Visibility má za skoro 10 rokov svojej existencie dobre vybudované meno. Je to spôsobené najmä tým, že sa na nič nehráme a aktivity, ktoré robíme pre našich klientov, aplikujeme aj na seba, keďže marketingová agentúra bez kvalitného marketingu, to by pravdepodobne nefungovalo. 🙂

Napriek tomuto faktu existuje percento klientov, ktorí nás nepoznajú rovnako ako ďaľšie agentúry, ktoré oslovia v rámci rešerší alebo výberového konania. No a vtedy začína boj.

Boj, ktorý je často vopred prehraný, a to ani nie tak pre agentúru, ale skôr pre klienta. Zadania v takýchto prípadoch vyzerajú zvyčajne nejako takto:

Predmet:

Reklama Google Adwords

Telo mailu: 

Dobrý deň, dovoľujeme si Vás osloviť so záujmom o predloženie cenovej ponuky na 3-mesačnú kampaň Google Ads, ktorej úlohou je zvýšiť pozíciu na prvé miesta vo vyhľadávaní organizácií s rovnakým predmetom podnikania, ako je naša organizácia.

Ide o kľúčové slová: X, Y, Z.

Mohli by sme Vás poprosiť o predloženie cenovej ponuky?

Za kladnú odpoveď vopred ďakujeme.

Prvá aktivita, ktorú ako projektoví konzultanti robíme, je, že dvíhame telefón s cieľom dohodnúť si úvodnú konzultáciu, kde zisťujeme viac informácií o klientovi a o potenciáli rozvoja jeho digitálnej prezentácie. V tomto momente sa niektorí klienti sami odrežú tým, že bez cenovej ponuky nemajú s nami o čom komunikovať. My však bez úvodnej komunikácie a analýzy nedokážeme pripraviť relevantnú ponuku. Je to, akoby ste boli u doktora a bez povedania/ukázania symptómov ste očakávali diagnózu. Žiaden doktor si takú diagnózu „nelajzne“.

Na čo by mal byť klient pripravený?

Rozhovor vedieme v otvorenom duchu. Nikdy na klienta netlačíme, a ak nám informáciu nechce povedať alebo sa ostýcha, netlačíme naňho, len mu vysvetlíme, prečo je daná informácia dôležitá.

Čo sa pýtame?

  • Ako dlho existuje vaša firma?
  • Aký typ biznisu riešite B2B/B2C?
  • Odkiaľ ste sa dozvedeli o Visibility?
  • Aký je cca mesačný obrat?
  • Aká je priemerná marža? (%)
  • Koľko objednávok/dealov vybavíte mesačne?
  • Koľko objednávok/dealov by ste chceli (máte kapacitu) vybaviť mesačne?
  • Aká je motivácia, pre ktorú chcete riešiť online marketing?
  • Ako riešite online marketing aktuálne?
  • Ako riešite iné typy marketingu? (OOH/telka/print)
  • Kto je zodpovedná osoba a ako vyzerá schvaľovací proces?
  • Aké sú benefity vášho produktu/služby pre zákazníka?
  • Čo je váš bestseller?
  • Viete definovať vášho aktuálneho zákazníka? (socio-demo)
  • Viete definovať ideálneho zákazníka, ktorého by ste chceli prilákať?
  • Poznáte svoju ROI? (návratnosť investície)
  • Máte na svojom webe nastavený Google Analytics?
  • Ak áno, aké ciele sledujete?
  • Z akých zdrojov vám chodí najviac používateľov na web?
  • Aký je konverzný pomer pre jednotlivé zdroje návštev?
  • Môžete nám nazdielať prístup k nahliadnutiu do Google Analyticsu?

Samozrejme, že konzultant vedie rozhovor tak, aby z klienta tieto informácie dostal prirodzene, otázky nie sú takto striktne štruktúrované, ako sú spísané vyššie.

Osobný alebo telefonický rozhovor teda môže vyzerať aj takto:

K: Dobrý deň, pán Novák, ďakujem, že ste si našli čas na tento rozhovor. Je pre nás dôležitý, keďže čím viac informácií máme, tým kvalitnejšie môžeme spracovať úvodnú analýzu a pripraviť riešenie na mieru podľa vašich predstáv a očakávaní.

N: Ďakujem aj ja, nie je to problém, rád pomôžem a som zvedavý, s čím prídete.

K: V prvom rade by som vás chcel poprosiť, vedeli by ste mi predstaviť vašu spoločnosť? Prešiel som si webovú stránku, no rád by som aj od vás počul o histórii a súčasnosti vašej firmy.

N: Naša pekáreň vznikla v roku 1999, venujeme sa príprave chleba z nášho vlastného kvásku, ktorý má viac ako 100 rokov a v našej rodine sa predáva z generácie na generáciu.

K: Ahá, no paráda, takže rodinná pekáreň s tradíciou? Odberatelia sú teda obchody a reštaurácie, predpokladám?

N: Áno, presne tak, odoberá od nás asi 20 potravín a 10 reštaurácií, okrem toho máme vlastnú maloobchodnú predajňu, kam pravidelne chodia ľudia z okolia.

K: Rozumiem. Čiže online prezentácia vašej firmy je primárne o tom, aby vás videli vaši potenciálni zákazníci (reštaurácie, potraviny) a ľudia z okolia vašej predajne?

N: Nielen to, web používame aj ako nástroj pre denné objednávky, aby sme vedeli naplánovať, koľko čoho máme denne upiecť. Minimalizujeme tým odpad, ekológia a efektívna výroba je pre nás totiž tiež dôležitá, je to jeden z pilierov nášho podnikania.

 

A tak ďalej…

Klienti sa často rozhovoria sami a pri tých introvertnejších je úlohou nás získať potrebné informácie, hoci to nie je vždy najjednoduchšie.

Počas rozhovoru konzultantovi už na pozadí bežia myšlienky a vyhodnocovanie informácií:

rodinná firma, tradícia, kvalitný kváskový chlieb, ekológia, lokálni odberatelia… Toto sú všetko dáta, ktoré na konci dňa vyhodnocujeme a analyzujeme pri príprave riešenia, a ktoré môžu prispieť k úspešnosti vašej kampane.

Na koniec

Hlavnou úlohou projektového konzultanta nie je hneď predať klientovi službu len preto, aby bola predaná. Jeho úlohou je analyzovať potenciál, ktorý klient má a možno si ani neuvedomuje, že ho nevyužíva, a navrhnúť mu zmysluplné riešenie pre potreby jeho spoločnosti.

Ak sa vám páči, ako máme nastavené úvodné stretnutie, a celkovo jeho proces, neváhajte kontaktovať niektorého z našich konzultantov nižšie a dohodnite si stretnutie, prípadne telefonát:

Imrich Varga – varga@visibility.sk

Andrej Škarka – skarka@visibility.sk

Marcel Sovič – sovic@visibility.sk

Viktor Urban – urban@visibility.sk