Nový rok sa patrí začať nejakým tým rebríčkom. Tak poďme na to…

Tento rebríček vznikol veľmi jednoducho – vzal som 4 najčítanejšie socialovinky uplynulého roka, našiel „headlinovú“ novinku z nich (väčšinou býva na 1. mieste v blogposte alebo priamo v nadpise) a tie som oprášil pre tento článok. Nech sa páči.

#4: Nie je všetko dobrý post, čo sa engagementom blyští

Tamtadadá, zemiakovú medailu získavajú piate Socialovinky. Vyšli v apríli s pekným nadpisom „Hyeny v koži správcov sociálnych sietí.“ Drsné.

Ako už nadpis naznačuje, hlavnou správou bola nešťastná voľba témy, ktorú sa veľká firma rozhodla komunikovať na sociálnej sieti. Cheerios totiž tak trochu zneužili smrť speváka Princea. A za to si zaslúžili veeeľký shitstorm od fanúšikov, médií aj spevákových kolegov.

Poučenie? Ani v roku 2017 (18, 19, 20…) nie je dobrý nápad skúšať vydolovať zapojenie fanúšikov zo všetkého. Ak si nie ste istí, dajte si post na hrane skontrolovať niekým ďalším. Šéfom, mamou…

#3: Týždeň Facebooku

Wooohou, bronzová medaila. A trošku modernejšia história. V poradí 20. Socialovinky vyšli v septembri s nadpisom „Facebook špeciál.“ A tak aj bolo, nevenovali sa ničomu inému, ako platformám tohto obra.

Ťažko povedať, čo zo správ bolo najdôležitejšie. Stalkerov som určite potešil správou, že Instagram sa naučil zoomovať, svojich social kolegov novinkami v príspevkoch a reklamách. No a živé video v Messengeri nepotešilo asi nikoho, ale šak nevadí.

Poučenie si vezmem tentoraz ja – nezabúdať na najväčšiu sociálnu sieť, na Slovensku o nej ešte stále chcete čítať.

#2: Vzostup a pád FB reakcií

Raketovo stúpame až k striebornej priečke. Tú si odnášajú opäť aprílové Socialovinky, ktoré si dovolili hodnotiť krátke pôsobenie vtedajšej veľkej novinky – Reakcií na Facebooku.

Tie (neprekvapivo) už vtedy nikto nepoužíval. Ale (prekvapivo) sú tu s nami dodnes. Facebook asi nemá dôvod rušiť ich – na rozdiel od neúspešných aplikácií, Reakcie nestoja nič navyše a používateľov nijak zvlášť neotravujú. Milovaný Like totiž stále môžeme stláčať na prvú dobrú.

Že Reakcie asi nebudú žiadne terno ukazuje aj ich komerčné (ne)využitie a aj fakt, že ani samotnému Facebooku sa s nimi nechce hrať tak, ako sľúbil. Špeciálne preskinované Reakcie mali vznikať pri rôznych príležitostiach, ale čo si pamätám, zrátali by ste ich na prstoch jednej ruky. Aj to len v USA.

#1: Nové (?) sociálne siete

A úplne že najčítanejšie Socialovinky boli hneď tie prvé. Vyšli v marci a oslavovali príchod dvoch nových sociálnych sietí. S odstupom času treba povedať, že zbytočne.

Takto, keď si do Googlu hodíte názov prvej, Samsung Waffle, nájdete len pár článkov popredných technologických médií o tom, že sa chystá. Ale žiadnu sociálnu sieť. Takže budeme predpokladať, že zanikla ešte pred vznikom.

https://www.youtube.com/watch?v=2U8c-7CnYrE

Googlim názov druhej, určenej na zdieľanie VR obrázkov. Splash. Hmm, aplikácia existuje, web existuje. 47 recenzií na App Store. Ale…existuje! Aby som si vylepšil skóre, prvé Socialovinky informovali aj o dlhších videách na Instagrame. A z tých sa všetci tešíme dodnes.

Vidíte, niekedy k úspechu nestačia ani články na TOP svetových technoweboch. Myslite na to pri najbližšom objednávaní PR článkov a skúste sa najskôr pozrieť na to, na čom záleží najviac – na samotný produkt.

Čítame sa aj v roku 2017!