Minulý týždeň bol v znamení noviniek, ktoré pocítia masy: rezervácie cez Google, platený obsah na FB, videá na LinkedIn a reklamy v Messengeri.

Rezervujte si svoje miesto cez Google

Google (zatiaľ) s vybranými partnermi v USA spustil službu priamej rezervácie cez svoju platformu. Miesto v obľúbenej reštaurácii alebo čas u holiča bude možné rezervovať priamo cez Mapy alebo vo vyhľadávaní.

Nové tlačidlo „Book“ sa objaví na karte s detailmi konkrétneho podniku alebo v tomto katalógu. Po stlačení sa objaví výber dostupných služieb (stolov, časov, atď.) a potom stačí rezerváciu už len potvrdiť.

Myslím, že toto je jedna z funkcií kategórie „už to dávno malo byť.“ Namiesto desiatok rezervačných portálov a systémov využívať jediný, to je surferov sen.

Facebook testuje platené predplatné obsahu

Facebook s najväčšími médiami preukázateľne pracuje na systéme, ktorý umožní ich obsah alebo jeho časť sprístupniť len po zaplatení. Malo by ísť o formu predplatného s malým pravidelným poplatkom.

Platené Instant Articles sa tak môžu stať ďalším zdrojom príjmov médií. Zúčastnené strany sa zatiaľ nedohodli na tom, v akom pomere sa bude deliť príjem z predplatného. Niektoré konzervatívnejšie médiá tiež stále posudzujú, či vôbec chcú obsah ponúkať cez Instant Articles alebo im stačí preklik na svoj web. Facebook sa samozrejme obhajuje vyšším CTR pre Instant Articles.

Či a v akej forme sa predplatného dočkáme, tak záleží najmä od dotiahnutia tejto byrokracie. U nás bude prekážkou aj to, že pre koncového používateľa stále neexistuje možnosť za služby či tovar platiť priamo cez FB.

LinkedIn začne podporovať natívne videá s autoplay

LinkedIn je posledný spomedzi veľkých hráčov, ktorý na svoju platformu umožní nahrávať natívne videá. Spočiatku ale len sčasti – z mobilnej aplikácie. Natívne LI videá budú podporovať autoplay bez zvuku.

Nebol by to LinkedIn, keby nepridal niečo svoje, biznisové. Ku každému nahratému videu v štatistikách uvidíte top spoločnosti, ktorých zamestnanci si vaše video pozreli a tiež to, na akých pozíciách najčastejšie pracujú. Nie konkrétne, iba v štatistickom zhrnutí.

LinkedIn po teste s uzavretou skupinou používateľov ráta aj s globálnou dostupnosťou videí, prísť majú v najbližších mesiacoch.

Reklamy v Messengeri sú globálne dostupné

Dlho sa o tom šuškalo a teraz je to tu. Reklamy v Messengeri sú globálne dostupné pre všetkých zadávateľov. Zatiaľ je toto umiestnenie možné zapnúť v cieli „Traffic and Conversion,“ ale už je v príprave aj cieľ „App Installs.“

Používatelia na túto reklamu narazia vo forme „banneru“ vo výpise konverzácií priamo v aplikácii. Odkazovať môže na web alebo do novej Messenger konverzácie. Umiestnenie „Messenger“ bude automaticky zapnuté pri spomínaných cieľoch, ak ho nechcete použiť, treba ho ručne vypnúť.