozaj zanietene si väčšinou vedú blog. Preto dajte do vyhľadávania napr. blogy o fotografovaní. Nájsť, kto ich vedie, kto má v tomto smere na ľudí vplyv, kto blogy číta. Väčšina blogov má sekciu spriatelených webov, prípadne si bloger vedie zoznam iných blogov, ktoré on číta. Takto sa môžete dopracovať k množstvu kontaktov v danej oblasti.

Tieto rady, ktoré tu boli poskytnuté sú síce užitočné, treba si však priznať, že v podmienkach Slovenska trochu málo využiteľné. Aj napriek tomu, že SEO je stále populárnejšie stále sa stretnete s reakciami ľudí, ktorí nevedia o čo ide. V takom prípade je ťažké budovať vzťahy. Taktiež v priestore slovenského a českého internetu nenájdete až také veľké množstvo blogov, najmä v istých špecifických oblastiach. Ak však máte zahraničný web táto technika sa vám určite zíde a osvedčí.