Ani sme sa nenazdali a rok 2018 je za nami. Ako každý rok, aj tento ubehol ako voda a preto je čas zrekapitulovať ho. Netradične ho však nebudeme hodnotiť z pohľadu firmy a noviniek, ale bližšie sa pozrieme na top projekty, na ktorých sme v tomto období tvrdo makali.

Už dávno nie sme výkonnostná agentúra zameraná na SEO. Spektrum klientov a projektov, na ktorých pracujeme, sa výrazne rozšírilo. Keď sme v roku 2009 ako agentúra začínali, väčšine našich klientov sme poskytovali najmä SEO služby. Len postupne sme rozbiehali PPC projekty, kreatívu a sociálne siete.

V roku 2011 sme začali pracovať na prvých väčších kreatívnych kampaniach. Dôkazom sú už neexistujúce kampane Kofboj a Internet sa spája” pre Ligu proti rakovine.

Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, čo všetko sa nám v roku 2018 podarilo:

Dacia Superfanoušek

Klient: Renault/Dacia
Web: piknik.dacia.cz/cesta/
Video/ výstup: www.youtube.com/watch?v=Q0OrdweIryM&t=1s

S klientom Renault/Dacia spolupracujeme pri tvorbe social media komunikácie a obsahu už niekoľko rokov. Značka má obrovskú výhodu, ktorou je lojalita klientov. Práve toto sme sa nadnesenou formou rozhodli podporiť v kampani Dacia Superfanoušek.

Kampaň mala komunikačne upozorniť na blížiaci sa event Dacia Piknik, ktorý sa každoročne koná u našich západných susedov. Ide o najväčšiu akciu pre fanúšikov Dacia v našom regióne.

Aby sme teda fanúšikov a majiteľov tejto automobilovej značky povzbudili k účasti, pripravili sme video s nemalou dávkou humoru a zveličenia o superfanúšikovi Dacie Jirkovi:

Na video nadväzovala komunikačná microsite so súťažou pre fanúšikov značky Dacia:

A výsledok? Na Dacia piknik 2018 prišlo historicky najviac ľudí. Dokopy išlo o takmer  8-tisíc majiteľov áut. Vyzeralo to tam takto:

Niektoré kombinácie spolu nesedia

Klient: Slovenská lekárnická komora
Web: www.interakcieliekov.sk
Video/ výstup: www.youtube.com/watch?v=sTvj2XHfbeA

Slovenská lekárnická komora (SLEK) nás oslovila so zadaním odkomunikovať ich projekt InterakciaLiekov.sk. Jeho cieľom bolo poukázať na fakt, že niektoré lieky nie je dobré kombinovať a tiež to, že si na stránkach SLEKu môže každý zadarmo vytvoriť účet a skontrolovať vzájomnú interakciu liekov.

Na základe zadania sme tak vytvorili kampaň Niektoré kombinácie spolu nesedia”:

Kampaň bola navrhnutá pre kombináciu obsahu, sociálnych sietí a PPC kampaní. Tu je niekoľko príkladov z navrhnutej kreatívy: 

PPC kampane sa zobrazili zhruba 6,5 miliónkrát s interakciou takmer 100-tisíc. Príspevky na Facebooku videlo spolu 1,5 milióna ľudí. Top posty dosiahli nasledovné výsledky:

Hlavné kampaňové video si môžete pozrieť na YouTube:

  Celú case study si môžete pozrieť online.

Na dva kroky k budúcnosti

Klient: Prírodovedecká fakulta Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Web: nadvakroky.sk

Pri projekte pre Prírodovedeckú fakultu Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach sme sa museli zamyslieť nad tým, v čom sú Košice zaujímavé pre mladých študentov. Nevynechali sme ani to, čo im vie ponúknuť samotná fakulta.

Kampaň sme postavili na príbehoch úspešných absolventov. Nesie sa v duchu, že každý potenciálny študent je na dva kroky k svojej vysnívanej kariére. Prvým krokom je samotné vysokoškolské štúdium, druhým je nájdenie práce, ktoré je s kvalitným teoretickým základom o to jednoduchšie.

Vznikla preto kampaňová mikrostránka nadvakroky.sk a k tomu naväzujúce reklamné posty na sociálnych sieťach a Google:

Analýza kľúčových slov pre GoEuro.com

Klient: GoEuro Corp.
Web: www.goeuro.com

Radi by sme poukázali aj na zaujímavé výkonnostné resp. technické projekty. Jedným z tých väčších je SEO projekt pre európskeho hráča na poli vyhľadávania cestovných poriadkov a dopravy GoEuro.com

GoEuro vzniklo v Nemecku a postupne sa rozširuje do všetkých krajín Európy. Ich cieľom je pospájať všetkých vlakových, autobusových a alternatívnych dopravcov na lokálnej resp. medzinárodnej úrovni pre európsky región.

Expanzia GoEuro pokračuje smerom na východ. Klientovi sme preto pomáhali s analýzou kľúčových slov v lokálnych jazykoch, ako sú maďarčina, ukrajinčina a ruština. V čom je tento projekt výnimočný?

Predstavte si veľké množstvo kombinácií slov. Tie získate po tom, ako začnete spájať v jednotlivých jazykoch konkrétne destinácie – v rámci krajiny aj medzinárodne. Ide o desiatky tisíc slovných fráz, ktoré sme museli nájsť, pretriediť, zorganizovať a prioritizovať. Spolu išlo takmer o 70-tisíc slov a odhadom nám to trvalo asi 120 hodín.

Výstupom boli nekonečné tabuľky v tejto podobe:

Klient tieto údaje používa pri budovaní najpotenciálnejších landing pages a v prioritizácii tvorby obsahu pre jednotlivé jazyky.

CashCrew seriál o finančnej gramotnosti pre mladých

Klient: Provident
Web: www.cashcrew.cz
Video/ výstup: www.youtube.com/watch?v=nQEnbhum0RQ

Minulý rok nezaháľala ani česká Visibility. Jedným z jej najúspešnejších projektov je Cash Crew pre finančného klienta Provident.

Cash Crew sme vytvorili ako koncept ešte v roku 2017. Klient sa však rozhodol pokračovať aj v roku 2018 dokonca aj na trhoch mimo ČR. V podstate ide o YouTube video seriál, ktorý sa zameriava na mladých divákov.

Jeho úlohou je priniesť informácie napríklad o finančnej gramotnosti. Seriál doposiaľ zaznamenal zásah 1,2 milióna mladých Čechov. Videá dosiahli státisíce pozretí.

Web cashcrew.cz je plný hodnotných informácií. Case study video vysvetlí všetko aj v číslach:

Jasná vízia pre Stiebel Eltron

Klient: Tatramat/Stiebel Eltron
Web:  www.stiebel-eltron.sk
Video/ výstup: www.youtube.com/watch?v=PMZq7XPNCsk

Pri klientovi Tatramat/Stiebel Eltron sa staráme o online komunikáciu na SK aj CZ trhoch už niekoľko rokov. Rok 2018 bol špeciálny v tom, že sme adaptovali nový komunikačný koncept s názvom Jasná vízia”. Nosným pilierom celoročnej komunikácie boli architekti.

V ČR išlo o Václava Slováka:

Pre SR sme oslovili Silviu Brnu:

Komunikácia zahŕňala množstvo mediálnych formátov. Od štandardných PPC formátov na Google či Facebooku, video reklamu na YouTube až po natívne články promované cez Strossle.

Koncept Jasná vízia” sa bude rozvíjať aj v roku 2019. S klientom v súčasnosti pripravujeme konkrétnu podobu. Zavŕšením aktivít z roku 2018 bude tiež špecializovaný online webinár s oboma architektmi pod záštitou Stiebel Eltron pre tých, ktorí stavajú, alebo rekonštruujú dom či byt. Pri tomto klientovi kombinujeme brandové prvky s tými výkonnostnými (PPC, lead generation).

Súčasťou celoročnej komunikácie boli aj 3 animované videá prezentujúce výhody produktov Stiebel Eltron:

1. Vetracie zariadenia:

2. Vykurovanie: https://www.youtube.com/watch?v=yo3RSxxkKkU
3. Ohrev vody: https://www.youtube.com/watch?v=cRH9SiNxlp0

Dlhodobá HR kampaň pre Innovatrics

Klient: Innovatrics
Web: careers.innovatrics.com/sk/

S klientom Innovatrics, globálnou technologickou firmou zo Slovenska, spolupracujeme už dva roky. Naším spoločným cieľom bolo zvýšiť povedomie o Innovatricse ako o potenciálnom zamestnávateľovi.

Vytvorili sme preto novú kariérnu stránku a začali dlhodobo a koncepčne komunikovať kľúčovú výhodu Innovatricsu špičkovú biometriu, spoločne s výhodami firmy v podobe zamestnávateľa. Najprv sme tak spravili len pre bratislavskú pobočku. Neskôr sa k nej pridala pobočka v Brne.

Kampaň beží už druhý rok. V roku 2018 sme aktualizovali kreatívu a pripravili nové reklamné formáty. Kampaňová landing page zostala na adrese careers.innovatrics.com.

Z nových reklamných formátov išlo napríklad o nepreskočiteľné YouTube video bumper ads:

 

A takto vyzerajú výsledky všetkých aktivít za obdobie 2017-2018:

Swiss Re let’s be smarter together

Klient: SwissRe
Web: careers.swissre.com/go/Bratislava/2744001/

Globálny hráč v oblasti poisťovníctva a zaisťovania Swiss Re nás oslovil s požiadavkou online hiring kampane. Dôvodom bol fakt, že práve v Bratislave sídli druhá najväčšia pobočka spoločnosti na svete. Neustále preto personálne rastie. Nevyhýba sa jej ani fluktuácia. HR oddelenie tak potrebuje naplniť stovky pozícií ročne.

Swiss Re patrí medzi náročných klientov. Týka sa to najmä tónu a wordingu komunikácie. Všetky výstupy totiž musia striktne korešpondovať s globálnym komunikačným manuálom.

Kampaň sa pripravovala v období od mája 2018 do novembra 2018. Výstupy obsahovali viac ako 300 formátov a variánt bannerov, generátor profilových fotiek pre zamestnancov či video produkciu priamo v kanceláriách klienta s jeho zamestnancami.

Dôležitou súčasťou celej komunikačnej kampane bol aj Open day event v priestoroch Swiss Re s názvom SwissUp:

Hoci kampaň stále prebieha, spolu sme do prípravy investovali viac ako 500 hodín práce. Ide teda o jednu z najdetailnejšie pripravovaných kampaní vo Visi.

Protein.sk výkonnostné kampane s exportným potenciálom

Klient: Majer pod lesom s.r.o
Web: www.protein.sk

Eshop Protein.sk je typickým príkladom výkonnostne orientovaného klienta. Ide o eshop s výživovými doplnkami, ktorý pôvodne začínal na slovenskom trhu. Konkurencia v tomto segmente však neustále narastala.

Aj napriek tomu sa nám podarilo výkonnostné kampane optimalizovať pozitívnym smerom. Medziročné porovnania (3-8 2017 vs 3-8 2018) hovoria za seba:

Výsledkom toho je aj fakt, že sme s klientom postupne začali riešiť aj český trh.

Hairless komplexný projekt od začiatku

Klient: Hairless
Web: www.hairless.sk (ešte starý web)

Hairless sú špecialisti, ktorí sa zameriavajú na bezbolestnú laserovú epiláciu. Klient potreboval agentúru, ktorá by zvýšila návštevnosť firemného webu www.hairless.sk a postarala sa o sociálne siete. Všetko to však od začiatku smerovalo ku kompletnej zmene identity, pretože značka Hairless potrebovala osviežiť.

Začali sme preto s prípravou Brand DNA. Na spoločnosť sme sa pozreli detailnejšie. Na spoločnom brainstormingu s klientom sme určili komponenty, ktoré ju definujú. To nám pomohlo špecifikovať tón a posolstvo, ktoré brand charakterizujú. Získali sme tiež jasnejšiu predstavu o víziách a plánoch klienta. Zadefinovali sme aj nový slogan, ktorý sme neskôr využili na webe a sociálnych sieťach:

A Smooth way to beauty

Ďalším krokom bola príprava novej vizuálnej identity a zmena loga. Vďaka super prístupu klienta mohla naša grafička popustiť uzdu fantázii a vytvorila moderný a originálny vizuál s netradičnými prvkami.  

Logo sme zmenili tak, aby sme zachovali pôvodnú myšlienku (požiadavka klienta), no zároveň sme aplikovali novú definíciu brandu. Pripravili sme tiež nové vizitky, emailový podpis a hlavičkový papier do printu.

Pre novú webovú stránku sme najskôr pripravili SEO analýzu kľúčových slov. Mierne sme tiež pozmenili štruktúru podstránok. Vizuál opäť charakterizujú jemné a hladké elementy, takže pôsobí jednoducho a príjemne. Web bude prepojený s bookovacím systémom, ktorý zjednodušuje rezerváciu termínov pre klientov Hairless.

Aktuálne pripravujeme komunikáciu Hairless na Facebooku a Instagrame. Po dokončení webovej stránky spustíme tiež platenú reklamu vo vyhľadávacej a obsahovej sieti Google a na Facebooku.

Ako môžete vidieť, v roku 2018 sme skutočne nezaháľali. V článku sme však uviedli len niekoľko referenčných projektov. V súčasnosti totiž pracujeme asi na 120 projektoch. Už teraz sa tešíme na tie v tomto roku. Vo Visibility v prvom rade myslíme na výkon a merania. Na druhej strane si však uvedomujeme dôležitosť kreatívy, pretože má dopad na samotný výkon kampane.
Máme desiatky projektov, v ktorých sa dlhodobo staráme napríklad o SEO alebo PPC kampane. Hoci sa tieto výsledky každoročne zlepšujú, vždy je jednoduchšie a atraktívnejšie ukázať pekný grafický vizuál. Preto vznikol tento článok.

Týmto spôsobom by som sa rád poďakoval celému VISItímu za super nápady, nasadenie aj exekutívu!